AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #1 Skrevet 26. juni 2022 Opererte ut den første nede for et par år siden, den var ute på 10 min uten problemer. Hadde ikke behov for smertestillende i ettertid. Fikk vond smak og dårlig ånde i et par uker etterpå fordi bakterier samlet seg i sårgropa. Denne gangen fikk jeg også operert ut den andre visdomstannstanna nede, men den var veldig vanskelig å få ut, tannlegen måtte kutte av biter av kjevebeinet og han holdt på i over 1 time med å kutte, dra, lirke osv. Den lå også nærme hovednerven i kjeven. Det verker ganske mye i kjeven og tennene på den siden tanna ble tatt. Det har gått 2 dager siden jeg fjernet den og har måttet ta maks dose med paracet og ibux hver 6 time siden. Har også begynt å få den ekle smaken i munnen. Lurer på om det er vanlig at det verker såpass mye? Når bør det bli bedre? Hvordan vet man om man har fått infeksjon/betennelse? Eventuelt dry socket? Anonymkode: 49a76...f33
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #2 Skrevet 26. juni 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det verker ganske mye i kjeven og tennene på den siden tanna ble tatt. Det har gått 2 dager siden jeg fjernet den og har måttet ta maks dose med paracet og ibux hver 6 time siden. Har også begynt å få den ekle smaken i munnen. Høres riktig ut, jeg gikk gjennom det samme som deg, fikk beskjed om at hvis det ble betent ville det føles enda jævligere og ingenting ville hjelpe. Jeg sov på sofaen og våknet skrikende fordi jeg drømte at jeg ble skutt i ansiktet med hagle, da var det tid for å ta medisinen sin. Anonymkode: b77ef...1cd
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #3 Skrevet 26. juni 2022 Jeg opererte ut to visdomstenner med noen mnd. mellomrom, og den andre var mye vondere enn den første. Jeg husker også at kirurgen sa det kunne varierer veldig hvor plaget man var i etterkant og hvor lenge. Med den andre tanna fikk jeg fjernet stingene en uke etter, på den samme klinikken. Jeg husker at jeg fortsatt var plaget da, men at de sa at alt så normalt ut, jeg hadde bare fått "skikkelig juling". God bedring! Anonymkode: 6484d...683
Rucula Skrevet 26. juni 2022 #5 Skrevet 26. juni 2022 jeg tok 4 visdomstenner på en gang. Altså på samme dag. Med bøyde røtter så de måtte skjæres ut. Trengte ikke smertestillende etterpå, ble ikke engang hoven. Hadde en syyykt erfaren tannlege som var spesialist. Og det hele gikk så utrolig bra.
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #6 Skrevet 26. juni 2022 Hadde det likt som deg TS, det varte i ca 1 uke med litt bedring hver dag. Var verst de 3 første dagene. Etter 2-3 uker merka jeg ingenting egentlig. Anonymkode: 3cfc4...bdb
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #7 Skrevet 29. juni 2022 Flere svar? Er på dag 5 og det gjør hverken mer eller mindre vondt. Verker enda og føler jeg må ta smertestillende. Verker opp mot tinningen og ned mot de midtre tennene på den siden jeg fjernet. Det skal vel gjøre mindre og mindre vondt fra dag 3 sa tannlegen, men når det er akkurat det samme på dag 5? Allmenntilstanden er normal og har ikke feber, kan jeg fortsatt ha betennelse? Anonymkode: 49a76...f33
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå