Småkaker Skrevet 26. juni 2022 #1 Del Skrevet 26. juni 2022 Uke 32 nå. Babyen er relativt rolig om natta, men om dagen er det helt baluba. Spesielt om ettermiddagen. Jeg leste at babyer skal sove nesten 90% av dagen. Min lille har perioder der han ikke har noen pauser i timevis. Jeg lurer på om han sover da i det hele tatt og om det er sunt for ham å være sånn. I tillegg har jeg begynt å få vondt i magen pga. så mye sparking. Det har også skjedd at jeg kunne ikke gå og måtte sette meg ned fordi bevegelsene var så kraftige. Har noen opplevd lignende? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #2 Del Skrevet 26. juni 2022 Småkaker skrev (43 minutter siden): Uke 32 nå. Babyen er relativt rolig om natta, men om dagen er det helt baluba. Spesielt om ettermiddagen. Jeg leste at babyer skal sove nesten 90% av dagen. Min lille har perioder der han ikke har noen pauser i timevis. Jeg lurer på om han sover da i det hele tatt og om det er sunt for ham å være sånn. I tillegg har jeg begynt å få vondt i magen pga. så mye sparking. Det har også skjedd at jeg kunne ikke gå og måtte sette meg ned fordi bevegelsene var så kraftige. Har noen opplevd lignende? Dette er normalt for din baby. Det du derimot SKAL reagere på er hvis han er roligere enn vanlig. Har aldri hørt at mye bevegelse er dårlig. Bevegelsene kommer til å endre karakter etterhvert når det blir enda mindre plass. Da blir det nok slutt på sparkingen som du kjenner den nå😊 Anonymkode: 31f68...8eb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
baldrian Skrevet 26. juni 2022 #3 Del Skrevet 26. juni 2022 (endret) Småkaker skrev (1 time siden): Jeg leste at babyer skal sove nesten 90% av dagen. Javel? Det ville jeg ikke lagt altfor stor vekt på. Dessuten kan de bevege seg mens de sover også. Da jeg skulle ha barn nr. to, var bevegelsene veldig annerledes enn de jeg kjente i første svangerskap. Jeg nevnte det for legen jeg gikk til kontroll hos, og hun fortalte at hun en gang hadde spurt en spesialist om dette med fosterbevegelser, fordi det var mange gravide som opplevde dem som rare og lurte på om det kunne være symptom på f.eks. epilepsi. Hun hadde fått til svar at fosterbevegelser aldri kunne være et dårlig tegn eller symptom på noe negativt. Det er bare manglende liv i magen man skal være obs på. Det er vanlig at bevegelsene endrer seg noe når det blir trangere mot slutten. Det merket jeg ingenting til med yngstemann. Lykke til med resten av svangerskapet! Endret 26. juni 2022 av baldrian 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heln Skrevet 26. juni 2022 #4 Del Skrevet 26. juni 2022 De sparker også når de sover frøkna her var skikkerlig turbo i magen, men har nå sovet konstant omtrent de siste 6 ukene siden hun ble født. Men hun beveger jo på seg fordeom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #5 Del Skrevet 26. juni 2022 Min var turbo inni magen, sov ingenting som baby og nå mistenker jeg ADHD 🙈 Ikke forbered deg på en baby som sover i hvert fall. Jeg trodde babyer sov jeg og, det er det ikke alle som gjør. Anonymkode: 89957...3a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #6 Del Skrevet 26. juni 2022 Min sparker masse hele tiden også har som regel litt pause på kvelden, men på igjen om natt og hele dagen. Babyer sparker også når de sover. Det er kun i starten du mest merker spark når de er våkne, men det er nok fordi da er det enda større bevegelser de gjør. Har selv sett spark under søvn på ultralyd Anonymkode: 8dc1a...0fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #7 Del Skrevet 26. juni 2022 Min sparket masse,også i perioder på natta, og kom ut med samme døgnrytme. Det ble ikke noe sovebaby, for å si det mildt. Anonymkode: b1408...dec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #8 Del Skrevet 26. juni 2022 Da jeg var gravid med nr. to, gikk jeg frem og tilbake på soveromsgulvet om natten med gyng i knærne og prøvde å bysse babyen i søvn der inne. Magen hoppet og spratt og det romsterte sånn at jeg ikke fikk sove. Og det var definitivt ikke rolig på dagtid heller. Lillesøster var mye mer aktiv i magen enn storesøster. I og med at fostre sover mye, var hun nok mye i bevegelse mens hun sov også. Og ut kom utrolig nok en rolig baby som sov ganske mye. Anonymkode: cc544...1b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #9 Del Skrevet 26. juni 2022 Har også en turbobaby, og er smått bekymret for hvordan hverdagene blir når den kommer ut. AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Min sparket masse,også i perioder på natta, og kom ut med samme døgnrytme. Det ble ikke noe sovebaby, for å si det mildt. Anonymkode: b1408...dec oh no🙈 Anonymkode: 32fa1...d39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #10 Del Skrevet 26. juni 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Har også en turbobaby, og er smått bekymret for hvordan hverdagene blir når den kommer ut. oh no🙈 Anonymkode: 32fa1...d39 Jeg var også veldig bekymret for dette, for min var heeelt apekatt i magen. Sparket, turnet, bokset og danset døgnet rundt og aller helst på natta. Jordmor og lege slet med å kjenne leie fordi det var konstante bevegelser overalt og vanskelig å finne ut hvilken dult som kom fra hvilken kroppsdel. På helsestasjonen omtalte de meg som "hun med disco-babyen". Baby har vært en sovebaby som kom med fin rytme på dag og natt klart fra fabrikken, men har hele tiden vært veldig nysgjerrig og aktiv når han er våken, og nå jobber vi med fysio for å bremse han. MEN! Mye heller full fart når vi uansett skal være våkne og god søvn på dag og natt enn det jeg ble forespeilet av både helsepersonell og andre! 😂 Anonymkode: 09105...363 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #11 Del Skrevet 26. juni 2022 En venninne hadde turbobaby i magen, og ut kom verdens roligste lille frøken. Håper på noe av det samme 😅 Anonymkode: a0058...5f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå