AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #1 Skrevet 26. juni 2022 Har bestemt meg for å følge drømmen om å studere til å bli ingeniør. Problemet er at de ikke tilbyr det her jeg bor, så jeg må enten ta det på nett eller kjøre 1t for å ta det fysisk. Hva er det beste valget? Anonymkode: 39218...360
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #2 Skrevet 26. juni 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Har bestemt meg for å følge drømmen om å studere til å bli ingeniør. Problemet er at de ikke tilbyr det her jeg bor, så jeg må enten ta det på nett eller kjøre 1t for å ta det fysisk. Hva er det beste valget? Anonymkode: 39218...360 Er det samme kvalitet på skolene? Hva er din situasjon, jobber du eller skal du studere fulltid? Hvor ofte må du pendle, mye rush? En time er ingenting i pendlevei, men sitter du 2 timer i rush er saken en annen Anonymkode: e8b5e...98a 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #3 Skrevet 26. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er det samme kvalitet på skolene? Hva er din situasjon, jobber du eller skal du studere fulltid? Hvor ofte må du pendle, mye rush? En time er ingenting i pendlevei, men sitter du 2 timer i rush er saken en annen Anonymkode: e8b5e...98a Tror det er samme kvalitet på skolene? Den på nett er UIT og fysisk er HVL, men vet lite om de. Jeg skal studere fulltid, og tipper det er skole 4 dager i uken, men det er ikke for mye rush der så det er 1t med trafikken. TS Anonymkode: 39218...360
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #4 Skrevet 26. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tror det er samme kvalitet på skolene? Den på nett er UIT og fysisk er HVL, men vet lite om de. Jeg skal studere fulltid, og tipper det er skole 4 dager i uken, men det er ikke for mye rush der så det er 1t med trafikken. TS Anonymkode: 39218...360 Høres ut som om det blir et fett, begge er uansett gode skoler. Det eneste jeg kan se (har mange år med digitalt bak meg) er at du kan miste noe av det sosiale med medstudenter. Så må du avgjøre om det er viktig for deg eller ikke. Anonymkode: e8b5e...98a
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #5 Skrevet 27. juni 2022 Er det mulig å pendle med tog eller buss, sånn at du faktisk får utnyttet de to timene? Å sitte i en bil i to timer hver dag er bare å kaste bort tiden sin. På toget kan du lese og jobbe med studiene, så det er ikke bortkastet tid. Anonymkode: 24de4...aaf
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #6 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Er det mulig å pendle med tog eller buss, sånn at du faktisk får utnyttet de to timene? Å sitte i en bil i to timer hver dag er bare å kaste bort tiden sin. På toget kan du lese og jobbe med studiene, så det er ikke bortkastet tid. Anonymkode: 24de4...aaf Er mulig å ta buss, men det tar igjen lengre tid. Litt enig i at det er å kaste vekk tiden, men jeg har ikke noe imot å kjøre og tenke/prosessere dagen, høre lydbok/podkast, eller synge til musikk slik at jeg glemmer verden litt. Fint å ha mulighet til begge, men usikker på hvor effektiv den timen med buss blir. Anonymkode: 39218...360
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #7 Skrevet 28. juni 2022 Hvilket HVL campus tenker du på? Om du vil trivs best med nettstudier eller fysisk oppmøte har mye med hvilken type person du er. Er du sosial, liker å arbeide sammen med andre fysisk, synes studentlivet er flott, lærer best ved å kunne stille spørsmål til foreleser direkte der og da osv er det muligens verdt det med 1 time kjøring. Jeg har lite behov for å være sosial i hverdagen, hater gruppearbeid og liker ikke forelesningssaler/å lese på campus, så for meg er valget lett. Hvorfor tror du det er 4 dager i uken forresten? Anonymkode: a4f77...d27
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå