Gå til innhold

Sliter med meldinger fra ei jeg kjenner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjenner ei som sender ofte meldinger til meg, Det er koselig det, men jeg blir litt lei av maset.

Enten får jeg spørsmål om å komme til de eller om de kan komme til oss.

Vi har det travelt fortiden. Mye som skjer.

Derfor har jeg svart gang på gang at det ikke passer og at JEG skal gi beskjed når vi har det litt roligere.

Jo da, det er greit det. Men så går det ei til to uker, så begynner maset igjen.

Nå er jeg så møkka lei. Hvorfor kan ikke vedkommende forstå at vi ikke har tid.

Jeg får også informaere om at det er ikke snakk om en biltur på 10 min men mye, mye lengre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svar kort at det ikke passer - komme det da kjapt flere meldinger hadde jeg latt være å svare.

Gjest *kosejoker*
Skrevet

Enkelte er fryktelig dårlige til å ta hint. Høres ut som om du har fått deg en virkelig dårlig en. Uansett, enig med punky8, svar kort. Tar hun ikke hintet snart, må du rett og slett slutte å svare. Kanskje det hjelper? Lykke til :)

Skrevet

Jeg har svart kort hver gang, enten på mail eller sms. Føler snart at det ikke er noe vits å svare.

Skrevet

Synes ikke det er mas når man får sms annenhver uke, men nå har jeg barn da..

For min del er jeg veldig glad for at venner spør om de kan komme på besøk, eller jeg komme til dem. Passer det ikke den gangen så håper jeg virkelig de spør igjen. Synes det viser at vennene mine tenker på meg og trives sammen med meg...

Du kan jo vise henne innlegget her så maser hun sikkert ikke igjen..

Skrevet

Syns synd på de som har det sååå travelt at de ikke kan få besøk eller reise på besøk til andre.....

Gjest *kosejoker*
Skrevet

Bare hyggelig, trådstarter. Jeg tror ikke du mener det vondt på noen måte, enkelte ganger blir det veldig slitsomt at en person ikke tar et hint. Det blir bare litt mye.

Skrevet
Bare hyggelig, trådstarter. Jeg tror ikke du mener det vondt på noen måte, enkelte ganger blir det veldig slitsomt at en person ikke tar et hint. Det blir bare litt mye.

Tusen takk kosejoker.

Jeg mener ikke noe vondt med det. Jeg synes det er vanskelig å måtte si nei hver gang. Hun treffer de helgene som vi har andre ting på tapeten.

Nå er avstanden litt større en til nabokommunen, og da må enn regne litt reisetid også.

Gjest Trulselinemor
Skrevet

Jeg synes at vedkommende maser. Trådstarteren har sagt til vedkommende at hun skal få beskjed når de kan komme eller kan få besøk. Derfor så synes jeg det mas med SMS med 1 til 2 uker mellomrom.

La vær å svar. Se hvordan hun reagerer. Kommer hun til å mase eller tar hun hitet.

Skrevet (endret)
Jeg har svart kort hver gang, enten på mail eller sms. Føler snart at det ikke er noe vits å svare.

Hei, føler med deg!

Har det sånn selv, men når jeg har svart x-antall ganger (gjerne i løpet av en og samme dag) at det ikke passer - ringer hun telefonen!

Forskjellen på ditt problem, og det jeg nevner her, er at du snakker om hver 14 dag, mens jeg snakker om vær dag!

Om det ikke er mobilen, er det hustelefonen! :tristbla:

Det har hendt ofte at vi ikke tar telefonen

Min samboer og jeg har tatt det opp med henne....ble nødt til det!

Nå er det sånn at vi bor ikke langt fra hverandre, så vi ses ofte, men hun vil treffes vær eneste dag - og det PASSER IKKE! :sur:

Vil jo ikke såre henne, men et sted går grensen!

Huff - ganske irriterende! :sur:

men mld. med 14 dagers mellomrom er det noe problem da?

Endret av Miloine
Gjest *kosejoker*
Skrevet
Tusen takk kosejoker.

Jeg mener ikke noe vondt med det. Jeg synes det er vanskelig å måtte si nei hver gang. Hun treffer de helgene som vi har andre ting på tapeten.

Nå er avstanden litt større en til nabokommunen, og da må enn regne litt reisetid også.

Ja, jeg kjenner til følelsen. Ikke ta det så tungt. Snart må hun bare gi seg, hvis ikke må du prøve å ta det opp med henne på en skånsom måte. Nå tar jeg forøvrig kvelden. Sov godt og lykke til, vennen! :klem:

Skrevet
Du kan jo vise henne innlegget her så maser hun sikkert ikke igjen..

Jeg vet at hun er her inne. Jeg kjenner igjen innleggene hennes. Håper hun ser dette.

Skrevet

Føler meg deg, og vet uheldigvis akkurat hvordan du har det.

Har en kamerat som er veldig kontaktsøkende, men nokså slitsom i lengden. Har prøvd å hinte slik som du har gjort, men han tar heller ikke hintet :forvirret: Han studerer i tillegg også på Blindern og har meg på MSN..akk.

Kanskje man bare må være brutalt ærlig med slike mennesker? Men jeg er redd det kanskje ødelegger vennskapet. Han er kjempehyggelig, i små doser.

Skrevet

Da hun "alltid" treffer på helgene dere har annet på tapetet, virker det som om du ikke akkurat ønsker å prioritere henne noe særlig. Hvis du da ikke er en av disse som planlegger helgeaktiviteter måneder i forveien.

Kanskje det ikke bare er dårlig tid det er snakk om?

Gjest Krølltoppen i.i.
Skrevet

Finn en dato frem i tid hvor du kan treffe henne. Selv om det er tre måneder til, eller lengre.

Ring henne og gjør avtalen.

Da har du tatt initiativet, hun vet neste gang du har tid til å treffe henne og hun slipper å mase på deg med SMS'er og telefoner.

OBS. Denne løsningen passer kun hvis du ønsker å besøke henne.

Skrevet
Syns synd på de som har det sååå travelt at de ikke kan få besøk eller reise på besøk til andre.....

Dette synes jeg var et nedlatende svar. Jeg tror ikke det er synd på trådstarter, men hun er kanskje ikke så veldig interessert i besøk fra/besøke denne personen. Har en "venninne" som var like maste og tok aldri et hint. Jeg sa det aldri rett ut for jeg ville jo ikke såre henne. Hadde egentlig ikke noe i mot henne, men heller ikke noen spesiell interesse av å omgås henne. Resultatet ble at jeg sluttet å svare henne og etter en god stund sluttet hun å mase.

Skrevet

Hun ble sikkert ikke såret av at du ikke svarte.

Skrevet

Så lenge vi jobber ukedagene, så er det helgene som passer best for oss. Det har vært mye bursdager og andre treff denne høsten. Har det ikke vært på min side, så har det vært på hans sin side.

Vi har også vært litt syke innimellom som har gjort at vi ikke har orket å hatt besøk.

Jeg vet at hun ikke jobber og da er hun mye mer opplagt enn oss andre.

Har vi f.eks vært borte hele lørdagen, så er det godt å slippe å reise bort eller få besøk på søndagen.

Vi har jo ting hjemme i huset vi har lyst til å få gjort også.

Skrevet

Vil du være venner med henne eller ikke?

Hvis du vil fortsette vennskapet så bør dere få avtalt noe litt frem i tid. Hvis du egentlig ikke er interessert i å fortsette vennskapet bør du være ærlig nok til å fortelle henne det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...