AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #1 Skrevet 26. juni 2022 Hvordan gjør dere det? spleiser at alle er med i butikken og kjøper noe eller at alle vippser en person så kjøper den personen alt i listen? her er det slikt at de vil at en av oss skal kjøpe alt så vippser de etter på men redd for å ikke få penger tilbake eller at jeg har lite penger å bruke på andre ting siden jeg betaler alt mat til middag for 2 andre. Meg og kjæresten skal reise med en vennepar. Så ønsker litt erfaringer eller tips på hvordan dere hadde håndtert det eller hvordan dere gjorde det tenker kan for bli dyrt for en person å ta av seg hele handlelisten uten at noen vippser på forhånd. Anonymkode: 59768...391
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #2 Skrevet 26. juni 2022 En kjøper alt og de andre vippser i ettertid. Litt rart at du drar på ferietur med noen du tydeligvis ikke stoler på. Anonymkode: 19d81...c20 22
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #3 Skrevet 26. juni 2022 Vi har handlet annenhver gang ca. Dyrere ting som alkohol har blitt del og vippset Anonymkode: c3542...63a 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #4 Skrevet 26. juni 2022 Vi vipset en fast sum hver på forhand, f.eks 500kr pr pers… og så betalte den som ble vipset til… ble det penger igjen eller for lite fikset vi det etterpå… Anonymkode: 99f43...ad6 3
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #5 Skrevet 26. juni 2022 En handler all mat, en handler all alkohol. Så ordner vi oss imellom etterpå. Anonymkode: e0db2...9fc 1
Anonym6789 Skrevet 26. juni 2022 #6 Skrevet 26. juni 2022 Vi har gjort begge deler. At man tar noen handleturer hver slik at det blir ca likt, eller at en har handlet så vippser den/de andre
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #7 Skrevet 26. juni 2022 Vi pleier å bruke et kredittkort til all felleshandling, og deler regninga på antall husstander på avreisedagen. Kan selvsagt bli litt skjevt da noen har ungdommer, andre småbarn osv, men vi ser alle sammen stort på det, handler fornuftig og regner ikke nøyaktig på krona hvem som spiste hvor mye. Har funket i mange år. Anonymkode: d7b0a...8f8 3
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #8 Skrevet 26. juni 2022 Vi bytter på å handle, legger inn i vippa oppgjør i ordner opp til slutt. Anonymkode: 37a0c...a56 5
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #9 Skrevet 26. juni 2022 Er dere på restaurant, del regningen. Dere betaler for dere, de for dem. Ofte bestiller noen det dyreste og mest drikke, da blir det feil å splitte 50/50. Dersom restauranten ikke kan dele opp, så betaler en og det andre paret vippser asap. Hvis de har foreslått at en står for alt, og det andre paret vippser på slutten, så kan vel de stå for utlegg? Sørg for å ta bilder av alle kvitteringer, ellers er det vanskelig å dele riktig. Ellers foreslår jeg at har en felles konto, begge par spytter i likt beløp. Beløpet som er igjen deles og dere får tilbake halvparten. Samtidig så skjønner jeg ikke styret. Dere er to par. Ikke så mye som kan gå over styr. Kan ikke dere kjøpe frokost for halvparten av dagene, og de handle og kjøpe de resterende? Anonymkode: 05f3b...88d 3
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #10 Skrevet 26. juni 2022 Vi pleier å gjøre at alle vippser x beløp til en person. Den personen betaler alt. Så fyller alle opp med x beløp hvis det blir tomt underveis. Anonymkode: 8daa9...bf8 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #11 Skrevet 26. juni 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Vi pleier å gjøre at alle vippser x beløp til en person. Den personen betaler alt. Så fyller alle opp med x beløp hvis det blir tomt underveis. Anonymkode: 8daa9...bf8 Syntes er lureste for vis man skal ha grill blir det for dyrt for en å betale alt vil si kjøtt og diverse dyrt, at greit å vippse på forhånd, jeg hadde vippset på forhånd istedet for etterpå, slippe å stresse med regning osv. hadde jeg feks måtte betalt 1000kr uten at noen vippset på forhånd hadde det fort gått utover penger som jeg vil bruke på andre ting Anonymkode: 59768...391
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #12 Skrevet 26. juni 2022 Har alltid brukt Vipps oppgjør på sånt. Da må man være litt rause med hverandre, ikke henge seg opp i at en spiser dobbelt så mye biff til middag en dag eller at en drikker mye juice til frokost 😅 større innkjøp som alkohol kan man fordele ujevnt i oppgjøret, slik at de som drikker dyr vin betaler mer enn de som bare drikker brus feks. Anonymkode: 3cbb1...223 3
PGMVL Skrevet 26. juni 2022 #13 Skrevet 26. juni 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Hvordan gjør dere det? spleiser at alle er med i butikken og kjøper noe eller at alle vippser en person så kjøper den personen alt i listen? her er det slikt at de vil at en av oss skal kjøpe alt så vippser de etter på men redd for å ikke få penger tilbake eller at jeg har lite penger å bruke på andre ting siden jeg betaler alt mat til middag for 2 andre. Meg og kjæresten skal reise med en vennepar. Så ønsker litt erfaringer eller tips på hvordan dere hadde håndtert det eller hvordan dere gjorde det tenker kan for bli dyrt for en person å ta av seg hele handlelisten uten at noen vippser på forhånd. Anonymkode: 59768...391 Poenget med vipps er jo at man kan betale tilbake med en eneste gang? 1 legger ut, resten vippser med en gang 3
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #14 Skrevet 26. juni 2022 Jeg ville ha tatt vare på alle kvitteringer, og tatt et oppgjør hver annen eller tredje dag. Anonymkode: 9e7d8...1af
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #15 Skrevet 26. juni 2022 En handler, den andre vippser halve beløpet etterpå. Hvorfor er du redd for at det andre paret ikke betaler tilbake? Og hvorfor går den ene tusenlappen utover annet du har lyst å kjøpe? Hvis du har så dårlig råd så bør du kanskje være sparsom på andre kjøp også. Anonymkode: 1157c...a83 7
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #16 Skrevet 26. juni 2022 Opprett gruppe i vipps. Så legger dere inn det dere har i utlegg. Vips regner ut etterpå. Anonymkode: dc660...c67 5 1
Glitnir Skrevet 26. juni 2022 #17 Skrevet 26. juni 2022 Oppgjør i Vipps er topp. Da spiller det ingen rolle hvem som betaler fortløpende, og appen holder hele oversikten. Dersom det er en utgift som kun skal deles på noen og ikke alle er det også enkelt å legge inn. Så får dere beskjed om hvem som skal vippse hva til hvem til slutt når dere avslutter «saken». Dersom du stoler så lite på disse folka at du ikke tror de betaler deg tilbake for utlegg er det kanskje ingen god idé å dra på ferie med dem..? 4 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #18 Skrevet 27. juni 2022 Hvorfor må man spleise? Kan ikke alle bare kjøpe sin egen mat? Jeg synes det er skikkelig stress å skulle handle sammen etc. Man spiser jo gjerne forskjellige ting uansett. Jeg vil ikke betale for Lise sitt kneipbrød, bremykt, syltetøy, brunprikkete bananer, nugatti, majones, pastasaus på glass, juice og tofu, og hun vil sikkert ikke betale for min avokado, fenalår, asparges, chiafrø, pecannøtter, egg, biff, perletomater og ingefær. Anonymkode: 45c09...13b 9 3
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #19 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvorfor må man spleise? Kan ikke alle bare kjøpe sin egen mat? Jeg synes det er skikkelig stress å skulle handle sammen etc. Man spiser jo gjerne forskjellige ting uansett. Jeg vil ikke betale for Lise sitt kneipbrød, bremykt, syltetøy, brunprikkete bananer, nugatti, majones, pastasaus på glass, juice og tofu, og hun vil sikkert ikke betale for min avokado, fenalår, asparges, chiafrø, pecannøtter, egg, biff, perletomater og ingefær. Anonymkode: 45c09...13b Er dette jeg også tenker utenom vis vi skal ha taco eller noe sånt så kan den ene kjøpe det og så det men vis det er snakk om forskjellig mat så vil jeg jo så klart ikke selv splise for «lenas eller thomas» pålegg eller vodka, vin. ender at andres mat blir dyrere en mitt vis man spliser. har ikke noe i mot å dele med kjæresten men resten for ordne resten selv når kommer til andre ting utenom felles middag. Synes også som deg at jeg ikke vil kjøpe andres alkohol eller peanøtter, brus, laks osv som jeg ikke selv spiser Anonymkode: 59768...391 3
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #20 Skrevet 27. juni 2022 Herregud ikke vær så gjerrig! Anonymkode: 721c9...e3e 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå