Gå til innhold

Coach eller psykolog

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplevde et forferdelig svik her om dagen fra en mann jeg har kjent i flere år. 

Jeg kjenner meg helt slått ut mentalt og et hjerte som blør. Nå må jeg ta meg sammen, jobbe meg gjennom det.

Men tror dette kan ta TID. Det verste er også at jeg er ikke super forbanna, men uendelig skuffet er jeg. Han har send mange meldinger, han er lei seg.. bla,bla.

Uansett.. dette handler nå ikke om han, men meg.

Hva er det i meg som ikke klarer å bli sint. Hvorfor har jeg, tross alt ,vært med han til tross for en million røde flagg. Og ser det kan være en idé og få proff hjelp til å nøste opp i det.

Jeg er ellers en fornuftig og oppegående dame. Føler meg god nok og har det ellers ok. Om jeg ender med å sitte i gjørma litt for lenge så må jeg få hjelp kjenner jeg.

Men hva vil være best, psykolog eller coach? 

Anonymkode: 2edbd...fdc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg opplevde et forferdelig svik her om dagen fra en mann jeg har kjent i flere år. 

Jeg kjenner meg helt slått ut mentalt og et hjerte som blør. Nå må jeg ta meg sammen, jobbe meg gjennom det.

Men tror dette kan ta TID. Det verste er også at jeg er ikke super forbanna, men uendelig skuffet er jeg. Han har send mange meldinger, han er lei seg.. bla,bla.

Uansett.. dette handler nå ikke om han, men meg.

Hva er det i meg som ikke klarer å bli sint. Hvorfor har jeg, tross alt ,vært med han til tross for en million røde flagg. Og ser det kan være en idé og få proff hjelp til å nøste opp i det.

Jeg er ellers en fornuftig og oppegående dame. Føler meg god nok og har det ellers ok. Om jeg ender med å sitte i gjørma litt for lenge så må jeg få hjelp kjenner jeg.

Men hva vil være best, psykolog eller coach? 

Kanskje du er ein av (oss mange) jenter/damer som aldri fekk skikkelig lov å vise sinne i barndommen? 

Anonymkode: 679b9...5f9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kanskje du er ein av (oss mange) jenter/damer som aldri fekk skikkelig lov å vise sinne i barndommen? 

Anonymkode: 679b9...5f9

Er mulig, aner ikke. Opplever å ha vokst opp i en god familie med foreldre og søsken, venner, der ting var trygt og greit. 

Men.. ser også i forhold til  x, som jeg har to barn med at jeg nok var for lenge i det forholdet. Forsøkte å ordne og styre og ble rimelig utslitt.

Kan sette meg selv bakerst litt for mye kanskje, eller litt for lenge.

Ts her.

Skrevet

Er det ikke raskere å få time hos coach enn psykolog? Kanskje det er viktigere og mer nyttig for deg å få tatt tak i dette snarest mulig og ikke nødvendigvis gå i dybden og analysere hele barndommen. 

AnonymBruker
Skrevet
Eneri skrev (1 time siden):

Er det ikke raskere å få time hos coach enn psykolog? Kanskje det er viktigere og mer nyttig for deg å få tatt tak i dette snarest mulig og ikke nødvendigvis gå i dybden og analysere hele barndommen. 

Ja, har tenkt at det kan være best. Tenker kanskje også at en coach jobber mer fremover og en psykolog er bedre om en skal nøste opp traumer, og det føler jeg egentlig ikke at jeg har. 

Ts her.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lyttet til en podcast her en dag.. når en opplever et traume eller en voldsom hendelse handler dette mye om hva du har opplevd tidligere og før hendelsen. Fordi en reagerer ofte utfors hva en har i sekken fra før hvis det gir mening? 
ville valgt psykolog, coach jobber mer her og nå og har teknikker med å se framover. 

Anonymkode: 6394e...437

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...