AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #41 Del Skrevet 27. juni 2022 For brown sauce har jo mye likheter med en klassisk (norsk) brun saus... https://en.m.wikipedia.org/wiki/Brown_sauce Anonymkode: 7aead...9ab 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #42 Del Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Det er slett ikke vanlig nei. Anonymkode: e6d7c...1cd Det er vanlig i deler av landet jo, blant annet der jeg bodde noen år https://www.google.com/amp/s/www.lep.co.uk/lifestyle/eating-out/great-fish-and-chip-debate-gravy-yes-or-no-670892%3famp Anonymkode: 19b13...893 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #43 Del Skrevet 27. juni 2022 Er vant med fiskekaker i brun saus, men er helt sikker på at saus er saus og vil smale godt på torsk også. Hadde prøvd Anonymkode: f1aac...e28 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #44 Del Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Bacon får du på alle restauranter når du kjøper lutefisk= årets beste fiskemåltid. Mener du at ikke brown sauce er brun saus? Prøv google translate. Tror nok ikke jeg skal bruke opp fritiden min på å linke alle oppskrifter med brun saus til en kverrulant! Anonymkode: bafc0...345 Anonymkode: 5f42b...415 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #45 Del Skrevet 28. juni 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Bacon får du på alle restauranter når du kjøper lutefisk= årets beste fiskemåltid. Mener du at ikke brown sauce er brun saus? Prøv google translate. Tror nok ikke jeg skal bruke opp fritiden min på å linke alle oppskrifter med brun saus til en kverrulant! Anonymkode: bafc0...345 Joda, brown sauce er brun saus. Men brun saus er en fargebeskrivelse, ikke en saus. Brunsaus derimot, er en brun saus av brunet smør og mel tilsatt vann og diverse smakstilsetninger/krydder. Andre eksempler på brun saus er soyasaus og peppersaus. Anonymkode: e6644...f9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rabrabara Skrevet 28. juni 2022 #46 Del Skrevet 28. juni 2022 Brown sauce er noe helt annet enn brunsaus, ja. HP brown sauce på flaske er laget på øleddik og krydder og brukes kald til bacon butty eller full english. Gravy kaller de kraftbasert saus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flusa Skrevet 28. juni 2022 #47 Del Skrevet 28. juni 2022 Det er sikkert godt☺️ Ser mange som har brun saus til seibiff☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #48 Del Skrevet 28. juni 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Det er vanlig i deler av landet jo, blant annet der jeg bodde noen år https://www.google.com/amp/s/www.lep.co.uk/lifestyle/eating-out/great-fish-and-chip-debate-gravy-yes-or-no-670892%3famp Anonymkode: 19b13...893 I deler av landet, ja, men det er ikke vanlig i UK generelt. Anonymkode: 5ad3e...efe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 28. juni 2022 #49 Del Skrevet 28. juni 2022 Tråden er ryddet for avsporinger, samt svar til dette. Anglofil (teamleder) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #50 Del Skrevet 29. juni 2022 On 6/26/2022 at 4:37 PM, AnonymBruker said: Selvfølgelig blir det godt. Brun saus er en tradisjon til fisk i mange land. Bare trauste Norge som skal ha hvit saus Anonymkode: bafc0...345 hvis man med "brun saus" mener std posesaus så er jeg spent på hvilke land som har det som tradisjon. mener man hjemmelaget så har man eg. (mesteparten av) det man trenger til hvit saus, litt sitron/eddik/eplejuice, grønt,..? Ellers kan rødvinssaus være godt til torsk, om den er stekt. kokt torsk trenger ikke saus som de over skriver. Anonymkode: baaba...56d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå