Blåjojo Skrevet 26. juni 2022 #21 Del Skrevet 26. juni 2022 Honey Dew skrev (3 minutter siden): Den eneste fiskeretten det fungerer med brun saus til, er seibiff. Den var ny😊 Lager du den da som brunsaus til kjøttmiddager? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåjojo Skrevet 26. juni 2022 #22 Del Skrevet 26. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det funker ikke til fiskekaker heller Anonymkode: 33bdc...65f Jeg synes også det er veldig godt til fiskekaker😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #23 Del Skrevet 26. juni 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Brun saus er ikke bare brun i fargen, den inneholder kjøttkraft. Derfor blir det rart på fisk. Rar tradisjon med seikaker i brun saus. Men det går jo an, bare prøv! Anonymkode: e696f...edf Kan fint lage brun saus uten kjøttkraft, sausen er brun fordi smøret brunes, ikke pga kraften. Jeg kommer fra vestlandet og er vant til brun saus til stekt fisk (sei, hyse, lyr, flyndre ect) og fiskekaker, det er veldig godt! Anonymkode: e6d7c...1cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 26. juni 2022 #24 Del Skrevet 26. juni 2022 Blåjojo skrev (6 minutter siden): Den var ny😊 Lager du den da som brunsaus til kjøttmiddager? Steker seibiff og løk for seg og har brun saus servert til. Og ja, det er samme sausen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #25 Del Skrevet 26. juni 2022 Drit i saus Anonymkode: 62a64...98c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåjojo Skrevet 26. juni 2022 #26 Del Skrevet 26. juni 2022 Honey Dew skrev (2 minutter siden): Steker seibiff og løk for seg og har brun saus servert til. Og ja, det er samme sausen. Aldri hørt om noen som har servert det sånn. Men er fint og få nye ideer😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #27 Del Skrevet 26. juni 2022 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Bare google fish with brown sauce. Alle spiser dette i verden Anonymkode: bafc0...345 Du mener det heter brown sauce på engelsk ja? Og ALLE spiser dette i verden? Bevisbyrden er nok din, er jeg redd. Google selv og host opp alle oppskriftene. AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Brun saus kan da lages uten kjøttkraft! Dessuten liker alle bacon(=kjøtt) til alle fiskeretter! Anonymkode: f6c26...cf7 Eh, nei. Ikke i det hele tatt. Bacon og chorizo dreper nyansene i gode fiskeretter. Jeg spiser fersk fisk flere ganger i uken, med endeløse variasjoner, men bruker bare bacon helt unntaksvis, og foretrekker alle kombinasjoner som er uten. Dessuten: Brun saus og bacon gir seriøst to helt forskjellige smaksbilder. At begge deler er kjøtt er helt uvesentlig. Anonymkode: 5f42b...415 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #28 Del Skrevet 26. juni 2022 Bare smelt litt smør. Anonymkode: 80f20...83b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dolce Skrevet 26. juni 2022 #29 Del Skrevet 26. juni 2022 Hvorfor er du så opptatt av saus? Både kjøtt og fisk kan utmerket godt spises uten saus. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Butter Skrevet 26. juni 2022 #30 Del Skrevet 26. juni 2022 Jeg ble nysgjerrig på den uttalelsen om at det er så vanlig (foruten til fiskekaker som jeg også har vært borte i), og fikk opp ulike treff, men kun et treff med det som er tradisjonell brun saus: https://www.matoppskrift.no/oppskrift/stekt-torsk-med-brun-saus-og-gulrot ser at brukerne har gitt oppskriften 1.4 av 5 stjerner, så sier vel sitt. Ellers er det flere treff på torsk og brun saus, bla på trines matblogg, men hun skriver «brun» saus og oppskriften viser også at dette er en soya- og balsamico basert saus. Så om brun saus er et godt altnernativ til torsk/fisk kommer nok an på hva du legger i brun saus (tradisjonell norsk husmannskost eller annen saus med brun farge). Det samme gjelder hvor vanlig det skal være. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker 42 Skrevet 26. juni 2022 #31 Del Skrevet 26. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Noen forslag her i fra steinrøysa: Brunet smør med soyasaus, lime og litt sesamolje om du har Brunet smør med sitron og salvieblader Brunet smør med kapers, løk, persille og sitron Gulrotpuré, enten med frisk ingefær og smøret i første punkt, eller med litt crème fraîche og baconterninger Ertepuré med feks mynte, estragon, timian eller ramsløk. Chimichurri Salsa verde Romesco Ratatouille Linsesalat av Puy-linser, med sennepsvinaigrette Jeg kunne fortsatt i evigheter, men dette er noen innspill i hvert fall. Anonymkode: 5f42b...415 Når servers middagen i/på steinrøysa, sa de? Jeg stiller! 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rabrabara Skrevet 26. juni 2022 #32 Del Skrevet 26. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Del lenker og oppskrifter med oss uvitende for å dokumentere. Anonymkode: 5f42b...415 I England spiser de fish and chips med gravy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #33 Del Skrevet 27. juni 2022 rabrabara skrev (9 timer siden): I England spiser de fish and chips med gravy. Det er slett ikke vanlig nei. Anonymkode: e6d7c...1cd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #34 Del Skrevet 27. juni 2022 Jeg hadde nok bare smeltet litt smør. Anonymkode: 6d721...214 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #35 Del Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Bare google fish with brown sauce. Alle spiser dette i verden Anonymkode: bafc0...345 Så du mener at brown sauce er brun saus? 😂😂😂😂 Anonymkode: 8a64c...394 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #36 Del Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er slett ikke vanlig nei. Anonymkode: e6d7c...1cd Jo, det er helt vanlig. Hilsen brite. Anonymkode: 190a3...93a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rabrabara Skrevet 27. juni 2022 #37 Del Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det er slett ikke vanlig nei. Anonymkode: e6d7c...1cd Haha jo! Jeg har bodd der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #38 Del Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 26.6.2022 den 18.28): Bare google fish with brown sauce. Alle spiser dette i verden Anonymkode: bafc0...345 Jeg googlet det, og får kun opp treff på "brown butter sauce" - som er noe annet enn den tradisjonelle norske brunsausen med brunet meljevning. Anonymkode: 52690...97b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #39 Del Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Du mener det heter brown sauce på engelsk ja? Og ALLE spiser dette i verden? Bevisbyrden er nok din, er jeg redd. Google selv og host opp alle oppskriftene. Eh, nei. Ikke i det hele tatt. Bacon og chorizo dreper nyansene i gode fiskeretter. Jeg spiser fersk fisk flere ganger i uken, med endeløse variasjoner, men bruker bare bacon helt unntaksvis, og foretrekker alle kombinasjoner som er uten. Dessuten: Brun saus og bacon gir seriøst to helt forskjellige smaksbilder. At begge deler er kjøtt er helt uvesentlig. Anonymkode: 5f42b...415 Bacon får du på alle restauranter når du kjøper lutefisk= årets beste fiskemåltid. Mener du at ikke brown sauce er brun saus? Prøv google translate. Tror nok ikke jeg skal bruke opp fritiden min på å linke alle oppskrifter med brun saus til en kverrulant! Anonymkode: bafc0...345 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #40 Del Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Det er slett ikke vanlig nei. Anonymkode: e6d7c...1cd Jo det er helt normalt Anonymkode: bafc0...345 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå