Gå til innhold

Får de yngste barna i familien mest oppmerksomhet/flest bilder sendes til omgangskrets av dem på Snapchat, Instagram,messenger?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Får de yngste barna i familien mest oppmerksomhet? Eks: Snapchat, Facebook og tilsendte bilder på messenger 

Jeg har sett tendensen. Når jeg får snap tør jeg vedde at det er den yngste niesen som spiser is eller holder på med Lego. Det er ikke innbilning, for jeg har sett gjennom og det stemmer. 

Samme er med tantebarna på min samboer sin side. Betydelig flere bilder av minsten.

Er det noen andre som har gjort samme erfaring? Før noen eventuelt forsvarer seg, det er ikke ment som kritikk. Det er bare en observasjon jeg har gjort og jeg lurer bare på hvorfor det er sånn. 

Anonymkode: fe0e4...af5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jepp. Fordi de store nekter 😅

Anonymkode: d2343...e07

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet

Ja det er vel det🥰

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jepp. Fordi de store nekter 😅

Anonymkode: d2343...e07

😅😅

Skrevet

Jepp. 2 åringen sitter sjeldent stille, er sjeldent ren, har sjeldent lyst osv osv. Babyen derimot har ikke egne meninger enda, så det tas mye mer bilder av henne for tiden enn av han.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Alle mine nekter så nå spammer jeg ned slekt og venner med husets kattunge i stedet og han kommer heldigvis aldri til å nekte. 😆

Anonymkode: d2500...7a4

• Liker 2
Skrevet

Stemmer her og. En sønn på 11 og en sønn på 3..3 åringen elsker å bli tatt bilder av, mens 11 åringen ikke liker at jeg sender bilder av han til andre eller legger ut på sosiale medier, så her bestemmes det  av barna selv

• Liker 1
Skrevet

Tja, til tider. Eldstemann vil bli tatt bilder av av og til, men i perioder nekter han og da tvinger jeg ikke. 

AnonymBruker
Skrevet

Uff ja... Ikke alltid femåringen vil. Da skal hun helst ta bildet selv med diverse filter og gjerne 150 bilder. Så tar hun telefonen. 

Ettåringen smiler og er glad hele tiden, og ikke så mye meninger enda... 

Anonymkode: d1d6c...90c

AnonymBruker
Skrevet

Det er som regel hun på 4, den på 13 (som gjerne gjør en grimase eller en move) hos oss 😂

Anonymkode: f0090...963

AnonymBruker
Skrevet

Totalt sett tror jeg det er motsatt. I de tre første årene vår eldste var enebarn ble han utrolig mye mer «dokumentert» enn det yngste har blitt igjennom livet, men nå når vi har to er det oftere den yngste. 

Anonymkode: 4f0d2...6b8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Yngste vil ikke at vi tar bilder. Eldste elsker det. Men snapper oftest bilder på avstand eller anonymisert uansett 

Anonymkode: 0125b...1ea

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.6.2022 den 15.59):

Får de yngste barna i familien mest oppmerksomhet? Eks: Snapchat, Facebook og tilsendte bilder på messenger 

Jeg har sett tendensen. Når jeg får snap tør jeg vedde at det er den yngste niesen som spiser is eller holder på med Lego. Det er ikke innbilning, for jeg har sett gjennom og det stemmer. 

Samme er med tantebarna på min samboer sin side. Betydelig flere bilder av minsten.

Er det noen andre som har gjort samme erfaring? Før noen eventuelt forsvarer seg, det er ikke ment som kritikk. Det er bare en observasjon jeg har gjort og jeg lurer bare på hvorfor det er sånn. 

Nei synes alle 5 får det :) har 2 14 åringer, en på 9, en på 8 og en liten på 15mnd.

Anonymkode: 07b0c...af2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.6.2022 den 15.59):

Ja, for når barna blir store så vil de ikke bli tatt bilde av lengre. Det er ikke fordi de minste er favoritter, de minste kan ikke si nei ennå.

Anonymkode: 85ef1...d21

AnonymBruker
Skrevet

Ja fordi yngste på 8 år elsker å bli tatt bilder av, poserer villig og sier vi skal sende det til den og den. Eldste på 11 hater det, lager sure fjes og gjemmer seg i klærene. Så tar ikke like mange bilder av henne. 

Anonymkode: 1b902...f70

AnonymBruker
Skrevet

Fordi de store ikke ønsker å være med

Anonymkode: 94632...b02

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...