AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #1 Skrevet 26. juni 2022 Nå er det veldig varmt ute mange steder i landet, og ser mange kommenterer at de bare holder deg inne med barna da de ikke tørr å trille ute pga varmen. Jeg har fått mitt første barn nå som er 2mnd, og vi har vært ute på varme sommerdager selvfølgelig da i skyggen. Kanskje jeg har for lite kunnskap som førstegangsforelder eller noe, men jeg føler det går fint å ha baby med ut så lenge man gjør noen tiltak. H*n har fått kalde bad, vært beskytta med parasoll, Uv-telt osv. og selvfølgelig sovet en del inne mellom tiden tilbringt ute. Og det virker som at alt er bra med h*n. Hvorfor er så mange hysteriske rundt det å være ute med babyer når det er varmt? Jeg skjønner faren for overoppheting men det går an å følge med og gjøre ulike tiltak for at baby skal ha det fint også på fine sommerdager, eller? jeg mener ikke å henge ut, prøver bare å forstå om det er bare jeg som syns det er greit å være ute med baby med riktige tiltak. Anonymkode: 5ba23...593 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #2 Skrevet 26. juni 2022 Baby 2 mnd her også og vi er ute som vanlig men tar forhåndsregler som deg de siste dagene med veldig varme har jeg tilpasset trilleturen så det er steder meg en del skygge osv f.eks. Anonymkode: 56164...550 3
Anonym6789 Skrevet 26. juni 2022 #3 Skrevet 26. juni 2022 Gjør det samme som deg. Går trilleturer som vanlig, men har lufting i taket på vognen slik at det ikke koker nedi. Speller på gulvet på terrassen under parasoll. Hos oss blir det skikkelig varmt inne på solskinnsdager, så blir uansett like varm inne som ute i skygge 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #4 Skrevet 28. juni 2022 Babyer er ulike, og foreldre er ulike. Noen babyer hater varmen, og vil illskrike utrøstelig om de blir for varme. Ene babyen min var forferdelig å være ute med i varmen. Selv om vi holdt oss i skyggen var det bare grining og sutring og styr, og det var rett og slett mye mer behagelig for alle å bare holde oss inne med varmepumpen i kjølemodus. Med andre ungen var vi på trilleturer i skyggen, og han lå i uv-telt i hagen. Vi gjorde det som passet for oss. Om du har en baby som trives med å være ute i varmen, så for all del. Men det har altså ikke alle, og om man rett og slett synes det er mer behagelig å være inne enn å styre med uv-telt, parasoller, passe på skygge, osv osv, så hva har du med det å gjøre? Anonymkode: 86165...119 1
mingus Skrevet 28. juni 2022 #5 Skrevet 28. juni 2022 Var ute og trillet i 29+ lørdag, med sommerklær, kalesjen på pga vind, og uvparasoll. Skriking i 20 min hele veien hjem. Derfor orker jeg ikke når det er for varmt, er vanskelig å tilpasse. Men i stad spiste vi ute under parasollen og da satt hun i vippestol med tynne klær og solhatt og koste seg glugg. Vanskelig med sommer og baby, enten for mye eller for lite klær, ellers er hun litt sommersnuen for tiden og nesa renner, så jeg vil ikke dra for langt med feil bekledning på henne heller, spesielt ikke med denne skarpe vinden.
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #6 Skrevet 28. juni 2022 Du mener ikke å henge ut men kaller folk hysteriske? Jeg synes det er vanskelig å vite når baby er for varm så synes det er enklest å unngå sola helt, slippe å hele tiden måtte passe på det. Men har gått litt ut likevel da, sittet i parken i skyggen og sånn Anonymkode: 86515...18d
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #7 Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 26.6.2022 den 15.47): Nå er det veldig varmt ute mange steder i landet, og ser mange kommenterer at de bare holder deg inne med barna da de ikke tørr å trille ute pga varmen. Jeg har fått mitt første barn nå som er 2mnd, og vi har vært ute på varme sommerdager selvfølgelig da i skyggen. Kanskje jeg har for lite kunnskap som førstegangsforelder eller noe, men jeg føler det går fint å ha baby med ut så lenge man gjør noen tiltak. H*n har fått kalde bad, vært beskytta med parasoll, Uv-telt osv. og selvfølgelig sovet en del inne mellom tiden tilbringt ute. Og det virker som at alt er bra med h*n. Hvorfor er så mange hysteriske rundt det å være ute med babyer når det er varmt? Jeg skjønner faren for overoppheting men det går an å følge med og gjøre ulike tiltak for at baby skal ha det fint også på fine sommerdager, eller? jeg mener ikke å henge ut, prøver bare å forstå om det er bare jeg som syns det er greit å være ute med baby med riktige tiltak. Anonymkode: 5ba23...593 Rett og slett fordi det er for varmt ute for en baby som ikke kan si i fra om hvordan han har det. De små kan lett bli dehydrert i varmen, de kan oppleve ubehag og bli sutrete og slite med søvn. Huden tåler heller ikke mange minuttene med direkte sol. Da er det bedre for baby å være inne. Da er man i hvertfall trygg på at baby ikke opplever ubehag pga varme. Jeg har 3 barn og har aldri hatt for vane å ha de ute i sola på høysommeren. En trilletur eller litt kos i skyggen på verandaen er selvfølgelig ok, men ikke noe mer enn det. Anonymkode: 57413...b85 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå