AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #1 Skrevet 26. juni 2022 Jeg har time til tannlegen på onsdagen. Jeg må fikse en tann lenger bak i gommen. Har vært på en time, og skal på ny time å sette inn krone på onsdag. Tannlegen sa det måtte gjøres nå. Det hastet. Og at jeg måtte betale alt på siste timen, og det er på onsdag. Det ville komme på ca 6000 kroner. Problemet mitt er at jeg vet ikke om lønnen min er på konto på den tiden på onsdag. Den kommer enten tirsdag, onsdag eller torsdag. Har ikke mer enn 3000 kr på konto nå. Men ville dere ha overført 3000 kr fra kredittkortet for sikkerhetsskyld eller ville dere tatt ut I kontanter fra kredittkortet om lønnen ikke er kommet på onsdag. Er dumt å måtte bruke av kredittkortet og vil helst kun gjøre det om jeg er nødt. Har man fortsatt lov å betale med kontanter? Anonymkode: ccffe...388
Gjest kira87 Skrevet 26. juni 2022 #2 Skrevet 26. juni 2022 For å unngå renter bør du jo betale på tannlegekontoret med kredittkortet. Du kan evt overføre de 3000 til kredittkontoen så du har pluss 3000 der. De må jo tillate betaling med kredittkort. De tar garantert ikke i mot kontanter. Du kan kanskje be om faktura, men enklest er å betale med kredittkort.
Million Skrevet 26. juni 2022 #3 Skrevet 26. juni 2022 Gjør som forslaget ovenfor; betal med kredittkort på tannlegekontoret. Men for sikkerhets skyld, ring i morgen og spør om de aksepterer VISA eller Mastercard kredittkort. Hvis de mot formodning ikke skulle vise seg å godta den type kort, kan du overføre penger fra kredittkortet til bankkontoen din på onsdag eller dagen før. Når du så får lønningen din inn på konto, gjør du umiddelbart en overføring/ekstra innbetaling fra lønnskontoen din til kredittkortkontoen din (du trenger ikke ha fått fakturaen først!). Da har rentene bare løpt én dag eller noe slikt, og det blir jo ikke noe beløp å snakke om. 3
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #4 Skrevet 26. juni 2022 3 minutter siden, kira87 said: For å unngå renter bør du jo betale på tannlegekontoret med kredittkortet. Du kan evt overføre de 3000 til kredittkontoen så du har pluss 3000 der. De må jo tillate betaling med kredittkort. De tar garantert ikke i mot kontanter. Du kan kanskje be om faktura, men enklest er å betale med kredittkort. Min tannlege tar ikke kredittkort. Så jeg må nok overføre dersom han ikke tar kontanter for å være sikker på at jeg har penger på konto når jeg skal dit. Lønnen er på vei, men jeg kan risikere at den kommer dagen etter og da blir ikke tannlegen noe særlig blid tror jeg. Anonymkode: ccffe...388
smilo Skrevet 26. juni 2022 #5 Skrevet 26. juni 2022 Betal med kredittkortet og overfør tilbake til det når pengene kommer. Tannlegen vil neppe ha masse kontanter. 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #6 Skrevet 26. juni 2022 1 minutt siden, smilo said: Betal med kredittkortet og overfør tilbake til det når pengene kommer. Tannlegen vil neppe ha masse kontanter. Da gjør jeg det. Jeg må overføre først gra kredittkortet til konto for tannlegen tar ikke kredittkort. Deretter betaler jeg beløpet til kredittkortet med en gang lønnen kommer Anonymkode: ccffe...388
Veggdyret Skrevet 26. juni 2022 #7 Skrevet 26. juni 2022 Men må du betale umiddelbart hos tannlegen? Bare spør fordi min tannlege bruker en betalingsløsning der man kan velge å enten betale i disken, betale via en link til en innkrevningsside (der man har en betalingsfrist på 5-7 dager hvis jeg ikke husker feil) eller få faktura i posten. De to første alternativene utløser ikke noe gebyr, altså har jeg en ca uke på meg til å betale regninga. 1
smilo Skrevet 26. juni 2022 #8 Skrevet 26. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da gjør jeg det. Jeg må overføre først gra kredittkortet til konto for tannlegen tar ikke kredittkort. Deretter betaler jeg beløpet til kredittkortet med en gang lønnen kommer Anonymkode: ccffe...388 Er du sikker på at tannlegen ikke tar kredittkort? Det er ikke mange steder som ikke gjør det lenger. 2
Rumle Skrevet 26. juni 2022 #9 Skrevet 26. juni 2022 Million skrev (6 minutter siden): Gjør som forslaget ovenfor; betal med kredittkort på tannlegekontoret. Men for sikkerhets skyld, ring i morgen og spør om de aksepterer VISA eller Mastercard kredittkort. Hvis de mot formodning ikke skulle vise seg å godta den type kort, kan du overføre penger fra kredittkortet til bankkontoen din på onsdag eller dagen før. Når du så får lønningen din inn på konto, gjør du umiddelbart en overføring/ekstra innbetaling fra lønnskontoen din til kredittkortkontoen din (du trenger ikke ha fått fakturaen først!). Da har rentene bare løpt én dag eller noe slikt, og det blir jo ikke noe beløp å snakke om. Men, har ikke de fleste kredittkort en ca 45 dagers rentefri periode etter kjøp? 1
Million Skrevet 26. juni 2022 #10 Skrevet 26. juni 2022 (endret) Rumle skrev (5 minutter siden): Men, har ikke de fleste kredittkort en ca 45 dagers rentefri periode etter kjøp? Ikke hvis du overfører penger til konto eller tar ut penger (kontanter). Det er kjøp av varer og tjenester det kan bli lang kreditt-tid på uten renter. Alle Mastercard og Visa jeg har hatt, har hatt denne betingelsen. Så ts bør enten betale med kortet for tjenesten på tannlegeklinikken (rentefri til forfall) eller overføre penger til sin bankkonto (renter løper fra dag en) og så betale det inn igjen dagen etter når hun får lønn, for å unngå så mye påløpte renter. Endret 26. juni 2022 av Million 2 1 2
Hedda-78 Skrevet 26. juni 2022 #11 Skrevet 26. juni 2022 Rumle skrev (3 minutter siden): Men, har ikke de fleste kredittkort en ca 45 dagers rentefri periode etter kjøp? På mitt kort gjelder det kun ved kjøp, ikke ved overføring/uttak. Da begynner rentene å løpe fra første dag 1 1
Rumle Skrevet 26. juni 2022 #12 Skrevet 26. juni 2022 Million skrev (1 minutt siden): Ikke hvis du overfører penger til konto eller tar ut penger (kontanter). Det er kjøp av varer og tjenester det kan bli lang kreditt-tid på uten renter. Alle Mastercard og Visa jeg har hatt, har hatt denne betingelsen. Aha, da forstår jeg
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #13 Skrevet 26. juni 2022 Om du har 20% renter på kredittkortet vil det på 3000kr bli 600 kr i rente på ett år. I ditt tilfelle virker det som det er snakk om maks 2 dager, som da vil gi rett i overkant av 3 kr i rente. Ville ikke bekymret meg for rentene i dette tilfellet. Anonymkode: 3ef18...59e 3 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #14 Skrevet 26. juni 2022 Jeg oppdaget at min tannlege ikke tar kredittkort da jeg stod og skulle betale en høy regning. Jeg bruker alltid bare kredittkort, så jeg har aldri med meg bankkort. Forklarte situasjonen for tannlegen og avtalte at jeg kom innom dagen etter med bankkortet for å betale. Gikk helt fint. Han har jo adressen min i journalen, så hvis jeg hadde unnlatt å betale dagen etter hadde han bare sendt faktura. Jeg synes for øvrig det er passe idiotisk å ikke godta kredittkort når de fleste som betaler hos tannlegen må betale ganske høye regninger. Er vel få som er interessert i å ha mange titalls tusen stående på bankkonto tilknyttet debetkort. Anonymkode: 7da3f...5b0 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #15 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): eg synes for øvrig det er passe idiotisk å ikke godta kredittkort når de fleste som betaler hos tannlegen må betale ganske høye regninger. Betalinger med kredittkort kan innebære gebyrer på opptil 3-4 % for brukerstedet. Så om regningen er på 30.000 kr kan tannlegen risikere å betale et gebyr på 1200 kr fordi kunden ikke er i stand til å betale der og da. Anonymkode: d0929...824
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #16 Skrevet 27. juni 2022 Ta kontakt med lønnskontoret og spør om når lønnen skal kjøres og om det eventuelt er mulig med ett lite forskudd. Mange kjører lønn tidlig nå for å bli ferdig før ferien. Anonymkode: c2b83...2ea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå