Hermula Skrevet 14. november 2005 #1 Skrevet 14. november 2005 Lillemor er nå 9 kg, og jeg tenker på å bytte ut bilstolen vi har leid til en ny. Har lest noen tester hvor det anbefales bakovervendte stoler, da dette er sikrest for barnet. I de siste testene jeg leste var det derimot de forovervendte som kom best ut fordi disse var enklere å montere riktig. Hva velger dere og hvorfor? Hva ligger prisene på? Tenker å kjøpe ny stol.
Hermula Skrevet 14. november 2005 Forfatter #3 Skrevet 14. november 2005 *Følger med....* ← Hva mente du med den meldinga????
Glossy Skrevet 14. november 2005 #4 Skrevet 14. november 2005 Hva mente du med den meldinga???? ← At dette lurer jeg også på og dermed vil gjerne følge med i tråden....
Moonchild Skrevet 14. november 2005 #5 Skrevet 14. november 2005 Hva mente du med den meldinga???? ← Hun mente vel at hun også lurer på det samme. Noe jeg også gjør, og derfor følger med på tråden for å se hvilke svar som kommer.
Moonchild Skrevet 14. november 2005 #6 Skrevet 14. november 2005 At dette lurer jeg også på og dermed vil gjerne følge med i tråden.... ← Postet visst samtidig som deg.
Susanna Skrevet 14. november 2005 #7 Skrevet 14. november 2005 (endret) Jeg så mye på den tesen her. Vi endte på et Akta GRACO Cosmic XTP. Det scorer høyt på sikkerhet, som er det viktigste for meg. Det scorer ikke så høyt på brukervennlighet, men vi har aldri hatt noen problemer med hverken montering eller noe annet! Er kjempe fornøyd med setet. Det som er positivt med dette setet et at det har en ekstra nakke/hode støtte dersom det skulle skje en sidekollisjon. Barnet sitter høyt og oversiktlig i bilen. Jeg hadde uansett ikke satt barnesetet forovervendt før det blir plassmangel til bena på gutten vår. Trygg Trafikk annbefaler bakovervendt. Det var egentlig det som gjorde at vi bestemte oss for bakovervendt. Det er ett hav av barneseter å velge i og valget er ikke enkelt!! Tre av venninnene mine har samme type sete som vi har, og de er like fornøyde som vi er. Lykke til! Endret 14. november 2005 av Susanna
Susanna Skrevet 14. november 2005 #8 Skrevet 14. november 2005 Jeg vil bare legge til at det er klart at dersom setet blir montert feil, så er det jo ikke ett trygt sete! Få de som selger setet til deg til å montere det for dere og vise ders hvordan det gjøres! De skal kunne det! Er selger i den minste tvil om hvordan en skal montere setet, så hadde jeg dratt til en annen forhandler! Vet det var mye oppe i media at det var forhandlere som solgte seter som ikke visste hvordan det egentlig skulle monters, altså de monterte feil. Det er jo livsfarlig! Så forsikr dere om at setet blir forsvarlig montert!
Gjest HB Skrevet 15. november 2005 #9 Skrevet 15. november 2005 Vi har BeSafe Izi Kid som har blitt best i test flere ganger. Den er bakovervendt. For oss var sikkerheten det viktigste. MEN den er en av de som ble bemerket at var lett å feilmontere, og det hadde visst vi gjort, men det skyldtes "slurv" fra mannen min sin side. (Hvilke mannfolk leser bruksanvisningen skikkelig ?) Da jeg ble klar over at det var mulig å gjøre feil, så jeg lett hvordan det skal være. Kjenner noen andre som fikk hjelp til monteringen av Babyshop og da ble det riktig. Det er plasseringen av magedelen av bilens sikkerhetsbelte som er "problemet". Stolen er ganske stor og tung og med mye montering, så den er ikke ideell dersom den skal flyttes mellom to biler. Dessuten er det ikke alle biler det passer med å ha bakovervendt stol i baksete. Her ser du bilde av stolen. http://www.hts.no/norsk/frameset_norsk.htm Gå inn på Produkter og Gruppe 0/1 Hilsen Lille meg
Chiquita Skrevet 15. november 2005 #10 Skrevet 15. november 2005 Jeg så mye på den tesen her. Vi endte på et Akta GRACO Cosmic XTP. Det scorer høyt på sikkerhet, som er det viktigste for meg. Det scorer ikke så høyt på brukervennlighet, men vi har aldri hatt noen problemer med hverken montering eller noe annet! Er kjempe fornøyd med setet. Det som er positivt med dette setet et at det har en ekstra nakke/hode støtte dersom det skulle skje en sidekollisjon. Barnet sitter høyt og oversiktlig i bilen. Jeg hadde uansett ikke satt barnesetet forovervendt før det blir plassmangel til bena på gutten vår. Trygg Trafikk annbefaler bakovervendt. Det var egentlig det som gjorde at vi bestemte oss for bakovervendt. Det er ett hav av barneseter å velge i og valget er ikke enkelt!! Tre av venninnene mine har samme type sete som vi har, og de er like fornøyde som vi er. Lykke til! ← Vi har samme setes Om Susannas baby, og vi er også kjempefornøyd. Bakovervendt (selvfølgelig)
Gjest Gjest_Hermula_* Skrevet 15. november 2005 #11 Skrevet 15. november 2005 Jeg er enig med dere, det bør ikke være noe problem å montere bilstolen riktig. TAkk for mange fine svar Vi satser nok på en stol som kan monteres bakovervendt. Om det blir Acto eller HTS får vi se på. Må undersøke litt priser. Er det andre som kan anbefale andre stoler?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå