AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #1 Del Skrevet 26. juni 2022 Jeg har nylig hatt håravfall og fikk resept på finasterid fra legen. Jeg kjøpte den igår og leste at det har en alvorlige bivirkninger som f.eks blod i sæden, depresjon osv. Jeg ønsker derfor å høre med dere som har brukt dette legemidlet om dere har fått noe av de bivirkningene som står i pakningsvedlegget. Samt om dere fikk noe form for resultat osv. Har hørt at noen leger anbefaler å ta finasterid 3 ganger i uka istedenfor 1mg/dag. Hvordan kan jeg best mulig unngå bivirkningene samtidig som jeg får godt resultat? Takk på forhånd Anonymkode: 05d73...b1a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #2 Del Skrevet 26. juni 2022 Vel, personlig erfarte jeg nedsatt ereksjonsevne og mistet så å si lysten på samvær med kjæresten. Det føltes heller ikke så omfattende å komme under seksuell omgang. Skjer også at menn opplever ømhet i brystene ved inntak av finasterid, så du må liksom veie litt mellom håravfallet og de potensielle bivirkningene og velge deretter. Verdt også å nevne at finasteride virker kun så lenge man tar den. Dersom du avslutter, mister du resultatet etter hvert. Anonymkode: 7afe2...215 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #3 Del Skrevet 26. juni 2022 Har gått på det i snart to år nå og jeg opplever ingen av de bivirkningene nå. Til å begynne med opplevde jeg litt ekstra hårfall de første månedene, men etter hvert ble det mye bedre. Hårfestet mitt har nesten grodd helt tilbake, og jeg vil tro at mye av årsaken til dette er at jeg begynte nokså tidlig. Som deg var jeg også veldig redd for disse bivirkningene i starten, og på grunn av dette stresset jeg med veldig opp. Som resultat av dette opplevde jeg at det var litt vanskeligere å få ereksjon. Selvfølgelig er det vanskeligere å få ereksjon hvis man driver å overtenker! Etter hvert innså jeg at jeg stressa meg selv opp uten grunn, og opplevde da videre ingen problemer. Husk at selv om du opplever disse bivirkningene så er det bare å slutte på pilla, finasterid forsvinner ut av kroppen etter dager/få uker. Det viser seg å være nesten like effektivt å ta 1mg annenhver dag, så er bare å begynne med det dersom du er paranoid (gjorde selv dette). Til og med så få mengder som 0.5 og 0.25mg skal være effektivt. PS!: Anbefaler å be om resept for 5mg, og heller kutte disse i 4 slik at du får 4 1.25mg tabletter. Dette er MYE billigere (ca 300-400kr i året). Hør med lege selvfølgelig! Anonymkode: 66611...316 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #4 Del Skrevet 27. juni 2022 Bivirkninger fungerer slik at noen får dem, noen får dem ikke. Noen får en, andre får flere. Du vet ikke om eller hva akkurat du får før du prøver. Hvis du får bivirkninger og synes de ikke er verdt det så slutter du igjen. Anonymkode: 39604...f51 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå