Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal ha keisersnitt 1.august og har opprinnelig termin 9.august. Jeg har vurdert å reise på hyttetur når det er 2 uker før keisersnittet og ca 3 uker +/- før termin dato. Har noen erfaring med dette? Det er 3 timer unna hjemme, er et sykehus i nærheten dersom det skulle gå helt galt. Men vil jo helst rekke hjem pga keisersnitt, vet noen om planlagt keisersnitt på et sykehus også blir utført på andre sykehus? Kanskje dumt spørsmål.. Eller om dem tar egen vurdering på det? Jeg skal ha keisersnitt pga grove overgrep og diverse, så ikke en "medisinsk" grunn i den forstand. 

og hadde dere reist så tett mot termin? Det er 3t med bil, kan rekkes på 2,5t dersom det er lite trafikk

Anonymkode: 524a4...458

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei det hadde jeg ikke gjort

Anonymkode: b5811...274

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke reist så nær termin. Og det var jammen godt jeg ikke gjorde det, siden min datter ble født tre uker før termin.

Anonymkode: 60faf...109

AnonymBruker
Skrevet

Bare 5-6 % blir født før uke 37, så det ville være rart å la en så liten sjanse være avgjørende. Ville heller vurdert etter form. 

Anonymkode: 728da...4e2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge du er i nærheten av et sykehus tenker jeg det bør gå helt fint. Hvis du er i form til å reise, såklart. Ta med deg papirer som forklarer din spesielle situasjon slik at du får best mulig hjelp dersom det skulke skje noe.

Anonymkode: f24f3...a1a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg reiser nå i uke 37. Reiser til en annen by. Jeg hadde hørt med jordmor om du vil få keisersnitt om du havner i fødsel på et annet sykehus enn der du hører til. Jeg vet ikke hvordan det er med planlagt keisersnitt.

Anonymkode: b5c17...829

Skrevet

Nei, jeg ville aldri reist på en hytte så tett opptil termin. Jeg fødte selv en måned før termin.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Bare 5-6 % blir født før uke 37, så det ville være rart å la en så liten sjanse være avgjørende. Ville heller vurdert etter form. 

Anonymkode: 728da...4e2

Bare 5-6%? Hvor har du de tallene fra?

Anonymkode: 60faf...109

AnonymBruker
Skrevet

Etter å akkurat født et prematurt barn hadde jeg ikke tatt sjansen. Trodde jeg skulle gå til uke 37 ihvertfall, siden jeg har født fire ganger før i uke 39. 

Anonymkode: 77e53...16c

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det hadde jeg overhodet ikke gjort. Hilsen styrtfødsrl i 38+0 uten forvarsel

Anonymkode: 52975...a46

AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg reiser blir det noen få dager, ikke snakk om en hel uke. Tenker mer fredag -søndag. Men blir nok å droppe det basert på svarene her, syns selv det er litt tett opp mot termin. Blir kanskje høre meg jordmor som noen nevnte, hvis det lar seg utføre keisersnitt på sykehuset i nærheten er det ikke så farlig å reise tenker jeg

Anonymkode: 524a4...458

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg skal ha keisersnitt pga grove overgrep og diverse, så ikke en "medisinsk" grunn i den forstand. 

Det er jo medisinsk grunn det, da, bare på vegne av mor❤️

Anonymkode: 1d449...540

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke gjort det, men jeg har født veldig prematurt før, så svaret mitt er nok farget av det. Jeg har også født i uke 39 og da var jeg veldig tung og sliten de siste ukene før. 

Anonymkode: 06b16...7e3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke gjort det. Hovedsaklig fordi de siste ukene er blytunge, 3 timer i bil så sent i svangerskapet høres ut som tortur for meg. Søvnen er ekstremt dårlig og alt er tungt. For meg hadde en så lang tur på så kort tid på ingen måte vert verdt det, spesielt ikke når du legger bekymringer for fødsel på toppen. 

Anonymkode: a8659...98a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Var i bryllup med overnatting i ca samme kjøreavstand tre uker før min termin. Jeg syntes ikke det var noe problem siden det var sykehus relativt nær dit vi skulle.

Ikke noe planlagt keisersnitt involvert her da.

Anonymkode: d72bf...d79

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville dratt. Ville kanskje sjekket hvilket tilbud det andre sykehuset har,  men ville nok tatt sjansen uansett. 

Anonymkode: e8af1...a7b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...