Gå til innhold

Ventetid på gastro-undersøkelse?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg er henvist til sykehuset pga. mageproblemer, og lurer på hvor lang tid det pleier å ta? Skjønner at det selvfølgelig er forskjellig på hvert sykehus, men bare lurer på hva som er vanlig.
Har så lite matlyst nå, og blir kvalm av alt. Fikk Afipran av legen, men synes ikke at det har hjulpet så veldig på matlysten. Også har jeg begynt på Zoloft, og litt sånn, nå nylig. Og da vil jeg ikke gå på så mye samtidig😕

Mageproblemene startet før Zoloft, så det er ikke det. Føler ingen forskjell på det etter at jeg begynte på Zoloften, heller, så føler ikke at det har blitt forverret av det. 

Lurer på hvor lang tid tok det for dere som har blitt henvist tidligere, hvis dere ikke hadde alvorlige plager?

Ble forresten henvist i slutten av mai..

Anonymkode: 4aceb...194

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Fjugur skrev (55 minutter siden):

Om henvisningen ble mottatt i mai, burde du i det minste fått svar om at den er mottatt og med forventet ventetid/frist for nå de må deg inn innen. Ellers kan du selv se ventetider ved de forskjellige behandlingsstedene her: 

https://tjenester.helsenorge.no/velg-behandlingssted/behandlinger/ventetider-for?bid=34

Takk for svar😊

Det har jeg ikke fått🤔 Kan kanskje ringe legekontoret, og høre om den er sendt. 

Tror ikke ventetidene var helt oppdatert. Var veldig forvirrende for meg, i hvert fall😅

AnonymBruker
Skrevet

Logg inn på helsenorge og trykk på "Henvisninger" så ser du status der. Ligger det ingen henvisning der er den ikke sendt fra fastlegen din.

Anonymkode: 708ab...1a0

AnonymBruker
Skrevet

Tiden du må vente avhenger av hvordan henvisningen prioriteres. Er det lav mistanke om noe alvorlig må du vente lenger enn hvis det er mistanke om feks kreft. Kan være alt fra dager til måneders ventetid.

Anonymkode: 1e7ad...689

AnonymBruker
Skrevet

Det tok ca 3-4 mnd fra henvisning til time her.

Anonymkode: 2ede7...c38

AnonymBruker
Skrevet

Kjedelig😕 Får prøve å få meg i meg kalorier via drikke da. Spiser jo litt mat, men blir fort mett, og det er kvalmt.

Skrevet

Tok 16 dager like før jul til meg. 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...