AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #1 Skrevet 26. juni 2022 Har snusa i 4 år no, etter 20 år med sigaretter. Var veldig stolt då eg la lighteren på hylla, men no er tida inne for å kaste snusen. Problemet er at eg ikkje klarer det... Derfor har eg lyst å høyra korleis du slutta med snus! Anonymkode: 18933...941
Purple_Pixiedust Skrevet 26. juni 2022 #2 Skrevet 26. juni 2022 Jeg holder på nå. Begynte mandag som var å kutte ned. Fra mandag til i går har jeg gått fra å bruke ca 10 snus per dag til tre. Det var verst de to første dagene da jeg gikk fra 10 til 5. Har jo nikotinsug, men det går greit. Eneste er at jeg blir mer fysen på mat. Men jeg avlaster med nikotinfri snus. I morgen går jeg ned til to stk per dag og på onsdag eller torsdag er det helt stopp. Men jeg fortsetter med nikotinfri i noen uker tenker jeg. Det vil sikkert merkes økning av abstinenser når jeg går fra to til 0, men det blir nok mye mildere enn hvis jeg hadde gått fra å snuse en halv boks om dagen til 0 på samme dag. Så jeg ville hvis jeg var deg trappet ned over 1-2 uker. Men vet at noen foretrekker å gjøre det hardt og brutalt. 1
Ænema Skrevet 26. juni 2022 #3 Skrevet 26. juni 2022 jeg kjøpte meg en rull i sverige, og sa til meg selv at når denne er ferdig, da slutter jeg. da gikk jeg i en mnd ca og gjorde meg mental klar. når dagen kom så lastet jeg ned slutta appen, og kjøpte en hel haug med pastiller. hver gang suget på snus kom, heiv jeg i meg en pastill.. dette gjorde jeg i et helt år, før jeg ikke trengte det lenger. men man må ha sterk vilje til å ikke sprekke. det hjalp veldig at jeg ikke drikker alkohol. hadde nok sprukket i fylla. det gjorde jeg hver gang jeg prøvde å slutte og røyke før jeg begynte med snus. men kuttet ut alkohol samtidig med røyken. hjalp meg veldig. problemet med dette er at jeg fortsatt slitter med kjedespising av mat, godis. det har tatt over for snus/røyk suget. så har egentlig bare byttet ut en avhengighet med en ny en. men vil heller trøstespise enn være avhegig av nikotin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå