AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #1 Del Skrevet 26. juni 2022 Min samboer er så asosial og det har frustrert meg i årevis. Han har lite interesse for mennesker som ikke er i umiddelbar familie. Det har også ført til at jeg har selv fått en veldig liten omgangskrets. Når vi flyttet i nærheten av mitt hjemmested, har jeg lagt merke til flere helhjretede forsøk utenifra for å bli bedre kjent, men han har ikke registrert disse og har bare fortsatt som før, disse ble børstet av nesten som , åja... . Jeg tror folk må tro vi er så overlegne... Han er egentlig en ekstrovert person som jeg syns er flink med folk og som folk lett har gode artige samtaler med, så jeg syns det er så pussig at vi har blitt en familie som har ingen rundt oss, det ville jeg aldri ha trodd når jeg ble kjent med han. Som par møter vi aldri andre, er bare vi to og ungene. Jeg er egentlig introvert, men til og med jeg har behov for å ha venner jeg noen ganger treffer. Det blir til at jeg går ut med venninner og han er hjemme alene. Jeg får ikke dårlig samvittighet for det, men jeg syns der er trist at vi har blitt helt "utenfor" samfunnet så å si. Ingen kjenner oss, eller bare svært få tilfeldige personer kjenner oss. Nå føles det som det er litt for sent å endre på dette etter mange år. Jeg må kanskje bare akseptere at vi er alene i verden....😥 Anonymkode: 3a176...130 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #2 Del Skrevet 26. juni 2022 Jeg har en asosial kjæreste og er oppvokst med en ikke veldig sosial far. I oppveksten min hadde vi mange rundt oss, ettersom mamma var veldig sosial. Jeg vet at hvis jeg stifter familie med kjæresten min, vil vi ha få felles venner. Han er super på å snakke med fremmede, men han har ikke behov for, og er ikke flink til, å skape mer langvarige, nære bånd til mange. Han har et par venner han møter iblant, treffer familie og er uinteressert i å være med mine venner. Jeg er ok med det fordi jeg er veldig sosial (selv om jeg er introvert) og vet jeg vil klare å skape nok nettverk til barna våre. Jeg har mye mer tid til hobby i dette forholdet fordi han ikke skal ha meg med på vennemiddager, og det er også en fordel. Vet om en del andre par der hun er sosial og han mer einstøing, virker som de har det fint sammen. Men dama må jo sosialisere seg mye mer på egenhånd så klart. Hun må tenke mer som mange single angående det å skaffe seg nettverk. Anonymkode: 65f9c...bf4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #3 Del Skrevet 26. juni 2022 Sånn er broren min også. Men så var også eksen hans av samme ulla. De hadde ikke noe særlig behov for sosial kontakt utenom jobb da de likte best å være hjemme og sammen bare de to. Sjelden de kom i familie greier også. Og det er jo helt greit, ingen kan tvinges til det. Problemet for broren min oppsto derimot nå det ble slutt mellom de to og han sto der helt alene. Ikke giddet å investere i vennskap eller pleie og ta vare på de vennskapene han hadde. Så de hadde jo forsvunnet for lengst. Jeg hadde ikke orket å bo med en slik en Anonymkode: 888a7...7f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #4 Del Skrevet 26. juni 2022 Du mener vel ikke at han skal endre personlighet fordi det er så mye styr for deg å bytte kjæreste nå som dere har flyttet sammen og greier? Passer dere ikke sammen, så passer dere ikke sammen. Han må få lov til å være seg selv akkurat som du må få lov til å være det selv. Om du ikke vil være sosial på egen hånd, så slå opp, så kanskje du etter hvert finner det en sosial kjæreste. Anonymkode: 79803...9e9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #5 Del Skrevet 26. juni 2022 Hmmm hvis du mener han egentlig har vært ekstrovert men har blitt introvert kan der kanskje tyde på noe som plager han? Depresjon feks? Anonymkode: c012e...17d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #6 Del Skrevet 26. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Min samboer er så asosial og det har frustrert meg i årevis. Han har lite interesse for mennesker som ikke er i umiddelbar familie. Det har også ført til at jeg har selv fått en veldig liten omgangskrets. Når vi flyttet i nærheten av mitt hjemmested, har jeg lagt merke til flere helhjretede forsøk utenifra for å bli bedre kjent, men han har ikke registrert disse og har bare fortsatt som før, disse ble børstet av nesten som , åja... . Jeg tror folk må tro vi er så overlegne... Han er egentlig en ekstrovert person som jeg syns er flink med folk og som folk lett har gode artige samtaler med, så jeg syns det er så pussig at vi har blitt en familie som har ingen rundt oss, det ville jeg aldri ha trodd når jeg ble kjent med han. Som par møter vi aldri andre, er bare vi to og ungene. Jeg er egentlig introvert, men til og med jeg har behov for å ha venner jeg noen ganger treffer. Det blir til at jeg går ut med venninner og han er hjemme alene. Jeg får ikke dårlig samvittighet for det, men jeg syns der er trist at vi har blitt helt "utenfor" samfunnet så å si. Ingen kjenner oss, eller bare svært få tilfeldige personer kjenner oss. Nå føles det som det er litt for sent å endre på dette etter mange år. Jeg må kanskje bare akseptere at vi er alene i verden....😥 Anonymkode: 3a176...130 Kunne skrevet dette selv. Synes det er trist vi ikke har et eneste vennepar, men er blitt vant til det. Jeg har venninner jeg treffer og inviterer også hjem når han er borte. Han liker ingen av mine venner og selv har han ingen bortsett fra en han treffer en times tid annen hver måned. Han er snill og omtenksom med meg, arbeidsom og ryddig - gode egenskaper, men vennskap er visst ikke noe for ham. Anonymkode: afd7f...e2f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #7 Del Skrevet 26. juni 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hmmm hvis du mener han egentlig har vært ekstrovert men har blitt introvert kan der kanskje tyde på noe som plager han? Depresjon feks? Anonymkode: c012e...17d Han har vært sånn så lenge jeg har kjent ham. Men på alle tester blir han kategorisert som ekstrovert og han er flink sosialt, morsom... tror ikke det er depresjon, han har endret personlighet så vidt jeg vet. Vi har vært samboere mer enn 15 år. Anonymkode: 3a176...130 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mysticgirl Skrevet 26. juni 2022 #8 Del Skrevet 26. juni 2022 Var sammen med en slik før. Jeg er sosial og har mange venner og dermed hadde vi ofte grillparty med mine venner eller jeg dro ut sammen med dem, mens han satt hjemme. Av og til fikk jeg dratt han ut sammen med mine venner også, men han selv hadde ikke venner og prioriterte det heller ikke. Han satt bare alene. Han foretrakk det tydeligvis, så jeg måtte bare akseptere det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #9 Del Skrevet 26. juni 2022 Det er jo ingen hemmelighet at menn generelt er mye mer usosiale enn kvinner. Det sies at en mann som lever alene har 10 år kortere forventet levetid enn en kvinne som gjør det samme. Antakeligvis fordi kvinner pleier sosial omgang, mens menn blir gående helt alene 😔 Anonymkode: 396c8...89f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #10 Del Skrevet 26. juni 2022 Minner om samboerforholdet til ei venninne av meg som dessverre er død nå av kreft. Hun og samboeren ble mer og mer usosiale etter som årene gikk. Han var introvert. Første årene var det hun som holdt det sosiale i gang og han var med på en del. Etter som årene gikk ble hun mye syk, og han ble hjemme med henne. Hun sa forholdet skrantet men han var jo der og hjalp henne. De var for mye alene og til slutt ble det brudd. Begge var langt nede og isolasjonen hadde ikke bra for dem mente hun. Dessverre ble sykdommen plutselig alvorlig og hun døde. Anonymkode: c1cb0...29a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #11 Del Skrevet 26. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Minner om samboerforholdet til ei venninne av meg som dessverre er død nå av kreft. Hun og samboeren ble mer og mer usosiale etter som årene gikk. Han var introvert. Første årene var det hun som holdt det sosiale i gang og han var med på en del. Etter som årene gikk ble hun mye syk, og han ble hjemme med henne. Hun sa forholdet skrantet men han var jo der og hjalp henne. De var for mye alene og til slutt ble det brudd. Begge var langt nede og isolasjonen hadde ikke bra for dem mente hun. Dessverre ble sykdommen plutselig alvorlig og hun døde. Anonymkode: c1cb0...29a men hva skjedde med samboeren hennes etterpå da? kom han seg litt mer ut igjen, og forsøkte å skaffe seg nye venner, etter at hun døde? Anonymkode: 63687...3f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #12 Del Skrevet 26. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): men hva skjedde med samboeren hennes etterpå da? kom han seg litt mer ut igjen, og forsøkte å skaffe seg nye venner, etter at hun døde? Anonymkode: 63687...3f7 Ikke som jeg vet om, har lite kontakt med han. Han trener nok som han har gjort i alle år gjetter jeg. Anonymkode: c1cb0...29a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #13 Del Skrevet 27. juni 2022 Jeg er ekstremt usosial utenom ferie fordi jobben min er sosialt utmattende. Skal søke nye jobber nå, jeg kan ikke fortsette å vente på overskudd til det. Kan det hende jobben hans er for krevende sosialt sett? Eller motsatt at den er for isolert og han ikke får øvd seg på å knytte bånd skikkelig på jobb? Anonymkode: 25653...bda 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #14 Del Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg er ekstremt usosial utenom ferie fordi jobben min er sosialt utmattende. Skal søke nye jobber nå, jeg kan ikke fortsette å vente på overskudd til det. Kan det hende jobben hans er for krevende sosialt sett? Eller motsatt at den er for isolert og han ikke får øvd seg på å knytte bånd skikkelig på jobb? Anonymkode: 25653...bda Kunne skrevet det første der selv! Har det helt likt! Anonymkode: 134d8...dd7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå