AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #1 Skrevet 26. juni 2022 I går satt jeg å trøstet ei venninne. Kjæresten hadde gjort det slutt for noen uker siden. Hun var trist og forbannet. Etter det ble slutt har han ikke oppført seg bra. Han vet at hun var lei seg, men allikevel sender han snap til henne når han er ute på byen. Han vil at de skal treffes som venner av og til. Men i går når hun gråt, så sa hun at hun orker ikke å være venner med han akkurat nå. Da må du si det til han sa jeg. Det skulle hun. Nå ringte jeg henne for å spørre om vi skulle gå tur. Hun kunne ikke det. Han hadde invitert henne ut på middag 😳 Hvorfor er noen så svake og lar andre behandle seg sånn? Anonymkode: 2231b...7ab
Mwanafunzi Skrevet 26. juni 2022 #2 Skrevet 26. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor er noen så svake og lar andre behandle seg sånn? Spørsmålet du burde stille er hvorfor er noen så svake og behandler andre sånn? Hun handler sannsynligvis ut i fra kjærlighet, avhengighet og dårlig selvtillit, og sikkert andre ting jeg ikke vet noe om. Hvilken forklaring har han? 3 3
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #3 Skrevet 26. juni 2022 Mwanafunzi skrev (11 minutter siden): Spørsmålet du burde stille er hvorfor er noen så svake og behandler andre sånn? Hun handler sannsynligvis ut i fra kjærlighet, avhengighet og dårlig selvtillit, og sikkert andre ting jeg ikke vet noe om. Hvilken forklaring har han? At hun er lett å utnytte? Det er jo ikke han som er svak. Drittsekl ja, men drittsekker liker svake kvinner. De er lette å herse med. Anonymkode: 07738...007 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #4 Skrevet 26. juni 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): At hun er lett å utnytte? Det er jo ikke han som er svak. Drittsekl ja, men drittsekker liker svake kvinner. De er lette å herse med. Anonymkode: 07738...007 Jeg synes det bare er trist. At hun ikke står mere opp for seg selv Anonymkode: 2231b...7ab 1
SPOCA Skrevet 26. juni 2022 #5 Skrevet 26. juni 2022 Fordi det ikke bare er å skru av følelser sånn helt uten videre. Om man elsker en person og har sterke følelser for denne personen, er det vanskelig å snu ryggen helt plutselig, spesielt siden det ikke var hun som slo opp. Antagelig er hun litt i sjokk og har ikke klart å bearbeide det som har skjedd, og det er sikkert vanskelig å ta innover seg at det er slutt. Har du aldri opplevd kjærlighetssorg? Da vil man gjerne gjøre det man kan for å få den andre parten tilbake, nettopp fordi man sørger, har det vondt og fremdeles glad i den som gikk. 1 7
Mwanafunzi Skrevet 26. juni 2022 #6 Skrevet 26. juni 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): At hun er lett å utnytte? Det er jo ikke han som er svak. Drittsekl ja, men drittsekker liker svake kvinner. De er lette å herse med. Anonymkode: 07738...007 Selvsagt er mennesker som behandler andre dårlig svake. Tenker du at en drittsekk er en sterk person? Da er vi i så fall uenige. 3
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #7 Skrevet 26. juni 2022 SPOCA skrev (1 minutt siden): Fordi det ikke bare er å skru av følelser sånn helt uten videre. Om man elsker en person og har sterke følelser for denne personen, er det vanskelig å snu ryggen helt plutselig, spesielt siden det ikke var hun som slo opp. Antagelig er hun litt i sjokk og har ikke klart å bearbeide det som har skjedd, og det er sikkert vanskelig å ta innover seg at det er slutt. Har du aldri opplevd kjærlighetssorg? Da vil man gjerne gjøre det man kan for å få den andre parten tilbake, nettopp fordi man sørger, har det vondt og fremdeles glad i den som gikk. Jeg har ikke opplevd sånn kjærlighetssorg. Bare i tenårene. Har vært sammen med samme mann i 30 år. Men skjønner jo at det ikke er lett. Er bare trist for at han utnytter at hun er så snill og vil ingen noe vondt Anonymkode: 2231b...7ab 2
SPOCA Skrevet 26. juni 2022 #8 Skrevet 26. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har ikke opplevd sånn kjærlighetssorg. Bare i tenårene. Har vært sammen med samme mann i 30 år. Men skjønner jo at det ikke er lett. Er bare trist for at han utnytter at hun er så snill og vil ingen noe vondt Anonymkode: 2231b...7ab Ja, det kan jeg være enig i, det er veldig trist.
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #9 Skrevet 26. juni 2022 Hun har dårlig viljestyrke. Hun vil nemlig kutte kontakt, men klarer det ikke. Slike personer som ikke evner å behovutsette. Anonymkode: e465b...054 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #10 Skrevet 26. juni 2022 SPOCA skrev (6 minutter siden): Fordi det ikke bare er å skru av følelser sånn helt uten videre. Vel, det er lettere en du tror. Det er faktisk en utrolig viktig egenskap man kan lære seg, feks i traumebehandling. Å kunne tidsavgrense følelser kan ha stor overføringsverdi til andre områder en traumebehandling. Anonymkode: ffe84...6ed 2
SPOCA Skrevet 26. juni 2022 #11 Skrevet 26. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vel, det er lettere en du tror. Det er faktisk en utrolig viktig egenskap man kan lære seg, feks i traumebehandling. Å kunne tidsavgrense følelser kan ha stor overføringsverdi til andre områder en traumebehandling. Anonymkode: ffe84...6ed Det kan jeg være enig i, men tidsaspektet er viktig her. Her har det kun gått noen uker, det kan ta tid å bearbeide følelser. Og det er det jeg mener med at det ikke nødvendigvis bare er å skru dem av sånn helt uten videre, fra en dag til en annen. Hvis det har gått 2 år og man kun lengter etter eksen som har gått fra en: ja, da kan jeg være enig i at man kanskje trenger hjelp og muligens terapi. Men det har gått et par uker, og det er ikke uvanlig at man må gi det noe tid for å komme over den verste kjærlighetssorgen og komme seg videre. 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #12 Skrevet 26. juni 2022 Det er mange dumme kvinnfolk. Anonymkode: f0b78...2c6 3
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #13 Skrevet 26. juni 2022 Mwanafunzi skrev (49 minutter siden): Selvsagt er mennesker som behandler andre dårlig svake. Tenker du at en drittsekk er en sterk person? Da er vi i så fall uenige. Jeg mener at folk som lar seg herse med er svake, ikke herseren. Han er bare en dritt, men hverken svak eller sterk. Anonymkode: 07738...007 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #14 Skrevet 26. juni 2022 Fordi han vet hun er svak og nå vet han at han kan få sex når han vil. Pluss mens han ligger og dater med andre også. Han er egoist og utnytter henne. Hun må bli sterk og slette han i alle kanaler. Kvinner må lære og stå opp for seg selv. Anonymkode: 64496...29a 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #15 Skrevet 26. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vel, det er lettere en du tror. Det er faktisk en utrolig viktig egenskap man kan lære seg, feks i traumebehandling. Å kunne tidsavgrense følelser kan ha stor overføringsverdi til andre områder en traumebehandling. Anonymkode: ffe84...6ed For en merkelig kommentar. Høres nesten ut som behandling for ptsd er et slags spa. Anonymkode: 79031...44a
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #16 Skrevet 26. juni 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: I går satt jeg å trøstet ei venninne. Kjæresten hadde gjort det slutt for noen uker siden. Hun var trist og forbannet. Etter det ble slutt har han ikke oppført seg bra. Han vet at hun var lei seg, men allikevel sender han snap til henne når han er ute på byen. Han vil at de skal treffes som venner av og til. Men i går når hun gråt, så sa hun at hun orker ikke å være venner med han akkurat nå. Da må du si det til han sa jeg. Det skulle hun. Nå ringte jeg henne for å spørre om vi skulle gå tur. Hun kunne ikke det. Han hadde invitert henne ut på middag 😳 Hvorfor er noen så svake og lar andre behandle seg sånn? Anonymkode: 2231b...7ab Synes egentlig du høres veldig kald ut, eller ikke har opplevd skikkelig vond kjærlighetssorg? Bruddet er ferskt og hun er lei seg og vil sikkert bruke lang tid på å komme over det alt ettersom hvordan forholdet og lengden på det var. Ikke alle klarer å stenge av følelser og være kald og tilbaketrukket. Kan hende det er vanskelig for han også å bare kutte ut og han føler sikkert mye også, er ikke sikkert alle tenker ting ut av ondskap eller for å være slem med den andre parten. Hun trenger venene som gir henne tid, og også mulighet til å feile litt uten å kalle henne svak. Anonymkode: 62534...048 3
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #17 Skrevet 27. juni 2022 Håper du var støttende og ikke kalte henne svak. Ellers tør hun gjerne ikke å komme til deg når hun får et nytt slag i trynet... 💔 Det beste hadde vært om hun hadde glemt han og skrudd av følelsene. Men livet er dessverre ikke så lett. Da er det viktig å ha gode venner. Anonymkode: 910b1...676 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå