Gjest Gjest_antialt_* Skrevet 14. november 2005 #1 Skrevet 14. november 2005 Jeg tror ikke det. Jeg tror huden har vel så godt av å bli vasket med en bomullsdott med rent vann som alle disse renseproduktene som kjøpes. Jeg tror faktisk at renseprodukter påvirker huden negativt så man etter hvert blir "avhengig" av dem. Jeg bruker bare en god krem. Vakser ansiktet med vann og bomull, og har ingen spesielle hudproblemer. Bruker heller ikke sminke hver dag, det er ikke bra for huden. Klart produsentene markedsfører produktene sine og "beviser" at vi trenger dem. Ikke bare med direkte markedsføring, men indirekte via diverse hudpleier og lignende.
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2005 #2 Skrevet 14. november 2005 Det kan godt hende du har rett. Selv bruker jeg bare en vanlig 30 kroners krem, men tar en maske i ny og ne når jeg føler behov. Brukte tidligere Clinique-produkter. Men tror det kan bli vanskelig å bevis det motsatte; altså at det har NULL virkning - og du bruker jo krem...
Gjest Gjest_antialt_* Skrevet 14. november 2005 #3 Skrevet 14. november 2005 Ja jeg bruker en A-creme kjøpt på helsekosten, men bare av og til når huden kjennes spesielt stram og tørr. Ellers ingenting. Men jeg tror ikke den har noen annen virkning enn umiddelbart litt bedre velvære.
Gjest Clueless Skrevet 14. november 2005 #4 Skrevet 14. november 2005 Men tror det kan bli vanskelig å bevis det motsatte; altså at det har NULL virkning - og du bruker jo krem... ← Vil forresten heller bruke produkter som har bevist sin virkning enn produkter som man må motbevise virkningen av... Og jeg har til gode å se noen troverdig dokumentasjon på noe slikt.
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2005 #5 Skrevet 14. november 2005 Vil forresten heller bruke produkter som har bevist sin virkning enn produkter som man må motbevise virkningen av... Og jeg har til gode å se noen troverdig dokumentasjon på noe slikt. ← Hæ? :klø:
Gjest Manic Skrevet 14. november 2005 #6 Skrevet 14. november 2005 Jadda, det er sikkert lurest å la huden få være i fred og ikke klatte med alle mulige kremer og dill. Jeg leste en gang om en gammel kvinne som gjennom et liv ikke brukte vann eller kremer på huden sin, og hun eide ikke rynker. Men nå har det seg sånn at jeg er som mange andre jenter Liker og bruker sminke, den må jo av og derfor er rensemidler helt nødvendig, og vask sliter og tørker huden, så derfor hudkrem Og så bor jeg mitt i byen med en del forurensing og dritt som legger seg i porene.. Jeg hadde kanskje vært mindre dillete om jeg fløy rundt som budeie på en koselig liten gård på ei blomstereng langt inni skauen Dessuten er jo litt velvære i smøre seg inn med en ansiktmaske og slappe helt av...
Gjest Gjesta Skrevet 14. november 2005 #7 Skrevet 14. november 2005 Jeg har en type eksem som gjør at jeg bør unngå det aller meste, men synes det er vanskelig å få huden helt ren med bare vann. Sminke er jo fettbasert, så med vann gnir du den bare rundt på huden. Men jeg er litt enig i at "less is more".
Gjest anny Skrevet 15. november 2005 #8 Skrevet 15. november 2005 Det kommer selfølgelig ann på om man har hudproblemer som kviser o.l. Har man det er det jo lurt å bruke et spesial-produkt. Jeg bruker MD Formulations og er KJEMPEFORNØYD med det. Det er absolutt verdt det selv om det er dyrt. Men hvis man ikke har hudproblemer er det sikkert bra nok for noen å bare bruke vann. Men det veldig mye man ikke ser som "legger" seg på huden av fett, forurensning osv. i løpet av en dag. Så det kan nok være lurt å bruke et renseprodukt selv om man har fin hud. Men det er ikke sikkert at alle de billige produktene er så bra alltid for det kan være mye unødvendige stoffer/parfyme i dem (tror jeg) Men noen er sikkert bra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå