Gå til innhold

IVF OG BARNEVERN - HJELP

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi fikk avslag ang prøverør pga barnevern på tidligere barn men ikke bv innblandet nå, dette fikk vi avslag på, på offentlig prøverør. 

Har hørt om privat prøverør, at man ikke trenger henvisning fra lege osv, men vil dem ikke hente inn journal og alt som er? Det er ingen snakk om omsorgssvikt.

Anonymkode: bc74b...207

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Privat har samme etiske retningslinjer å følge og skal også vurdere deres egnethet som foreldre på lik linje som offentlig. At de ser gjennom fingrene på fks vekt er sant, men håper ikke de er like løssluppen mtp egnethet. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Gud at systemet fungerer. 

Anonymkode: c8fd4...aa2

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke, men hvorfor skulle dere nektes IVF på det grunnlag at barnevernet har vært involvert hvis de ikke avdekket omsorgssvikt? Har dere hatt tiltak, eller ble dere nektet fordi dere har gjennomgått en undersøkelse? Høres jo ikke riktig ut 

Anonymkode: dd487...685

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Goddag
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Takk Gud at systemet fungerer. 

Anonymkode: c8fd4...aa2

Hvordan kan du si slikt når du ikke aner hvorfor barnevernet har vært involvert i trådstarters tilelle?

Endret av Goddag
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnevernet involvert men ingen omsorgssvikt? I seriously doubt it.

Anonymkode: 8dae1...503

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det går da fint an at barnevernet tilbyr tiltak selv om det ikke er omsorgssvikt? Don't you think?

Anonymkode: dd487...685

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med medicus og hausken. Dersom dere ikke kommer igjennom der, kan dere prøve i utlandet. Hellas, Spania, Tyrkia, England, usa, Canada osv. 

Anonymkode: ee819...673

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.6.2022 den 20.59):

Du vet at f.eks skoler har rutinemessig meldt til barnevernet når foreldre har klaget på at skolen ikke innfrir lovfestet rett til f.eks tilrettelegging, spesialundervisning eller skolen ikke har tatt tak i mobbesaker?

Tonnevis med foreldre er blitt meldt til barnevernet som aldri skulle vært en sak, men barnevernet blir jo da nødt til å undersøke.

https://forskning.no/barn-og-ungdom-hogskolen-i-innlandet-juridiske-fag/mange-bekymringsmeldinger-til-barnevernet-skulle-ikke-vaert-sendt/1624709

Anonymkode: 6cffe...5c7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 10 måneder senere...
AnonymBruker skrev (På 26.6.2022 den 20.59):

Vel jeg brukte bv til å hjelpe meg slik at ene barnet mitt fikk den hjelpen hen trengte av ppt og sk

Anonymkode: 6550e...adf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.6.2022 den 10.21):

Vi fikk avslag ang prøverør pga barnevern på tidligere barn men ikke bv innblandet nå, dette fikk vi avslag på, på offentlig prøverør. 

Har hørt om privat prøverør, at man ikke trenger henvisning fra lege osv, men vil dem ikke hente inn journal og alt som er? Det er ingen snakk om omsorgssvikt.

Anonymkode: bc74b...207

Da han dem info om dere som foreldre som gjør det uaktuelt gor dere å gå gjennom ivf desverre. 

Både jeg og en veninne av meg har vært meldt til barnevern men ble henlagt, men var ingen problem for oss å få ivf.

Anonymkode: bf402...769

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff… som barnevernspedagog må jeg si jeg blir skremt av at folk tror at bv kun er innblandet i saker hvor det skjer omsorgssvikt..

Anonymkode: fcd9b...d92

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men journalen til barnevernet og helsejournalen er ikke den samme. Hvordan kan man da få avslag med mindre det står utbrodert i helsejournalen?

Må være mer enn at "barnevernet har vært innblandet".

Anonymkode: 3ca3b...226

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...