Gå til innhold

Søke individuell stønad blå resept?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter strålebehandling mot prostatakreft får jeg medisin på blå resept mot problemer med vannlating. Medisinen kommer i kapsler som skal svelges hele.

Etter en kreftoperasjon i munn/svelg for flere år siden har jeg store problemer med å svelge kapslene, selv om jeg svelger dem sammen med yoghurt.

Det finnes en annen medisin som skal ha tilsvarende effekt. Den medisinen finnes som kapsler og i flytende form. Kapslene dekkes på blå resept, men ikke den flytende varianten.

Kan jeg søke om individuell stønad til blå resept på den flytende medisinen, eller har jeg misforstått?

Anonymkode: deefc...65a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Alle medisiner kan søkes om, om det blir godkjent er det noe annet. Men fastlegen må søkes og kan gi den god grunnet, regner med det blir godkjent. Lykke til ❤️

Anonymkode: 167ff...af0

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Alle medisiner kan søkes om, om det blir godkjent er det noe annet. Men fastlegen må søkes og kan gi den god grunnet, regner med det blir godkjent. Lykke til ❤️

Anonymkode: 167ff...af0

Tusen takk for hjelpen!

Rart de ikke nevnte mulighet for individuell stønad på Radiumhospitalet når jeg klaget over problemer med å svelge kapsler.

Anonymkode: deefc...65a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...