Gå til innhold

Barn på 3,5 som bare roper

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har et lite barn hvor absolutt alt som kommer ut av munnen er roping. Må konstant be om å senke volumet, hen sier tingen med lavere volum og deretter roper neste setning. Er dette normalt, eller kan det være hørselen? Jeg blir veldig sliten av konstant roping, uansett hva det er - om vi leser bøker, noe skjer på tv eller hen skal vise meg noe. 

Anonymkode: d04f9...d4d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror det er helt normalt dessverre 😅😅 vi øver på innestemme i samarbeid med barnehagen. Hør med dem, de har garantert noen måter å jobbe med det på som barnet kjenner igjen 🤭

Anonymkode: 826e0...d66

AnonymBruker
Skrevet

Få sjekka hørselen?

Anonymkode: b5e6d...e87

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vil tippe barnehagen fanger opp hvis dette er dårlig hørsel men verdt å sjekke likevel. 
Barn er ulike og ikke unormalt at de har høy stemme. Det må terpes på og minnes på HVER ENESTE GANG uten å være sint med hysjing. Inne har vi innestemme. 

Anonymkode: cca28...b70

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Vil tippe barnehagen fanger opp hvis dette er dårlig hørsel men verdt å sjekke likevel. 
Barn er ulike og ikke unormalt at de har høy stemme. Det må terpes på og minnes på HVER ENESTE GANG uten å være sint med hysjing. Inne har vi innestemme. 

Anonymkode: cca28...b70

Huff, tror jeg hadde sluttet å snakke permanent som barn om noen ba meg være stille hver gang jeg åpnet munnen. Men kanskje ikke da jeg var 3 år, usikker.

Men, er det noen kontekst her som er relevant? Er enten barnehagen eller huset deres veldig bråkete? Mange søsken? Er det vanskelig for ham å få kontakt? Mye mobilbruk?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Huff, tror jeg hadde sluttet å snakke permanent som barn om noen ba meg være stille hver gang jeg åpnet munnen. Men kanskje ikke da jeg var 3 år, usikker.

Men, er det noen kontekst her som er relevant? Er enten barnehagen eller huset deres veldig bråkete? Mange søsken? Er det vanskelig for ham å få kontakt? Mye mobilbruk?

Barnehagen er nok bråkete som alle andre barnehager, men har ikke tenkt over at de andre barna på avdelingen roper når de er på besøk hos oss. Huset er ikke bråkete da, annet enn treåringen. Ett søsken, men det er ganske rolig og selvstendig, så de kjemper ikke om oppmerksomheten. Ikke vanskelig å få kontakt, jeg er ganske oppmerksom. Litt vanskeligere å få tak i far, men hen roper til alle uansett person og situasjon. 

Anonymkode: d04f9...d4d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...