Gå til innhold

Hvorfor løper menn etter krangel? Ringer ikke i mange dager

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Driter de i om at forholdet går i dass da? Venter de på at kvinnen skal ta kontakt? 

Anonymkode: f09e2...827

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fordi de er konfliktskye. ELLER de har lært fra forholdet (eller tidligere forhold) at deres mening bare blir slått ned på med kommentarer som «du gjør jo aldri det du sier du skal gjøre» eller «hvorfor kan du ikke bare være mer åpen og snakke mer» uten at de tenker over at han har forsøkt, bare ikke på den måten hun vil at han skal gjøre det. 

Anonymkode: 4694f...549

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Fordi de er konfliktskye. ELLER de har lært fra forholdet (eller tidligere forhold) at deres mening bare blir slått ned på med kommentarer som «du gjør jo aldri det du sier du skal gjøre» eller «hvorfor kan du ikke bare være mer åpen og snakke mer» uten at de tenker over at han har forsøkt, bare ikke på den måten hun vil at han skal gjøre det. 

Så hvordan løse dette? 

AnonymBruker
Skrevet

Alle menn gjør da ikke det! Enkelte, muligens, men ikke alle.
Du får vel bare sitte i båten og vente da, han dukker vel opp igjen før eller seinere?

Anonymkode: 35e87...d58

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Så hvordan løse dette? 

Det kommer jo an på hvor åpen han er for å finne en løsning for dette eller har gått i vranglås. Lytt, ikke kom med masse motsvar som bare får han til å føle at ingenting han sier har noe å si eller at han bør si noe annerledes. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Menn er ikke som damer. Ofte trenger vi tid alene til roe ned, fordøye krangelen, og se ting fra flere sider. Prating hjelper ikke, spesielt ikke før sinnet har forsvunnet. 

Det er kvinner og media som har pushet tanken om at alt må prates i hjel umiddelbart. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Noen menn nyter det. 

Anonymkode: 742ea...f24

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Så hvordan løse dette? 

Løsninga er å vente på at den som springer kommer tilbake og tar opp tråden på en konstruktiv måte. Og akseptere at forholdet ikke er liv laga hvis det ikke skjer.

• Liker 6
Skrevet
snillOnkel skrev (5 minutter siden):

Menn er ikke som damer. Ofte trenger vi tid alene til roe ned, fordøye krangelen, og se ting fra flere sider. Prating hjelper ikke, spesielt ikke før sinnet har forsvunnet. 

Det er kvinner og media som har pushet tanken om at alt må prates i hjel umiddelbart. 

Kvinner og media 😂

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
NymeriaRhoynar skrev (1 minutt siden):

Løsninga er å vente på at den som springer kommer tilbake og tar opp tråden på en konstruktiv måte. Og akseptere at forholdet ikke er liv laga hvis det ikke skjer.

Dette! 

Jeg har en eks som gjorde dette hele tiden, men spesielt ille var det når jeg hadde rett og grunn til å ta opp ting på en fin måte. Husker en gang han ropte "for deg kan jeg ikke gjøre en jævla ting riktig" og løp inn på kjøkkenet og smelte igjen døra. Jeg stod der bare sjokka, så gikk jeg hjem. Dagen etterpå fikk jeg sms "hvorfor kom du ikke etter for å snakke da jeg gikk?".

Jeg tok kontakt litt etterpå og sa det var slutt,  hentet tingene mine og dro. 

Orker ikke folk som ikke evner å snakke om ting uten at det må være noens feil, og da helst min.

Anonymkode: 57641...214

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
snillOnkel skrev (1 minutt siden):

Da må de fortelle det da . At de trenger avstand og tid for å bearbeide og fordøye.  Ikke bare fordufte. For det kan oppfattes som silent treatment.  Hvilket er en hersketeknikk.  

Ikke alle som tar den viktige praten i etterkant heller, selv om det har gått mange dager. Dersom ting er bearbeidet, så hvorfor kommer noen tilbake og later som ingenting har skjedd ? 

Anonymkode: dabf6...101

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
snillOnkel skrev (7 minutter siden):

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da må de fortelle det da . At de trenger avstand og tid for å bearbeide og fordøye.  Ikke bare fordufte. For det kan oppfattes som silent treatment.  Hvilket er en hersketeknikk.  

Ikke alle som tar den viktige praten i etterkant heller, selv om det har gått mange dager. Dersom ting er bearbeidet, så hvorfor kommer noen tilbake og later som ingenting har skjedd ? 

Dette.

Alle har forskjellige behov, men det handler om åpenhet og å kommunisere dem. 

Er jævlig stor forskjell på "du, jeg trenger litt tid til å roe meg på, jeg ringer deg" og det å bare forsvinne og la den andre part sitte igjen uvitende

Det siste er en hersketeknikk.

• Liker 8
Skrevet

Jeg er en dame. Jeg skjønner ikke hvorfor man skal krangle egentlig. Krangling og kjefting er verbal vold. Om man er voksen, burde man sitte ned og snakke. Dersom noen krangler, er det fordi de forsøker å vinne diskusjonen gjennom verbal vold. Voksne mennesker burde kunne se ting fra flere sider, og snakke rolig om det de har på hjertet. Jeg skjønner godt han som stikker egentlig. Om han tar kontakt igjen, og du elsker han, burde du love at du aldri mer skal skrike til han, men at dersom dere er uenige, skal dere prate rolig, og lage kulelister, til dere blir enige om detaljene. Er det noe han virkelig ikke kan gå med på, som er superviktig for deg, så kan du bare gjøre det slutt. Liten vits å plage hverandre med kravstore relasjoner!!

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

For en mann er det naturlig å reise vekk for fordøye inntrykkene. Hvorfor er ikke dette like lett å forstå som at man "må prate om det? Legg merke til at reisen ikke er manipulasjon, men nødvendig for å bli kvitt sinnet. Altså ikke hersketeknikk. 

Dersom det var meningsløs drittslenging som begge egentlig skjønner ingen mente. Hvorfor er det nødvendig å prate om det?

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor skal det være så 'normalt' å krangle?

Man kan da være uenig uten i at det blir en krangel.

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Driter de i om at forholdet går i dass da? Venter de på at kvinnen skal ta kontakt? 

"Menn" gjør ikke det, men enkelte mennesker syns det blir så ubehagelig at de flykter.

Anonymkode: 6a3f1...a25

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Katten.2.0 skrev (3 minutter siden):

Hvorfor skal det være så 'normalt' å krangle?

Man kan da være uenig uten i at det blir en krangel.

I mitt tilfelle så gjorde eksen min sånne ting for å ta oppmerksomheten vekk fra det jeg ville ta opp, han laget en krangel ut av det og la det hele på meg, så slapp han å forholde seg til det jeg ville snakke om.

Jeg var sammen med en emosjonellt sett 1år gammal baby. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Alle menn gjør da ikke det! Enkelte, muligens, men ikke alle.
Du får vel bare sitte i båten og vente da, han dukker vel opp igjen før eller seinere?

Anonymkode: 35e87...d58

Ikke nødvendigvis 

AnonymBruker
Skrevet
snillOnkel skrev (1 time siden):

Jada, det er greit så lenge han roer seg ned, tenker og kommer tilbake. Men hva om han ikke gjør det? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Silent treatment eller manipulering.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...