AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #1 Skrevet 26. juni 2022 Sønnen min på 10 år får dessverre munnsår jevnt og trutt. Men denne gangen verker det sånn når han legger seg på kvelden. Han sier det svir og det gjør at han ikke får sove.. Han var våken flere timer i går kveld pga dette. Såret er ikke noe større enn vanlig. Tips? Anonymkode: 7c1c7...8ae
Blåjojo Skrevet 26. juni 2022 #2 Skrevet 26. juni 2022 Kjøp corsodyl på apoteket og la han skylle med etter hvert måltid. Kan blandes ut med vann om han synes det er for sterkt. Se også på om du finner noen sammenheng med når han får sår. Har en venninne som reagerer på sjokolade, så kanskje det er noen matvarer han reagerer på? 1
Flua Skrevet 26. juni 2022 #3 Skrevet 26. juni 2022 Kjøp munnsårplaster på apotek. Ha på tvert sårene kommer. Plasteret skal sitte på til det faller av, noen ganger varer det flere dager, andre ganger må man bytte ofte. Plastret lindrer veldig. Compeed sitt er best synes jeg. Jeg leste at man kan mangle C og B vitaminer når man får munnsår ofte, og etter jeg startet med tilskudd for mange år siden er jeg nesten ikke plaget. Verd å sjekke. 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #4 Skrevet 26. juni 2022 D vitamin og c vitamin hjelper Anonymkode: 928cc...b38 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #5 Skrevet 26. juni 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Sønnen min på 10 år får dessverre munnsår jevnt og trutt. Men denne gangen verker det sånn når han legger seg på kvelden. Han sier det svir og det gjør at han ikke får sove.. Han var våken flere timer i går kveld pga dette. Såret er ikke noe større enn vanlig. Tips? Anonymkode: 7c1c7...8ae Det er herpes. Kjøp Zovirax reseptfritt på apoteket. Anonymkode: 57d48...76a 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #6 Skrevet 26. juni 2022 Potetmel hjelper 😃 Anonymkode: 684db...eb5 1
Rosatoast Skrevet 26. juni 2022 #7 Skrevet 26. juni 2022 (endret) Blåjojo skrev (59 minutter siden): Kjøp corsodyl på apoteket og la han skylle med etter hvert måltid. Kan blandes ut med vann om han synes det er for sterkt. Se også på om du finner noen sammenheng med når han får sår. Har en venninne som reagerer på sjokolade, så kanskje det er noen matvarer han reagerer på? Også bruke en Q-tips, dyppe den i cosodyl og smøre på munnsåret. Det pleier jeg hvis jeg har fått en blemme. Cosodyl skal helst unngåes i hele munnen, da det svekker emaljen på tennene veldig mye. Spørsmålet her er heller hvorfor sønnen din får tilbakevendende munnsår? Dette er jo det største og første tegnet på herpes. Dere burde gå til innkjøp av reseptfri salve på apoteket. Endret 26. juni 2022 av Rosatoast 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #8 Skrevet 27. juni 2022 Blåjojo skrev (15 timer siden): Kjøp corsodyl på apoteket og la han skylle med etter hvert måltid. Kan blandes ut med vann om han synes det er for sterkt. Se også på om du finner noen sammenheng med når han får sår. Har en venninne som reagerer på sjokolade, så kanskje det er noen matvarer han reagerer på? Det som er dumt med Corsodyl er at mange får barnebelegg av det( svart belegg dom må pusses vekk hos tannlegen titt og ofte).. Anonymkode: 03846...fa4
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #9 Skrevet 27. juni 2022 Flua skrev (15 timer siden): Kjøp munnsårplaster på apotek. Ha på tvert sårene kommer. Plasteret skal sitte på til det faller av, noen ganger varer det flere dager, andre ganger må man bytte ofte. Plastret lindrer veldig. Compeed sitt er best synes jeg. Jeg leste at man kan mangle C og B vitaminer når man får munnsår ofte, og etter jeg startet med tilskudd for mange år siden er jeg nesten ikke plaget. Verd å sjekke. Mine plastre detter fort av om det er på leppe eller munnviken! Skopen kommer også av hver gang og det blir arr til slutt. Anonymkode: 03846...fa4
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #10 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): D vitamin og c vitamin hjelper Anonymkode: 928cc...b38 Hjelper mot hva? Har du alle vitaminer og ingen mangler kan du fremdeles få munnsår! Anonymkode: 03846...fa4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå