Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonobilis
Skrevet (endret)

JOBB A

Faste arbeidstider, betalt lunsj og minimalt med overtid. Behagelig arbeidsmengde, lite stress og bra fagmiljø. Til tider litt kjedelige arbeidsoppgaver, bare ok sosialt og få muligheter for å jobbe seg "oppover". 60k høyere årslønn enn Jobb B, og mulighet for større årlige økninger.

JOBB B

Lengre arbeidstider enn Jobb A og ikke betalt lunsj. Stor variasjon i oppgaver, og potensielt bedre enn Jobb A mtp CV og senere muligheter. Bra sosialt og faglig. Mye tidspress og generelt stressende hverdag. 60k lavere årslønn enn Jobb A, og dårlige muligheter for lønnsøkning de første årene.

Begge er faste stillinger og fleksible mtp hjemmekontor etc. Jobb A er mindre utsatt for permiteringer/konkurs enn Jobb B. Både Jobb A og B er nærme der jeg bor.

Hvilken jobb ville DU valgt?

Endret av Anonobilis
Videoannonse
Annonse
Skrevet

A, definitivt

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jobb A uten tvil.

Anonymkode: 925e5...ff8

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville tenkt gjennom noen flere ting: hvor sårbar er du for stress? Har du små barn som trenger mye oppfølging? Hva er neste steg i karrieren?

Osv. Lag liste. Få noen til å se gjennom sammen med deg, med beskjed om å ik være for partisk til en av dem. Sjekk hvem nærmeste leder er og hvordan arbeidsmiljøet er, hvis du kan. 

AnonymBruker
Skrevet

A

Anonymkode: f5959...fec

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, MildeMarie said:

Jeg ville tenkt gjennom noen flere ting: hvor sårbar er du for stress? Har du små barn som trenger mye oppfølging? Hva er neste steg i karrieren?

Osv. Lag liste. Få noen til å se gjennom sammen med deg, med beskjed om å ik være for partisk til en av dem. Sjekk hvem nærmeste leder er og hvordan arbeidsmiljøet er, hvis du kan. 

Jeg takler stress godt, men ønsker som regel ikke å oppsøke stress aktivt, og i dette tilfelle for en lavere årslønn att på til. Dette med neste steg i karrieren er kanskje punktet som gjør meg mest usikker, da jeg ser klare fordeler med Jobb B her.

Anonymkode: 0ff4b...479

AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg var ung/nyutdannet ville jeg valgt B. Etablert med familie A.

Anonymkode: bc4af...9a0

• Liker 1
Gjest Athena Catalina
Skrevet (endret)

Ville valgt. A.

Endret av Athena Catalina
AnonymBruker
Skrevet

Velger A. Lite stress er viktigst for meg.

Anonymkode: 5db77...1c3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

hva om flere mennesker på ett debatt-forum er enige om hvilken stilling som er den beste, og så velger man denne stillingen. Men senere innser man at denne stillingen  egentlig ikke var særlig bra, og at man definitivt burde ha valgt den andre jobben? 

0g så ender man opp med å bli irritert på folk som sitter på debatt-forumet som hadde foreslått akkurat den stillingen som man endte opp med. :popcorn: 

Anonymkode: e0749...7e9

• Liker 1
Gjest Anonobilis
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

hva om flere mennesker på ett debatt-forum er enige om hvilken stilling som er den beste, og så velger man denne stillingen. Men senere innser man at denne stillingen  egentlig ikke var særlig bra, og at man definitivt burde ha valgt den andre jobben? 

0g så ender man opp med å bli irritert på folk som sitter på debatt-forumet som hadde foreslått akkurat den stillingen som man endte opp med. :popcorn: 

Anonymkode: e0749...7e9

Godt poeng, men skulle man fulgt alle råd på internettforum slavisk og holdt annonyme brukere ansvarlig for utfallet så hadde man blitt gæern. Personlig har jeg allerede bestemt meg for hvilken jobb jeg skal velge, men er nysgjerrig på hva andre ville gjort. Jeg legger ikke skjebnen min i KG sine hender 😅

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer helt an på livssituasjon. Jeg har lignende valgmuligheter i arbeidslivet, og har valgt den trygge jobben, med litt kjedelige arbeidsoppgaver, uten stress, med korte arbeidstider og en behagelig arbeidsdag. Det er fordi jeg har to barn under fire, og livet vårt er ganske travelt på hjemmebane. Når barna blir større, vil jeg bytte over til den travle, men veldig spennende jobben, med stort fagmiljø og store muligheter for utvikling både karrieremessig og lønnsmessig. Jeg har rett og slett ikke tid til det nå.

Hadde jeg vært barnløs, hadde jeg altså valgt jobb B. Siden jeg har barn, så velger jeg jobb A. 

Anonymkode: 0db74...89f

AnonymBruker
Skrevet

A.

Anonymkode: d0ca3...3fc

• Liker 1
Skrevet

A, selv om den har negative sider som lavere sjans for permittering og konkurs.

AnonymBruker
Skrevet

B. Har hatt jobb A og jeg kjedet meg til depresjon, nærmest. Orker ikke bruke 40 timer i uken på en jobb jeg ikke føler gir meg utfordringer og rom for læring og utvikling.

Anonymkode: 25c87...da0

• Liker 1
Skrevet

Synes det kommer mye an på livssituasjonen din og hvor lenge du planlegger å ha denne jobben. Hvis du er har familie, lån osv. og er ute etter fast jobb, eller er bare foretrekker en forutsigbar jobb, bør du nok velge A. Hvis du er nyutdannet, ønsker utfordringer og ikke trenger de 60 000, er nok B det beste valget.

AnonymBruker
Skrevet

B, uten tvil. pga arbeidsmiljø og å bli faglig utfordret i jobben. 

Anonymkode: 4fe58...cbb

Skrevet

Umulig å svare på når man ikke vet hva jobben går ut på eller i hvilken bransje, men jeg ville nok mest sannsynlig valgt B

AnonymBruker
Skrevet

Helst ingen.

Men måtte jeg velge så hadde det blitt A. 

Anonymkode: ae711...d3b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...