AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #1 Skrevet 26. juni 2022 Har i mange år slitt med at jeg får veldig vondt ved berøring. Stryking på huden går fint. Men hvis det blir litt hardere, kanskje på nivå med å kjenne om en mango er moden, så svir der skikkelig. Det er sånn på hele kroppen. Jeg er så lei av å ha vondt når jeg blir tatt på! Andre som har det sånn? Vet du hva som forårsaker disse smertene? Anonymkode: 1d719...5f6
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #2 Skrevet 26. juni 2022 Kan du ha lipødem? Da kan det være særdeles smertefullt, og blåmerker av ingenting. Anonymkode: a18ab...da9 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #3 Skrevet 26. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kan du ha lipødem? Da kan det være særdeles smertefullt, og blåmerker av ingenting. Anonymkode: a18ab...da9 Jeg får ikke mye blåmerker. Kan man ha lipødem på hele kroppen? Det er like vondt på ryggen som på underarm og legg og lår. Har lest litt om det nå, og det virker ikke som det. Jeg er overvektig, men ikke på den måten jeg ser på bilder. Dette er smerter jeg har hatt i mange år. De har ikke blitt værre over årene. Anonymkode: 1d719...5f6
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #4 Skrevet 26. juni 2022 Har du oppsøkt lege med disse plagene? Anonymkode: 8af5b...735
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #5 Skrevet 26. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har du oppsøkt lege med disse plagene? Anonymkode: 8af5b...735 Var hos lege for 6 år siden tror jeg, hun bøyde litt på armer og ben og sa at hun ikke kunne se noe galt.. Skal ta det opp på neste legetime jeg har bestilt, har fått ny lege nå. Men det er veldig lenge til, og kanskje andre opplever det samme? Anonymkode: 1d719...5f6
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #7 Skrevet 26. juni 2022 KrXs skrev (6 minutter siden): nervesmerter kanskje? Det virker ikke sånn når jeg leser om det. Nervesmerter ser det ut som er der hele tiden, men jeg får bare vondt ved berøring. (Ikke helt lett berøring som stryking, men hardere som når man kjenner om en mango er moden) Anonymkode: 1d719...5f6
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #9 Skrevet 26. juni 2022 Smerte ved berøring: https://my.clevelandclinic.org/health/symptoms/21570-allodynia På KG er vi alle leger, men anbefaler deg å oppsøke en ekte lege for skikkelig utredning. Det er ikke alltid at Dr.Google har rett. Anonymkode: c0e13...962 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #10 Skrevet 26. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Smerte ved berøring: https://my.clevelandclinic.org/health/symptoms/21570-allodynia På KG er vi alle leger, men anbefaler deg å oppsøke en ekte lege for skikkelig utredning. Det er ikke alltid at Dr.Google har rett. Anonymkode: c0e13...962 Har ikke tenkt på å Google på engelsk.. dumme meg. Det virket mer reelt det du linket til. Jeg skal høre med legen når jeg kommer dit neste gang. Er egentlig ikke ute etter noe diagnose, men om andre har det samme og ville fortelle. Anonymkode: 1d719...5f6 1
Adrenalina1 Skrevet 26. juni 2022 #11 Skrevet 26. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Fibromyalgi? Anonymkode: ad9a5...f43 Det samme tenkte jeg. Har FM selv, og bare vannstrålene fra dusjen kan være smertefullt. 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #12 Skrevet 26. juni 2022 Adrenalina1 skrev (6 timer siden): Det samme tenkte jeg. Har FM selv, og bare vannstrålene fra dusjen kan være smertefullt. Har lest om det tidligere, men tror ikke smertene er på det nivået. Jeg sliter ikke med svak berøring. Har aldri fått vondt av vannstråle. Anonymkode: 1d719...5f6
Adrenalina1 Skrevet 27. juni 2022 #13 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Har lest om det tidligere, men tror ikke smertene er på det nivået. Jeg sliter ikke med svak berøring. Har aldri fått vondt av vannstråle. Anonymkode: 1d719...5f6 Kanskje du kan få en henvisning til nevrolog? Ikke alle som har FM har like mye plager, og er like sensitive. Men har man fått påvist FM, er det en kjent sak at det blir verre med alderen. Dessverre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå