Gå til innhold

Tar tannlegen ekstra hensyn mtp avtrekk når amalgan blir fjernet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min forrige tannlege fortalte meg at når han fjernet gamle amalgan fyllinger, var både han og pasienten ekstra innpakket og han brukte dobbelt avtrekk for at både jeg og han ikke skulle få amalganen inn i kroppen.

Han ble pensjonert og jeg fant meg en ny tannlege som nå har fjernet en amalgan fylling, men jeg glemte å spørre om han hadde ekstra tiltak under borringen.

Jeg var litt nedopet under behandlingen så husker ikke hvordan ting foregikk.

Hva er vanlig prosedyre?

Anonymkode: e6003...1f4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tannlegen har sikkert sine prosedyrer med amalgan fjerning. Jeg byttet ut gammel amalgan med komposittfyll i vår. Men det var i narkose så ikke spør hvor lang tid det tok eller hva tannlegen gjorde.

Anonymkode: 183ed...4cf

AnonymBruker
Skrevet

Dette veit de 😊 Du er nok i gode hender, og de forstår det nok om du vil ha ha en gjennomgang av det. Ta en tlf eller send en mail! :) 

Anonymkode: 623a8...bcc

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Tannlegen har sikkert sine prosedyrer med amalgan fjerning. Jeg byttet ut gammel amalgan med komposittfyll i vår. Men det var i narkose så ikke spør hvor lang tid det tok eller hva tannlegen gjorde.

Jeg gjorde det også i narkose.

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg gjorde det også i narkose.

Ts

Takk gud for at det finnes narkosebehandling. Ellers hadde det gått mange rundt med tannsmerter. I hvertfall jeg hadde det.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...