Gå til innhold

Dere single over 40, hva gir dere livskvalitet? Har dere håp om å få et nytt og stabilt kjæresteforhold?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har dere god livskvalitet også uten en kjæreste og uten sex? Er selv dame i 30-årene, men kjenner jeg gruer meg til å bli 40 hvis ikke et stabilt forhold er på plass. 

Anonymkode: 6f654...050

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beklager at jeg ikke svarer akkurat deg, men mer generelt. Folk må virkelig slutte å tro at det er noe magisk i negativ forstand som skjer når en bikker et visst tall. Livet er langt. Når en er 40 har en levd 15 voksenår i mitt hode, også har en 35-55 år igjen av voksenlivet. Når en tenker sånn er en jo ung som 40åring, og selvfølgelig går folk inn og ut av forhold, og har sex hele livet. Gjør dere selv en tjeneste og slutt med å konstruere ting i hodet som bare gjør det vanskeligere for dere selv.

• Liker 24
  • Nyttig 9
Skrevet

Er ikke singel i dag, men har vært singel og over 40. Det er akkurat det samme som å være under 40 og singel. Er jo du sjøl som må gjøre noe for å ha god livskvalitet uansett. Har hatt mye mer sex og flere partnere etter fylte 40 enn da jeg var i et sexløst forhold i 30-årene. 

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er over 40 og har vært singel i årevis, jakter heller ikke noe nytt forhold. Har veldig god livskvalitet! En jobb jeg stortrives i med masse utfordringer og kjekke kolleger, venner, familie, drømmeboligen, stabil og god økonomi, og ikke minst rikelig med hobbier og interesser som fyller dagene. Folk må slutte å tro at en partner er det som gir livskvalitet,, og av livet slutter når man fyller 40. 

Anonymkode: 87e17...4c5

• Liker 14
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Kjæreste men ikke samboer ønsker jeg meg. Vil ha noe eksklusivt. Er lei av å være 1 av mange. 
kvinne 52

Anonymkode: 2a71d...fa3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er egentlig bare mest lei av å være så mye alene. Ellers går det greit. 

Anonymkode: 65521...d7d

• Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lever et herlig liv sammen med barna mine, og vil fortsette med det. Sex er uinteressant. 

Anonymkode: fc5de...dda

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i midten av 40-årene, og singel og barnløs. Har et håp om å finne en ny kjæreste, men troen svinner hen mer og mer. Misliker singellivet sterkt, nå når alle venner er i parforhold med barn, som de bruker all fritid sammen med. Er veldig ensom og deprimert😔

Anonymkode: 23926...62f

• Liker 1
  • Hjerte 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er skilt og har to barn. Jeg ser for meg å være singel resten av livet og tanken er ikke fullt så skremmende, lenger. Lev her og nå. 

Anonymkode: b338a...25c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er på vei til å bli et skilt spetakkel nå. Pr i dag ser jeg ikke for meg å bli samboer (og i allefall ikke gifte meg) igjen. Om jeg finner noen samtidig som at han finner meg 🙈, så er særboer det eneste aktuelle. Skjer det så skjer det, ellers blir jeg alene. Ser ikke mørkt på hverken det ene eller det andre nå.

Anonymkode: 1f6fb...7f7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er over 40 og har vært singel i årevis, jakter heller ikke noe nytt forhold. Har veldig god livskvalitet! En jobb jeg stortrives i med masse utfordringer og kjekke kolleger, venner, familie, drømmeboligen, stabil og god økonomi, og ikke minst rikelig med hobbier og interesser som fyller dagene. Folk må slutte å tro at en partner er det som gir livskvalitet,, og av livet slutter når man fyller 40. 

Anonymkode: 87e17...4c5

Signerer denne. 

Dessuten er jeg møkk lei av at folk som TS antar at et parforhold er lykke på jord. Og det er faktisk mulig å finne seg en sexpartner selv om man ikke har kjæreste, samboer eller ektefelle.

Anonymkode: a1bff...cbf

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Akkurat nå frister det ikke å "være på sjekkern". Jeg verken trenger eller ønsker meg en kjæreste. Ble singel for 3 mnd siden. Er dame på 52 år og har to hjemmeboende barn. Var i et særboerforhold. Nå har jeg bestilt meg en reise innenlands og en utenlands. Jeg liker friheten jeg har nå. Jeg slipper å føle meg "ensom i tosomheten" lengre. Eller å gå på vent. Hva ventet jeg på?

Jeg er blitt mer sosial. Totalt sett er livet mitt blitt mindre komplisert etter jeg ble singel. Men såklart er jeg litt lei meg for det som ikke ble noe av i det forholdet jeg var i. Har ingen planer om å gå inn for å gå på date igjen. Det må virkelig bare skje på mirakuløse måter😆

Anonymkode: c0fe8...549

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir snart 35 selv. Nytt forhold frister ikke. Sex er ikke et savn.

Anonymkode: 8345d...b4b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at singellivet ser veldig annerledes ut dersom man har barn, da har man egen familie uansett, og kanskje vil man få barnebarn med tiden, alltid noen rundt seg både på hverdager og festdager.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

K43, frivillig singel og frivillig barnløs. Elsker livet og forhold er fullstendig uaktuelt. Ser på mennesker som er avhengig av en partner for å ha god livskvalitet som ganske uselvstendige og litt patetiske.

Anonymkode: a19f5...83e

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg tenker at singellivet ser veldig annerledes ut dersom man har barn, da har man egen familie uansett, og kanskje vil man få barnebarn med tiden, alltid noen rundt seg både på hverdager og festdager.

Myr kjekkere og viktigere med barn enn med mann, det kan jeg skrive under på

Anonymkode: f7e3e...43b

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Myr kjekkere og viktigere med barn enn med mann, det kan jeg skrive under på

Anonymkode: f7e3e...43b

Hva med sex, intimitet og den kjærligheten man føler når det er gjensidig? Barn erstatter ikke det.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Jadosaurus skrev (4 timer siden):

Beklager at jeg ikke svarer akkurat deg, men mer generelt. Folk må virkelig slutte å tro at det er noe magisk i negativ forstand som skjer når en bikker et visst tall. Livet er langt. Når en er 40 har en levd 15 voksenår i mitt hode, også har en 35-55 år igjen av voksenlivet. Når en tenker sånn er en jo ung som 40åring, og selvfølgelig går folk inn og ut av forhold, og har sex hele livet. Gjør dere selv en tjeneste og slutt med å konstruere ting i hodet som bare gjør det vanskeligere for dere selv.

Ja, men du kan ikke sammenligne livet man har i 30-årene og i 60-årene. Selv om man har "35-55 år igjen", blir det ikke like fint og interessant. Helsa blir dårligere også. 

Anonymkode: a417c...335

Skrevet (endret)
6 hours ago, AnonymBruker said:

Har dere god livskvalitet også uten en kjæreste og uten sex? Er selv dame i 30-årene, men kjenner jeg gruer meg til å bli 40 hvis ikke et stabilt forhold er på plass. 

40 år er ikke et problem, tenker jeg. Jeg fikk kjæreste i den alderen. Men jeg tenker at det vil føles verre om jeg blir singel når jeg er 50 år. 

Sex er ikke så viktig for meg lenger. I 20 til 30 årene raste jeg nok litt ifra meg om den sexuelle delen. Tenker at det beste er å ha en livsledsager i livet sitt å prate med. 

Endret av Eloise12345
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil ikke ha forhold så jeg har det helt fantastisk. Sex kan man uansett ha når man vil.

Anonymkode: 64516...546

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...