Gå til innhold

Mannen er utro - er han tapt for alltid?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

1. All kontakt med denne damen og kollegaen må kuttes! Han må bytte arbeid hvis det er det som kreves.

De kan ikke omgås som "venner" etter noe sånt, og du kommer aldri til å få tillit til han igjen hvis du vet at de har kontaktinformasjon.

2. Parterapi

Lykke til❤️

Anonymkode: 02ec3...eaa

Det er klart de kan det, fra hans side. Hva/hvordan kvinner tenker vet jeg ikke, men fordi at du sier det du sier her(og jeg antar du er kvinne) så antar at for kvinner flest så fungerer det slik. Jeg hadde ikke hatt noe problem å bare være kollegaer igjen, men så er jeg mann da.

Anonymkode: 6b3d9...ba5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er klart de kan det, fra hans side. Hva/hvordan kvinner tenker vet jeg ikke, men fordi at du sier det du sier her(og jeg antar du er kvinne) så antar at for kvinner flest så fungerer det slik. Jeg hadde ikke hatt noe problem å bare være kollegaer igjen, men så er jeg mann da.

Anonymkode: 6b3d9...ba5

Jeg tror nok du kan anta at ikke alle menn er som deg. Når de har hatt et forhold gjennom et helt år, kan det godt være følelser involvert, både for ham og elskerinnen. Må være nummeret før robot for å være så kald at man bare går fra å være et "par" og til å kun gjøre jobbrelaterte ting sammen. Husk at dette kun er over (tilsynelatende) fordi de ble tatt på fersken, de bestemte ikke selv at nå skal det være slutt. Det er derfor en dårlig ide at de to toskene skal fortsette å være sammen og late som at de bare er kolleger fra en dag til en annen.

Dette handler også om utryggheten som TS konstant vil kjenne på ved å vite at disse to møter hverandre, og ikke ha kontroll på hva de foretar seg. Sånne folk er eksperter til å manipulere og lure andre, det har de allerede gjort i et helt år, uten at TS har visst om det. Sånne folk eier ingen skrupler.

Anonymkode: 623a0...62e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har selv vært utsatt for utroskap med en mann jeg har vært sammen med i 8 år. Parterapi ble redningen vår. Terapeuten sa at for å bygge opp en så grovt overtrampet tillit, så var det helt innafor å forlange litt kontroll fra den som opplevde utroskapen en periode.

Hos oss ble løsningen flere ultimatum fra meg hvor jeg forlangte å vite hvor han skulle til enhver tid. Jeg måtte også få tilgang til telefonen og pc’en hans (passord) og kunne sikre meg at han ikke kunne ha noen hemmeligheter for meg. Dersom jeg ikke kunne få kikke i mobilen hans betydde det samme som at han hadde noe å skjule for meg i mine øyne. Det høres gale ut, men slik må et forhold fullstendig uten tillit bygges opp for at det skal være mulig å gjenopprette tillit.
Alternativet er å gi forholdet opp å gå videre. Dette var derimot ikke aktuelt hos meg. Jeg elsker jo mannen og har barn med ham. Den andre kvinnen skulle ikke få vinne ham til slutt.

Dette er nå over 3 år siden og forholdet vårt er bedre enn noen gang. Jeg ser aldri behov for å kontrollere telefonen hans o.l, men syns fortsatt det er trygt og godt å vite at jeg har muligheten.

Kan dette være en løsning for dere TS?

Anonymkode: 6a579...90c

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har selv vært utsatt for utroskap med en mann jeg har vært sammen med i 8 år. Parterapi ble redningen vår. Terapeuten sa at for å bygge opp en så grovt overtrampet tillit, så var det helt innafor å forlange litt kontroll fra den som opplevde utroskapen en periode.

Hos oss ble løsningen flere ultimatum fra meg hvor jeg forlangte å vite hvor han skulle til enhver tid. Jeg måtte også få tilgang til telefonen og pc’en hans (passord) og kunne sikre meg at han ikke kunne ha noen hemmeligheter for meg. Dersom jeg ikke kunne få kikke i mobilen hans betydde det samme som at han hadde noe å skjule for meg i mine øyne. Det høres gale ut, men slik må et forhold fullstendig uten tillit bygges opp for at det skal være mulig å gjenopprette tillit.
Alternativet er å gi forholdet opp å gå videre. Dette var derimot ikke aktuelt hos meg. Jeg elsker jo mannen og har barn med ham. Den andre kvinnen skulle ikke få vinne ham til slutt.

Dette er nå over 3 år siden og forholdet vårt er bedre enn noen gang. Jeg ser aldri behov for å kontrollere telefonen hans o.l, men syns fortsatt det er trygt og godt å vite at jeg har muligheten.

Forlange vite hvor han var til enhver tid. Det opplegget der fungerer ikke for alle.  Har man så lite tro på at partnerer har sluttet med utroskap, er det bedre å bare gå enn å bli redusert til en kontrollerende og tvangspreget person. Hadde holdt ut maks 1 sekund i et slikt forhold, utro eller ikke, så vi er alle forskjellige.

Anonymkode: 99bbb...b97

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dere kan jo eventuelt ha ett åpent forhold. TS bryr seg jo ikke så mye om sex og nærhet, så ett åpent forhold løser jo slike problemer. 
Eller så får dere alle 3 bli samboere og legge en ny hverdagskabal. 

Anonymkode: 818f8...405

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 hours ago, AnonymBruker said:

Syns dette høres veldig problematisk ut. Her er jo fokuset 100% på den parten som har vært utro. Alt handler om den ene personen i parforholdet, og alt den skal forbedre, gjøre bot på og rett og slett umenneskeliggjøres og emaskuliniseres over.

I realiteten har folk som regel grunner for å være utro, selv om selve utroskapen er feil måte å respondere på. Det dreier seg like mye om behov som ikke blir møtt i parforholdet, som også er et løftebrudd ("elske og ære) i like stor grad som det det er å være utro.

Det kreves nesten alltid to for å danse tango, og fremgangsmåter som den du beskriver her er selve grunnen til at folk sier at parterapi egentlig er en kvinnelig kontrollinstans som emaskuliniserer menn, og forverrer parforholdet ytterligere (fra mannens perspektiv, som jo er den ene parten i parforholdet). 

Anonymkode: 6883a...2f9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vennskap og sex? For meg høres det ut som et "fint ord" for følelser. Hvorfor skulle han ta sjansen på å miste deg for elskerinnen hvis han ikke hadde følelser for henne?

Og så legger han skylden på deg for utroskapen? Ikke nok sex og nærhet? Vel, det er faktisk hans EGEN feil at han ikke ga beskjed om at hans behov ikke ble dekket før han gikk til andre og var utro! Og det er 100% HANS feil!!

Og nå vil han at dere 3 skal omgås? Jeg NEKTER å tro at dette er noe du kan klare. Jeg får helt vondt i magen på dine vegne bare jeg leser dette... 🤮

Her tenker jeg at mannen din har tatt et valg for ett år siden. Og han ødela da ekteskapet deres. Elsker han deg? Elsker han henne? Ikke godt å vite. Men i hvertfall ikke slik kjærlighet skal være ihvertfall! Du fortjener bedre ❤️

Anonymkode: e2e4c...20c

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Syns dette høres veldig problematisk ut. Her er jo fokuset 100% på den parten som har vært utro. Alt handler om den ene personen i parforholdet, og alt den skal forbedre, gjøre bot på og rett og slett umenneskeliggjøres og emaskuliniseres over.

I realiteten har folk som regel grunner for å være utro, selv om selve utroskapen er feil måte å respondere på. Det dreier seg like mye om behov som ikke blir møtt i parforholdet, som også er et løftebrudd ("elske og ære) i like stor grad som det det er å være utro.

Det kreves nesten alltid to for å danse tango, og fremgangsmåter som den du beskriver her er selve grunnen til at folk sier at parterapi egentlig er en kvinnelig kontrollinstans som emaskuliniserer menn, og forverrer parforholdet ytterligere (fra mannens perspektiv, som jo er den ene parten i parforholdet). 

Årsaken er gjerne at begge to er slitne, jobb, hverdag, barn osv. De glemmer å gi hverandre oppmerksomhet. Problemet er vel at den utro finner tid til å gi oppmerksomheten til en annen, i stedet for å rette den mot sin partner. Hadde den blitt rettet mot partneren, ville oftest også denne gi oppmerksomhet tilbake. Hvis du ikke har overskudd til din partner, men derimot til andre, er det fullstendig feil å si at man har grunn til å være utro. 

Anonymkode: 85a84...85a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dere må i så fall få igang felles sexliv igjen. 

Anonymkode: 11575...b6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

1. All kontakt med denne damen og kollegaen må kuttes! Han må bytte arbeid hvis det er det som kreves.

De kan ikke omgås som "venner" etter noe sånt, og du kommer aldri til å få tillit til han igjen hvis du vet at de har kontaktinformasjon.

2. Parterapi

Lykke til❤️

Signerer denne. Du var vært utsatt for et ekstremt tillitsbrudd og hvis mannen er interessert i å bevare forholdet deres, så må det jobbes. Og det hadde selvfølgelig vært gjeldene andre veien også. Har hørt flere historier hvor det har gått bra i slike situasjoner, men da har dem gjort alt for parforholdet. Parterapi, byttet jobb (hvis det er der det skjedde), og prioritering av parforhold/kjernefamilie. 

Vil man ikke, eller klarer ikke prioritere disse få tingene - da er man faktisk ikke så interessert i å "gjøre opp" for seg. Voksne oppegående mennesker forstår godt hva et slikt tillitsbrudd tilsvarer, og jobben man må gjøre. Så at noen her i tråden mener dette er "for dumt" - da er dem faktisk ikke voksne nok heller. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Oppegående mennesker forstår hva dem har gjort, når et slikt ekstremt tillitsbrudd er løs. Hvis du mener at parterapi er for kvinner, vel da er du nok ikke så oppegående som du selv tror 😊

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Årsaken er gjerne at begge to er slitne, jobb, hverdag, barn osv. De glemmer å gi hverandre oppmerksomhet. Problemet er vel at den utro finner tid til å gi oppmerksomheten til en annen, i stedet for å rette den mot sin partner. Hadde den blitt rettet mot partneren, ville oftest også denne gi oppmerksomhet tilbake. Hvis du ikke har overskudd til din partner, men derimot til andre, er det fullstendig feil å si at man har grunn til å være utro. 

Anonymkode: 85a84...85a

Spørsmålet er jo også hvorfor mannen har overskudd og tid men ikke TS i denne travle småbarnsperioden. Det KAN være at TS frivillig har valgt å overbelaste seg med unger og hus mens mannen har gått fri og har hatt masse overskudd til sex og kos. Men det kan også hende at han har sneket seg unna og tvunget henne til å slite seg ut og ikke skjønt at det blir det ikke kåtskap av.

Anonymkode: e2e4c...20c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mysticgirl
AnonymBruker skrev (På 26.6.2022 den 6.33):

Jeg er helt i sjokk. Vet ikke hvor jeg skal begynne eller hva jeg skal gjøre. Det er som om hele livet har falt i grus.

Vi har vært gift nesten halve livet og har 3 tenåringsbarn som er på tur til å flytte ut. Kan ikke huske hvordan livet var uten ham. 

Han har alltid vært en snill og omtenksom familiemann, jeg hadde aldri trodd at han kunne være utro.

Men nå har livet falt i grus etter at han har blitt fersket. Først påstod han at dette var første gangen. Etterhvert fremkommer det at dette er en affære som har pågått i nesten et år. Han har også innrømmet at de har snakket sammen/kommunisert daglig under hele affæren. Inkludert når vi har vært på ferie sammen.

Han er villig avslutte affæren umiddelbart. Vennskapet dem i mellom vil imidlertid bestå og de jobber en del sammen slik at de vil alltids møtes.

Det som sårer meg aller mest er hvor tette de er, dette er åpenbart ikke bare sex uten følelser.

Hva skal jeg gjøre? Jeg ønsker å tilgi og fortsette ekteskapet vårt. Men jeg er veldig usikker på om jeg noen gang kan få ham tilbake? Han sier at han elsker meg, men for meg virker det som at han elsker den nye… 

Anonymkode: c2708...4f6

Selvsagt kan du ikke tilgi han , når han har gått bak din rygg i  1 år! Uten anger eller samvittighet! Hadde han bare sagt i fra og ville ordnet opp, men nei, han innrømmer det bare når han blir tatt!

Ungene er store og på tur ut av redet, og da er det enda større grunn til å droppe den utro fyren der.

Du klarer deg helt fint alene, det er bare i ditt indre du tror du er avhengig av han fordi dere har vært sammen så lenge. Men vet du hva, du er sterk og du klarer dette ❤️ Du vil sikkert alltid plages av at ei annen dame har forsynt seg av mannen din i et helt år uten din viten, og det vil spise deg opp innenfra. Du er verdt så mye mer enn smulene fra henne!

Tenk selv, du vil blomstre en ny sommer og kanskje finne deg selv på en ny måte og ikke la deg bli avhengig av en mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Dette vil aldri funke med mindre mannen kutter kontakten helt. Det innebærer å bytte jobb. Dersom han ikke er villig til det så er det null poeng å opprettholde en illusjon om at ekteskapet deres kan fortsette. Han vil aldri bli kvitt forelskelsen så lenge de fortsatt har kontakt, og du vil hver dag være preget av frykt, sjalusi og mistanker. Du er verdt mer enn det. 

Anonymkode: aeff5...a28

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enten, får du akseptere at det er folksomt i ekteskapet deres! Være åpne å ha åpent ekteskap, eller skilles👍🏻

Anonymkode: 3e8fa...04b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vet hvordan det føles!! Husker den angsten og uvirkelighetsfølelsen jeg kjente på etter jeg fant ut av utroskapen. At personen som skal stå en nærmest kan såre deg så grovt og bli en person man ikke kjenner. Og at de fortsetter forholdet og later som ingen ting, til man tilfeldigvis finner det ut selv…..

Det burde ikke tilgis. Jeg vet man er på sitt svakeste og den personen man burde ha seg langt unna er ofte den man også helst vil søke til for svar og mer bekreftelse. Men det enkle svaret er at det er ikke håp, og er det det så er han ikke verdt det uansett. Du fortjener noen som respekterer deg.

Anonymkode: 4982e...102

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...