Gå til innhold

Mannen er utro - er han tapt for alltid?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har blitt bedratt av en mann som fortalte meg hver dag at han elsket meg og vi hadde omtrent daglig sex. Aldri krangler eller drama, likevel var han utro.

Noen menn er gal etter oppmerksomhet fra andre damer og vil alltid jakte etter det, selv om de har det harmonisk på hjemmebane.

Anonymkode: 02ec3...eaa

Her nektet eksmannen meg sex, selv om jeg var klar hele tiden. Så var han utro og forklarte årsaken som at han savnet sex for vi hadde det jo aldri. Merkelige greier, gitt, når han selv takket nei og avviste hver gang. 

Anonymkode: 92e96...132

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ser det er flere av dere som mener han er forelsket? Hvorfor mener dere det? Når jeg spør ham så nekter han for dett?

Dersom han er forelsket i denne damen, så er det kroken på døren for oss.

TS

Anonymkode: c2708...4f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ser det er flere av dere som mener han er forelsket? Hvorfor mener dere det? Når jeg spør ham så nekter han for dett?

TS

Han er nok minimum betatt.

Anonymkode: 11575...b6e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

TS

Han har løyet deg opp i fjeset i et helt år, og så spør du om dette. Er du egentlig et troll? For så naiv tror jeg ingen i hele verden er altså.

Anonymkode: 48233...bca

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

TS

Altså bruk hodet og tenk selv! Hva tror DU da..?? Vi kjenner ikke mannen din, men det gjør du og derfor tror jeg at du vet svaret innerst inne!

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

TS

Når han har hatt forhold med henne i 1 år, så er det følelser 

Anonymkode: fb756...113

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk når forholdet mellom dere skal starte på nytt etter dette, så vil du føle at du må gi av deg selv mer seksuelt. Du vil også sammenligne deg selv med henne. Og tenke mange ubehagelige tanker om de sammen. Er det noe du kan leve med? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tilgir du en du en dørmatte. Han avslutter ikke dette forholdet. Han bare reduserer det litt i en periode. 
Viss du tror dere får det bra videre i forholdet, er du naiv. 

Anonymkode: 711fa...120

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Høres ut som han mentalt avsluttet forholdet deres da sexen forsvant. 

Anonymkode: 11575...b6e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det vil mest sannsynlig ikke bli tilfredsstille for deg.  Tenk , eller skriv ned hva som gjør at du vurderer å fortsette med denne mannen. Og hvorfor du tror du behøver han for å leve videre. Verden er ikke så komplisert at du trenger en utro ektemann for å komme deg gjennom livet. Når du finner deg egen bolig , og faller til ro det - så vil du nok innse at du har det bedre sånn. Gjør deg selv opptatt med venner, møt noen nye karer etterhvert og nyt å kunne bestemme helg selv. Kanskje du finner ut at det ikke er så ille likevel ? 😊 Livet er for kort, og når du en dag finner en mann som liker DEG , så et det verdt det. Bruk energien din på deg selv og barna 

Og vær ærlig med de rundt deg, og si at han har hatt en annen kjæreste i et helt år- og det finner du deg ikke i. 

Anonymkode: 1bcfb...00f

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

…må også legge til at jeg har vært gift med en mann som først hadde et langvarig forhold med en arbeidskollega . det ble oppdaga , han bytta jobb og angra . Ville prøve igjen. Det gikk nøyaktig 18 mnd før jeg fant ut at han hadde en ny , langvarig affære med en kollega på den nye jobben. Da hadde jeg fått nok. Han driver å «løper» etter meg fremdeles , og er bitter fordi han ikke får enda en ny sjangse - men jeg vet det hadde vært kortvarig . 

Anonymkode: 1bcfb...00f

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Cuntzilla skrev (5 timer siden):

Vennskapet skal selvfølgelig ikke bestå! Her må han ofre jobben sin om han vil beholde ekteskapet. 

De har hatt kontakt daglig i over et år, å fortsette å være venner med henne er det samme som å fortsette affæren. Det er jo selvsagt ikke bare sexen som er problemet, det må han også skjønne...

Når han ikke er villig til å kutte all kontakt, så tenker jeg også kanskje litt at han ikke er hundre prosent investert i å beholde ekteskapet, iallfall ikke å gi slipp på elskerinnen. 

Akkurat dette. 

Anonymkode: 51e22...5d8

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

TS

Du skriver at han har kontakt med henne daglig, også på ferier, har nesen nedi mobilen eller sitter på hjemmekontoret hver eneste kveld for å ha kontakt med henne.

Jeg har ikke så mye kontakt med min beste venn engang. Det du beskriver er oppførselen til en som er forelsket.

Og oppførselen til en som gir fullstendig faen i deg. 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

TS

Jeg er ganske overbevist om at dette er en trolletråd. Ingen er så naiv at de nærmest litt småpikeaktig på KG skriver, fritt sitert "Mannen min har hatt sex med en annen dame i 1 år. Han sier at han skal slutte med det, og så skal de bare være venner. Og jobbe litt sammen. Og han er glad i meg, ikke i henne. Og jeg lurer på om jeg skal tilgi. For han sier at han ikke er forelsket i henne. Så da snakker han sikkert sant. Tror jeg. Hva tror dere? :babyjente:"

Anonymkode: 39717...fdd

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ts!  Det er bare du som vet om grunnmuren i deres forhold er sterk nok til å overleve dette. Fremmede på nettet vet ingenting om dynamikken mellom deg og din mann. Hvis du selv har et ønske om å redde forholdet, synes jeg du bør forsøke det. Det virker som du er fortsatt i sjokk, så det kan selvfølgelig  hende at du vil bli sint etterhvert og endre mening. Og nå som du vet at han har svin på skogen, vil du fort merke om din mann er ærlig når han sier at han velger deg og familien fremfor elskerinnen.

MEN, din mann kan ikke få i pose og sekk og beholde kontakten med dama han hadde affære med.  Jeg synes du bør være soleklar på at hvis han vil redde ekteskapet, kan han ikke beholde henne som venn og hvis han ikke kan ta oppgavene på jobb med noen andre enn henne, bør han rett og slett begynne å se seg etter en ny jobb. Hvis han blir sur, kan du fortelle han at det er sånt som skjer når man driter i egen sko...

Om han er forelsket i henne er  vanskelig å vite. Jeg tror kanskje mer på at han føler seg sett og anerkjent av henne utifra det han har sagt til deg. Og det i seg selv kan jo gi brus i blodet. Så jeg tror at du bør absolutt ta det på alvor når han sier at han savnet sex, nærhet og det å bli sett. Er det noe du kjenner deg igjen i?  

Jeg kan til slutt si at jeg kjenner flere ektepar som har har overlevd utroskap, så det er ingen grunn til at dere ikke skal klare det, såfremt dere begge har et oppriktig ønske om det, men jeg tror også det kan bli litt lettere for dere å komme dere igjennom dette hvis dere søker hjelp hos parterapeut ❤️

Lykke til videre! 

Anonymkode: 056f0...540

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg vet ikke om dette er til hjelp, men håper du, og kanskje mannen din, leser dette. 

Mannen min og jeg hadde vært sammen i mange år og hadde fått vårt første barn. Jeg ble forelsket i en på jobb. Virkelig forelsket. Og for hver dag jeg ble eksponert for denne personen, minket følelsene min for mannen min. 

Jeg valgte å fortelle det til mannen før noe skjedde. Personen jeg var forelsket i fikk aldri vite hva jeg følte, men det hjalp allikevel ikke for min del. Følelsene mine var så sterke og jeg var genuint i tvil om jeg noensinne kom til å føle det samme for mannen min igjen. Men jeg ville fortsette ekteskapet. Jeg ville fortsatt være med mannen min. 

Så vi flyttet. Jeg byttet jobb og vi skapte oss et liv i et annet fylke. Følelsene for mannen kom tilbake og vi har det utrolig godt i dag. Kanskje til og med bedre enn før jeg forelsket meg i han på jobben. Men jeg kan love deg at det aldri ville vært mulig om jeg fortsatt ble eksponert for ham. 

Jeg var kanskje ikke fysisk utro, men jeg var definitivt emosjonelt utro. Jeg tenkte jo på ham hele tiden, hvert eneste dag. Mannen min ble usynlig for meg. Og jeg trengte å komme meg vekk fra forelskelsen. 

Jeg er så takknemlig for at mannen min har holdt ut dette. Han er takknemlig for at jeg var åpen og ærlig. Han var aldri mistenksom.

Så ja, vil flyttet fordi jeg ble forelska. Det høres kanskje sært ut, men familien min og mannen min betyr virkelig alt for meg, og definitivt mer enn akkurat den jobben jeg hadde da. Å forelske seg i en annen kan skje. Vi er mennesker. Men man kan velge å sette hverandre først, familien først, og komme seg ut av det. Men da må man komme seg ut av det fysisk også. Man kan jo ikke fortsette å møte på personen man har følelser for. Man må skjerme seg selv og partneren sin. Det er det miste man kan gjøre når man har vært såpass utro som mannen din har, dersom man vil redde forholdet. Bytt jobb, flytt vekk og start på nytt. Eller avslutt forholdet.

Anonymkode: 50db4...bc9

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Når han har hatt forhold med henne i 1 år, så er det følelser 

Anonymkode: fb756...113

Eh nei der trenger det ikke å være, er du helt skakk? En utro person har ingen problemer med å dra en hvit løgn å si at han er forelsket for å få sex. Utro mennesker er eksperter på sånne løgner for å få det de vil ha

Anonymkode: b0af4...9a1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tja….

Om dere har vært gift så lenge med tenåringsbarn så hadde jeg vurdert en sjanse om han virker oppriktig.

Men forutsetningen må jo være å bytte jobb.

Vil han ikke forsøke det i form av aktiv jobbsøking vet du hvor lite oppriktig han er. 

Anonymkode: d46c9...73e

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg er helt i sjokk. Vet ikke hvor jeg skal begynne eller hva jeg skal gjøre. Det er som om hele livet har falt i grus.

Vi har vært gift nesten halve livet og har 3 tenåringsbarn som er på tur til å flytte ut. Kan ikke huske hvordan livet var uten ham. 

Han har alltid vært en snill og omtenksom familiemann, jeg hadde aldri trodd at han kunne være utro.

Men nå har livet falt i grus etter at han har blitt fersket. Først påstod han at dette var første gangen. Etterhvert fremkommer det at dette er en affære som har pågått i nesten et år. Han har også innrømmet at de har snakket sammen/kommunisert daglig under hele affæren. Inkludert når vi har vært på ferie sammen.

Han er villig avslutte affæren umiddelbart. Vennskapet dem i mellom vil imidlertid bestå og de jobber en del sammen slik at de vil alltids møtes.

Det som sårer meg aller mest er hvor tette de er, dette er åpenbart ikke bare sex uten følelser.

Hva skal jeg gjøre? Jeg ønsker å tilgi og fortsette ekteskapet vårt. Men jeg er veldig usikker på om jeg noen gang kan få ham tilbake? Han sier at han elsker meg, men for meg virker det som at han elsker den nye… 

Hvis han virkelig vil jobbe med parforholdet deres og tilliten deres, så burde han også være villig til å bytte arbeidsplass. Så dette hadde jeg ikke trodd noen ting på. 

Anonymkode: b1f36...54a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...