AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #1 Del Skrevet 26. juni 2022 Jeg er helt i sjokk. Vet ikke hvor jeg skal begynne eller hva jeg skal gjøre. Det er som om hele livet har falt i grus. Vi har vært gift nesten halve livet og har 3 tenåringsbarn som er på tur til å flytte ut. Kan ikke huske hvordan livet var uten ham. Han har alltid vært en snill og omtenksom familiemann, jeg hadde aldri trodd at han kunne være utro. Men nå har livet falt i grus etter at han har blitt fersket. Først påstod han at dette var første gangen. Etterhvert fremkommer det at dette er en affære som har pågått i nesten et år. Han har også innrømmet at de har snakket sammen/kommunisert daglig under hele affæren. Inkludert når vi har vært på ferie sammen. Han er villig avslutte affæren umiddelbart. Vennskapet dem i mellom vil imidlertid bestå og de jobber en del sammen slik at de vil alltids møtes. Det som sårer meg aller mest er hvor tette de er, dette er åpenbart ikke bare sex uten følelser. Hva skal jeg gjøre? Jeg ønsker å tilgi og fortsette ekteskapet vårt. Men jeg er veldig usikker på om jeg noen gang kan få ham tilbake? Han sier at han elsker meg, men for meg virker det som at han elsker den nye… Anonymkode: c2708...4f6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #2 Del Skrevet 26. juni 2022 Hvorfor måtte han tas på fersken for å avslutte affæren? Hvis han er villig til det nå, hvorfor avsluttet han ikke tidligere før du fant det ut? Og utroskap er så respektløst, at jeg hadde ikke klart å fortsette. Dette var ikke en glipp, han gjorde dette med viten og vilje. Og fortjener ingen ny sjanse. Anonymkode: d7a58...6e5 25 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #3 Del Skrevet 26. juni 2022 1. All kontakt med denne damen og kollegaen må kuttes! Han må bytte arbeid hvis det er det som kreves. De kan ikke omgås som "venner" etter noe sånt, og du kommer aldri til å få tillit til han igjen hvis du vet at de har kontaktinformasjon. 2. Parterapi Lykke til❤️ Anonymkode: 02ec3...eaa 25 1 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #4 Del Skrevet 26. juni 2022 Dem skal forsett jobbe sammen og være venner.. yeah right!! Tror ikke på dem klarer det. De kommer til å fortsette slik. Dessverre.. Anonymkode: 9be7a...e6f 22 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #5 Del Skrevet 26. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): 1. All kontakt med denne damen og kollegaen må kuttes! Han må bytte arbeid hvis det er det som kreves. De kan ikke omgås som "venner" etter noe sånt, og du kommer aldri til å få tillit til han igjen hvis du vet at de har kontaktinformasjon. 2. Parterapi Lykke til❤️ Anonymkode: 02ec3...eaa Ikke kontaktinformasjon, men kontakt Anonymkode: 02ec3...eaa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #6 Del Skrevet 26. juni 2022 Det blir kansje "pause" noen dager- uker.. så byr sjansen seg og de knuller som kaniner for å ta igjen de dagene det var "pause". Hvorfor være naiv å tro at to som har følelser,klarer å kutte forbindelser bare for at han har lovet kona si det? Tomme løfter for husfreden. Anonymkode: 9be7a...e6f 14 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #7 Del Skrevet 26. juni 2022 Jeg hadde alltid lurt på hva de holdt på med når jeg visste de var sammen Anonymkode: 32db7...e5e 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #8 Del Skrevet 26. juni 2022 «Vennskapet vil bestå»? Det hadde vært nei x 1000 herfra. Hadde nok uansett ikke tilgitt noe sånt, men dette forslaget er jo helt ute. Du klarer å komme deg videre når det bare har sunket litt inn og ting roer seg igjen. Bedre det enn å leve med en som har sveket deg så grundig. Anonymkode: d5cb2...51b 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuntzilla Skrevet 26. juni 2022 #9 Del Skrevet 26. juni 2022 Vennskapet skal selvfølgelig ikke bestå! Her må han ofre jobben sin om han vil beholde ekteskapet. De har hatt kontakt daglig i over et år, å fortsette å være venner med henne er det samme som å fortsette affæren. Det er jo selvsagt ikke bare sexen som er problemet, det må han også skjønne... Når han ikke er villig til å kutte all kontakt, så tenker jeg også kanskje litt at han ikke er hundre prosent investert i å beholde ekteskapet, iallfall ikke å gi slipp på elskerinnen. 17 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tough cookie Skrevet 26. juni 2022 #10 Del Skrevet 26. juni 2022 Han må være villig til å ofre ALT for ekteskapet hvis dette skal funke, og det innbefatter å blokkere denne kvinnen ut av livet sitt og bytte jobb! 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nymerïa Skrevet 26. juni 2022 #11 Del Skrevet 26. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Han sier at han elsker meg, men for meg virker det som at han elsker den nye… For meg også, i hvert fall setter han dine interesser bak henne. Jeg synes du skal revurdere overskrifta di. Vinklinga bør ikke være om han er tapt for alltid. Spørsmålet bør være om du er tapt for han på grunn av dette. For slik jeg ser det er han taperen her, ikke du. Han har vist seg som en løgnaktig person som behandler sine nærmeste som dritt. Han har tapt anseelse i dine øyne. Og kanskje har han tapt retten til å være i ditt liv. Da han foreslo at han skulle avslutte forholdet, men beholde vennskapet; følte du ikke at det var en ny fornærmelse mot deg som person? Han sier jo i praksis at du er verdt smuler, og han tror også at du selv mener at du bare er verdt smuler. Det du faktisk er nødt til å avgjøre først er å avgjøre om du er verdt like lite som han skal ha det til. Det valget tar du alene, han har ikke noe med det. 12 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #12 Del Skrevet 26. juni 2022 Han er jo ikke bare utro, han har et forhold. Det er faktisk mye værre, han nhar ført deg bak lyset 1års tid. Og han sier han vil være venner med vedkommende, det er bare en unnskyldning for at han er ferska, han kommer til å fortsette på samme måte, bare skjule det bedre om mulig. Hun vil alltidvære der som et spøkelse om du fortsetter forholdet. Mulig han bare venter på at du skal ta steget mot skilsmisse så det er du som sitter igjen som den store stygge ulven som ødela familielivet Anonymkode: fd292...300 16 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #13 Del Skrevet 26. juni 2022 Jeg har vært der. Det vil ikke gå, du kommer til å tæres opp innvendig. Gjør det slutt, det er han som har ødelagt familieforholdet, ikke du. Vær ærlig med barna, venner og familie på hvorfor du går. Han har vært respektløs mot alle pga sine løgner og bedrag. Barna vil lære at du er en sterk kvinne som ikke godtar at noen behandler henne selv eller barna så respektløst, og du vil etterhvert bli en person de ser opp til og respekterer mye mer enn sin far og de lærer å stå opp for seg selv. Anonymkode: 7d517...dc7 24 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #14 Del Skrevet 26. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor måtte han tas på fersken for å avslutte affæren? Hvis han er villig til det nå, hvorfor avsluttet han ikke tidligere før du fant det ut? Og utroskap er så respektløst, at jeg hadde ikke klart å fortsette. Dette var ikke en glipp, han gjorde dette med viten og vilje. Og fortjener ingen ny sjanse. Anonymkode: d7a58...6e5 Han sier at utgangspunktet bare var sex, men at det oppsto følelser. Han sier at han måtte tas på fersken for å forstå hva han egentlig har drevet med. Cuntzilla skrev (43 minutter siden): Vennskapet skal selvfølgelig ikke bestå! Her må han ofre jobben sin om han vil beholde ekteskapet. De har hatt kontakt daglig i over et år, å fortsette å være venner med henne er det samme som å fortsette affæren. Det er jo selvsagt ikke bare sexen som er problemet, det må han også skjønne... Når han ikke er villig til å kutte all kontakt, så tenker jeg også kanskje litt at han ikke er hundre prosent investert i å beholde ekteskapet, iallfall ikke å gi slipp på elskerinnen. Jeg er enig i at det ikke er sex som er det største problemet. Og selvom de skulle kutte kontakten så har hun vært den viktigste for ham en stund. Jeg har lurt på hvorfor han hver eneste kveld har hatt nesen i mobilen eller har vært på hjemmekontoret sitt. Det har jo vært for å kunne kommunisere med henne. NymeriaRhoynar skrev (5 minutter siden): For meg også, i hvert fall setter han dine interesser bak henne. Jeg synes du skal revurdere overskrifta di. Vinklinga bør ikke være om han er tapt for alltid. Spørsmålet bør være om du er tapt for han på grunn av dette. For slik jeg ser det er han taperen her, ikke du. Han har vist seg som en løgnaktig person som behandler sine nærmeste som dritt. Han har tapt anseelse i dine øyne. Og kanskje har han tapt retten til å være i ditt liv. Da han foreslo at han skulle avslutte forholdet, men beholde vennskapet; følte du ikke at det var en ny fornærmelse mot deg som person? Han sier jo i praksis at du er verdt smuler, og han tror også at du selv mener at du bare er verdt smuler. Det du faktisk er nødt til å avgjøre først er å avgjøre om du er verdt like lite som han skal ha det til. Det valget tar du alene, han har ikke noe med det. Jeg ønsket ikke at de skal fortsette å ha kontakt. AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Han er jo ikke bare utro, han har et forhold. Det er faktisk mye værre, han nhar ført deg bak lyset 1års tid. Og han sier han vil være venner med vedkommende, det er bare en unnskyldning for at han er ferska, han kommer til å fortsette på samme måte, bare skjule det bedre om mulig. Hun vil alltidvære der som et spøkelse om du fortsetter forholdet. Mulig han bare venter på at du skal ta steget mot skilsmisse så det er du som sitter igjen som den store stygge ulven som ødela familielivet Anonymkode: fd292...300 Opplever også det at har de hatt en langvarig affære som det verste. Han nekter for at det er et forhold. Bare et nært vennskap og sex. Hun bor også i nærheten og vi vil alle tre måtte omgås noe. Jeg tror det må ligge mye følelser i noe som har vart så lenge og hvor de måtte ferskes for å avslutte. Han nekter for andre sidesprang, og sier at bakgrunnen for at dette oppsto var mangel på sex, nærhet, og det å bli sett. TS Anonymkode: c2708...4f6 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #15 Del Skrevet 26. juni 2022 Kanskje har jeg litt lite selvrespekt som vil forsette dette. Daglig kontakt må bety at det ligger mye i det også fra hans side. Jeg er så sjokkert at jeg ikke klarer å tenke klart. Jeg trodde vi hadde et godt forhold og at det skulle være oss for alltid. Trodde at manglede sexlyst og nærhet var en del av naturlig variasjon i et langt ekteskap. Anonymkode: c2708...4f6 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nymerïa Skrevet 26. juni 2022 #16 Del Skrevet 26. juni 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg ønsket ikke at de skal fortsette å ha kontakt. Det er tydeligvis ikke et alternativ i følge det du skriver. Men du snor deg unna poenget mitt: Er du en person som er verdt førsteplassen i partnerens liv? For det synes ikke mannen du har nå. Han mener du er verdt smuler. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mwanafunzi Skrevet 26. juni 2022 #17 Del Skrevet 26. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Han nekter for at det er et forhold. Bare et nært vennskap og sex. Hun bor også i nærheten og vi vil alle tre måtte omgås noe. Jeg tror det må ligge mye følelser i noe som har vart så lenge og hvor de måtte ferskes for å avslutte. Han nekter for andre sidesprang, og sier at bakgrunnen for at dette oppsto var mangel på sex, nærhet, og det å bli sett. Så hvordan definerer han «forhold», om sex, nært vennskap, tett kontakt og regelmessig samvær ikke kvalifiserer? Jeg synes det høres ut som han prøver å skylde på deg for utroskapen sin, og det gjør ham egentlig bare enda mer nedrig. Sannsynligvis er du i sjokk, og det er forståelig ut i fra hva som har skjedd. Kan du for eksempel kontakte familievernkontoret og få samtaler alene med en terapeut for å snakke ut og sortere tanker? Hva han føler og hvem han elsker vil du ikke kunne få vite helt sikkert. Han kan si noe, men etter de omfattende løgnene hans, kan du tro på ham? Jeg hadde ikke klart det. Og om du fortsetter forholdet med han, er det da du som må forandre deg (se ham mer, ha mer sex, bekrefte ham mer) eller har han tenkt å ta ansvar for sine egne handlinger? Vil det være godt for deg å fortsette i forholdet med denne mannen? Vil du føle deg trygg? Vil du stole på han? 12 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #18 Del Skrevet 26. juni 2022 Hadde aldri i verden kunnet tilgi en så lang affære. Her burde han ha snakket med deg om problemene dere imellom om det er det han skylder på som årsak til at han fang seg en elskerinne! Han har ingen respekt for deg eller familien - da hadde han avsluttet ting med deg før han startet en affære på den måten. Eneste jeg hadde kunnet tilgi (kanskje, bare kanskje) hadde vært et feiltråkk i fylla eller noe sånt - men det han har gjort mot deg er såpass grovt at du aldri kommer til å glemme det. Er enig med den over her som skriver at du selvfølge sparker ham ut eller flytter selv, og så er du ærlig overfor familie, venner og barna dine om hvorfor. Du får allés sympati, det kan jeg love deg! ❤️ Anonymkode: 48233...bca 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #19 Del Skrevet 26. juni 2022 NymeriaRhoynar skrev (1 minutt siden): Det er tydeligvis ikke et alternativ i følge det du skriver. Men du snor deg unna poenget mitt: Er du en person som er verdt førsteplassen i partnerens liv? For det synes ikke mannen du har nå. Han mener du er verdt smuler. For min del trodde jeg at forholdet vårt var bra mens affæren pågikk. Selvsagt skulle jeg ønske jeg hadde førsteplass, men han er den eneste jeg har vært sammen med og jeg vil ikke miste livet vi har hatt sammen. TS Anonymkode: c2708...4f6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #20 Del Skrevet 26. juni 2022 Du fortjener så mye bedre❤️ Gå videre. et så grovt tillitsbrudd burde ikke tilgis Anonymkode: 33d81...c66 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå