AnonymBruker Skrevet 25. juni 2022 #1 Skrevet 25. juni 2022 "Det er damer der ute som er klar for meg sa han" dette sa min samboer gjennom 15 år. Det begynte med at vi kranglet. Vi krangler ofte om hvor lukket han er og sier ingenting til meg. Jeg har slitt psykisk ganske lenge. Vi har holdt ut til tross for at jeg ikke har det så greit. Men så sa han plutselig denne dame tingen og avsluttet med at jeg skulle være heldig som ble hos han. Som han mente jeg skulle bli glad av. Jeg ble helt satt ut og spurte hvem disse damene er. Men det ville han ikke si. Jeg ble veldig lei meg. Men mente han dette positivt? Burde jeg være glad for dette? Jeg begynner faktisk for første gang å vurdere hele forholdet i og med han holder damer varm, hvis det er det han gjør da. For en dame mister vel int hvis hun blir avvist. Anonymkode: 5b85d...c88
Blåjojo Skrevet 25. juni 2022 #2 Skrevet 25. juni 2022 For meg høres det vel mer ut som en trussel. At du skal føle deg priviligert som får være sammen med ham😏 12
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2022 #4 Skrevet 25. juni 2022 10 minutter siden, AnonymBruker said: "Det er damer der ute som er klar for meg sa han" Anonymkode: 5b85d...c88 Hvem var det han siterte, eller er anførselstegnet på feil plass? Anonymkode: 0cc3f...a1c 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2022 #5 Skrevet 25. juni 2022 Mener ham at de vil lytte til ham? Mulig jeg misforstår, men du skriver noe om at du er syk, og at han ikke tør snakke med deg lenger, så da tenker jeg at han kanskje trenger å oppsøke disse menneskene som kan lytte til ham. Psykolog, prest, psykiatrisk sykepleier, fastlege. Anonymkode: 2d444...f09 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2022 #6 Skrevet 25. juni 2022 Blåjojo skrev (40 minutter siden): At du skal føle deg priviligert som får være sammen med ham😏 Det er jo det Ts beskriver at hun har slitt psykisk bla bla og prøver å trenge på at andre menenesker skal forsto henne.. Anonymkode: d9bf5...26c
Blåjojo Skrevet 25. juni 2022 #7 Skrevet 25. juni 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det er jo det Ts beskriver at hun har slitt psykisk bla bla og prøver å trenge på at andre menenesker skal forsto henne.. Anonymkode: d9bf5...26c Det er jo aldri et privilegium å være sammen med noen? Er jo ikke noe du er "heldig" å få lov til😅 3
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #8 Skrevet 26. juni 2022 Var litt utydelig skrevet og vanskelig å forstå hva du mener. Mente du at pga dine psykiske problemer, så skal du være glad for at han holder ut med deg. Og at du skal vite at det er mange damer som vil ha han, så da bør du være ekstra takknemlig, og gjøre som han vil slik at han ikke går fra deg? For å være helt ærlig høres han ut som en stor dritt. Tviler på at han har så mange damer som vil ha han. Hvis han har det så jævlig, og er så digg som han innbiller seg, så hadde han dumpet deg for lengst. Sannheten er at han lyger så det renner slik at du skal bli livredd for å miste han, og vil gjøre HVA SOM HELST for at han ikke skal dumpe deg (sex, penger, husarbeide, etc). Det kalles manipulering. Dette er selvsagt gjetting. Og som jeg nevnte innledningsvis her, så var innlegget ditt vanskelig for meg å forstå. Så ta svaret mitt med en klype salt. Anonymkode: 1e431...fae 5
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #9 Skrevet 26. juni 2022 Hersketeknikk for å vinne diskusjonen og indirekte true med brudd hvis han ikke fikk viljen sin. Barnslig og idiotisk. Han har vel vært på Tinder, snap, Insta eller flørter med noen på jobben som han innbiller seg er interessert. De damene kommer ikke dalende ned fra himmelen, det er ham som på en eller annen måte har oppsøkt de og flørtet. Virker som du tar på deg skylden for at han er en drittsekk fordi du er syk og fordi dere sliter pga at du er syk. Det er begges ansvar å få det til å fungere, og det er hans oppgave å være en støtte for deg. Ikke en substitutt-psykolog, men en støtte/klippe/trygghet som hjelper deg å finne riktig behandling og evt følget deg til og fra. Uansett hvor frustrert man blir så oppfører man seg ikke som en umoden 5-åring når man krangler. Sånn manipulering er ondskapsfullt. Ville funnet frem en koffert og sagt værsågod. Da skal du se at pipen fort hadde endret seg til at DU er så dramatisk, DU skal alltid overdrive etc. Psyken din blir i allefall ikke bedre av å ha en sånn mann. Anonymkode: 6085e...b2a 7
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #10 Skrevet 26. juni 2022 At det er damer som sikler på han. Å at han kan få de om han vil? Eller allerede "fått"? Han er drittlei noe der hjemme å vurderer andre? Anonymkode: d1bd2...e22 2 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #11 Skrevet 26. juni 2022 Han burde aldri ha sagt det rett ut til deg, selv om det er sant, men jeg antar det var uttrykk for frustrasjon over forholdet deres, at han betaler en høy pris for å være sammen med deg og at du ikke tilfører livet hans en verdi som samsvarer med verdien av hans forpliktelse. Forholdet virker jo veldig enveis, sånn som du legger det fram. Enhver som er i et fast forhold har et ansvar om å "holde fortet", og ikke belemret den andre med sine problemer hele tiden, og forvente at den andre skal fikse det og forstå seg ihjel. Til syvende og sist handler det om hvilken verdi en tilfører hverandres liv, og som gjør forholdet verdt det for begge parter. Når den verdien blir totalt sett negativ, eller lavere enn hva man realistisk kunne fått andre steder, da sprekker forholdet før eller siden. Anonymkode: c5d58...108 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #12 Skrevet 26. juni 2022 Ser for meg at dette forholdet er av den klassiske varianten hvor kvinnen er psykisk syk og mannen i all den tid har vist hensyn til denne kvinnen. Kvinnen har gitt lite til ingenting tilbake da hun er mest opptatt av sin psykiske sykdom. Dette er ikke en ukjent problemstilling. Vi vet alle hvor krevende det er å bo sammen med en person som er psykisk syk. Hele samlivet er tuftet på denne personens humørsvingninger og andre utageringer. For den andre må forstå hvor vanskelig det er å være syk! På et tidspunkt får den andre nok, det er bare spørsmål om tid før begeret renner over. Det er forståelig at den friske drømmer om et liv hvor også hen blir sett, hvor hen får sine behov dekker, at samlivet også dreier seg litt om hen og ikke bare den som er psykisk syk. Man er mer åpen for en flørtende dialog med det andre kjønn, men man har ikke samvittighet til å bare forlate den psyke partneren. Den friske blir i forholdet som et gissel. Anonymkode: 3a858...62c 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #13 Skrevet 26. juni 2022 Idiotiske hersketeknikker 🙄 «så gå ut å finn de, for all del, for du er fri som fuglen fra og med dette øyeblikk». Anonymkode: 3408c...800 4
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #15 Skrevet 26. juni 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ser for meg at dette forholdet er av den klassiske varianten hvor kvinnen er psykisk syk og mannen i all den tid har vist hensyn til denne kvinnen. Kvinnen har gitt lite til ingenting tilbake da hun er mest opptatt av sin psykiske sykdom. Dette er ikke en ukjent problemstilling. Vi vet alle hvor krevende det er å bo sammen med en person som er psykisk syk. Hele samlivet er tuftet på denne personens humørsvingninger og andre utageringer. For den andre må forstå hvor vanskelig det er å være syk! På et tidspunkt får den andre nok, det er bare spørsmål om tid før begeret renner over. Det er forståelig at den friske drømmer om et liv hvor også hen blir sett, hvor hen får sine behov dekker, at samlivet også dreier seg litt om hen og ikke bare den som er psykisk syk. Man er mer åpen for en flørtende dialog med det andre kjønn, men man har ikke samvittighet til å bare forlate den psyke partneren. Den friske blir i forholdet som et gissel. Anonymkode: 3a858...62c Tror ikke dette er så kjønnet som du fremstiller det. Anonymkode: b495d...22c 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #16 Skrevet 26. juni 2022 Han er vel lei av å forholde seg til ustabil psyke og mener ærlig at det finnes alternativer for ham. Det var jo ikke pent sagt, men noe som kan komme ut av kjeften hvis man føler grensene er presset til det ytterste. Anonymkode: 24e83...98b 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #17 Skrevet 26. juni 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Han er vel lei av å forholde seg til ustabil psyke og mener ærlig at det finnes alternativer for ham. Det var jo ikke pent sagt, men noe som kan komme ut av kjeften hvis man føler grensene er presset til det ytterste. Anonymkode: 24e83...98b Men da får man slå opp! Hvorfor er det om å gjøre å såre partneren sin mest mulig først. Det er så typisk at man ikke kan si noe før det renner over. Ikke rart forhold går til helvete. Anonymkode: 3408c...800 2
Nicathv Skrevet 26. juni 2022 #18 Skrevet 26. juni 2022 Sånn jeg tolker det så var han frustrert av deg og uttrykte at 'hvis ikke du skjerper deg/tar bedre vare på ham/e.l., så er han ikke tvunget til å være med deg, det er (teoretiske) damer dere ute som vil være med ham, som han heller kan være med hvis det ikke blir noe forbedring ang. forholdet/emnet for krangelen. Ikke et spesielt konstruktivt utbrudd, men et utrykk for en god del frustrasjon. Om frustrasjonen er berettiget eller ei, det har ikke TS gitt oss nok informasjon til å bedømme.
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #19 Skrevet 26. juni 2022 Da hadde jeg sagt at han godt kunne dra og hente disse damene, jeg skal da ikke stå i veien! Og spurt om de var kåt på meg også siden jeg skulle være glad for det, eller om gleden mest skulle bestå i å se på? Anonymkode: 7461a...0b1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #20 Skrevet 26. juni 2022 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Tror ikke dette er så kjønnet som du fremstiller det. Anonymkode: b495d...22c Statistikken viser, over all tid at kvinner er mer utsatt for psykiske utfordringer. Eller mener du at kvinner flest med psykiske utfordringer ikke bor med en partner mens menn med psykiske utfordringer har en partner? Anonymkode: 3a858...62c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå