AnonymBruker Skrevet 25. juni 2022 #1 Del Skrevet 25. juni 2022 Her blir det flere spørsmål i samme tråd. 1) hvor lenge etter man har tatt norlevo kan man forvente bivirkninger som kvalme og blødninger? 2) hvis man allerede har eggeløsning ved ubeskyttet sex kan man da forvente at angrepillen virker når den ikke blir tatt før 22 timer etter samleie? 3) har tatt angrepillen ved tidligere tilfelle også men hadde da ingen bivirkninger, kan kvalme, blødninger og tretthet være bivirkning denne gangen eller kan jeg ha blitt gravid? 4) har tidligere tatt gastric bypass operasjon og går i dag på saxenda. Virker norlevo like bra som hvis man ikke har tatt denne operasjonen? Anonymkode: f02d7...0b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klikker83 Skrevet 26. juni 2022 #2 Del Skrevet 26. juni 2022 (endret) Kerp in mind at jeg ikke er lege, men... 1: Ang bivirkninger, fant dette fra preparatomtalen til norlevo i felleskatalogen; "Bivirkninger går vanligvis over innen 48 timer" Norlevo virker jo hovedsakelig ved å utsette eggløsning, så tror derfor noe forstyrrelser i påfølgende menstruasjon kan være vanlig. 2: Norlevo skal tas helst innen 12 timer og senest innen tre døgn, så du er godt innenfor. Preparatet virker jo hovedsakelig ved å utsette eggløsning, så forhåpentligvis var du i forkant av denne. 3 Av egen erfaring kan jeg bekrefte at norlevo kan gi litt forskjellige bivirkninger fra gang til gang. Men kvalme og tretthet er jo selvfølgelig også symptomer på graviditet, så her kan kun er graviditetstest gi deg et sikkert svar 4: Fant dette på RELIS ang fedmekirurgi og bruk av angrepille. Konklusjon "Det er ikke kjent hvordan absorpsjonen av levonorgestrel påvirkes av at pasienten har gjennomgått bariatrisk kirurgi, men det foreligger en risiko for redusert absorpsjon, noe som kan medføre økt risiko for effektsvikt. RELIS har ikke funnet retningslinjer for bruk av nødprevensjon hos pasienter med malabsorpsjonsproblematikk." Endret 26. juni 2022 av Klikker83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 26. juni 2022 #3 Del Skrevet 26. juni 2022 (endret) https://sexogsamfunn.no/prevensjon/nodprevensjon/ viktig å lese alt, spesielt hvordan du forholder deg til prevensjon etterpå, det varierer fra den ene nødprevensjon til den andre, bare sånn for sikkerhets skyld Endret 26. juni 2022 av Topsi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #4 Del Skrevet 26. juni 2022 Angrepillen virker ved å utsette eggløsning. Om eggløsning allerede var i gang (og du hadde ubeskyttet sex rundt antatt eggløsning) vil jeg tro det er stor sjanse for graviditet tross angrepille. Kobberspiral satt inn opp til fem dager etter samleie er den eneste effektive nødprevensjonen i det tilfellet. Anonymkode: f5c5f...2e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemy_87 Skrevet 26. juni 2022 #5 Del Skrevet 26. juni 2022 (endret) Ellaone er en bedre løsning enn Norlevo. Ellaone må tas innen 120 timer etter samleie. https://www.ellaone.no/hva-er-ellaone/hvordan-virker-nodprevensjon-og-nar-skal-du-bruke-det Endret 26. juni 2022 av Lillemy_87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 26. juni 2022 #6 Del Skrevet 26. juni 2022 Lillemy_87 skrev (1 minutt siden): Ellaone er en bedre løsning enn Norlevo. Men har du hatt eggløsning allerede så hjelper ikke Norlevo. Ellaone må tas innen 120 timer etter samleie. https://www.ellaone.no/hva-er-ellaone/hvordan-virker-nodprevensjon-og-nar-skal-du-bruke-det EllaOne er sikrere enn Norlevo, men da.må en vente med å bruke hormonprevensjon i 5 døgn etterpå 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #7 Del Skrevet 26. juni 2022 Personlig erfaring: Jeg blødde og ble kvalm første gang jeg brukte angrepille i mitt liv. Aner ikke hvor i syklus jeg var Den siste gangen jeg brukte en angrepille (og faktisk ble gravid😝) hadde jeg ingen bivirkninger etterpå. Anonymkode: 050b4...866 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #8 Del Skrevet 26. juni 2022 Tusen takk for svar, får bare vente litt å se, bør uansett ta en test for å sjekke. Anonymkode: f02d7...0b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå