Gå til innhold

Hvilken psykisk diagnose tror du er verst?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Schizofreni er nok verre enn borderline ja.. Jeg kjenner to stykk som har dette. Den som har schizofreni har det mye verre! Selv om borderline er veldig slitsomt også. Dette er tungt for folk rundt. Nesten umulig å takle. 

Anonymkode: 754a1...1a8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En veldig alvorlig depresjon er grusomt for personen. En jeg snakket med som jobbet i psykiatrien sa hun mye heller ville ta en psykose enn dyp depresjon. 

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke psykopati en diagnose nå? 

Anonymkode: dc7a4...30b

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kompleks PTSD

Fordi det ødelegger liv. Det er vanskelig å få god offentlig behandling. Umulig å kurere. Noen kan lære seg å leve med det, men aldri bli frisk. 

Anonymkode: 397e5...a5d

Man har kanskje alltid en sårbarhet, men svært mange kan leve gode liv likevel

Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Er ikke psykopati en diagnose nå? 

Anonymkode: dc7a4...30b

Den er jo verst for andre rundt, ikke for personen selv. Psykopater er vel de som lider minst…

• Liker 2
Skrevet
n_97 skrev (48 minutter siden):

En veldig alvorlig depresjon er grusomt for personen. En jeg snakket med som jobbet i psykiatrien sa hun mye heller ville ta en psykose enn dyp depresjon. 

Ja delvis enig. Noen psykoser er preget av sterk frykt. Mens andre er man bare svært opptatt av vrangforestillingene sine. Jeg har hatt begge former for rusutløst psykose og da jeg trodde alle rundt skulle drepe meg så var det grusomt. Da jeg hadde det for meg at hele politidistriktet var ute etter meg så ble det en storslagen flukt hvor jeg løp over en stor elv og ja, var jo som å være i en actionfilm. Sistnevnte tar jeg heller enn dyp depresjon. Da er jeg jo bare svært opptatt av det jeg har som vrangforestilling og all tid går med til det. Dyp depresjon er virkelig ille. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har en kombinasjon. 

Spiseforstyrrelser, PTSD, angst , depresjon, PMDD og ADHD. 

Synes PMDD er det verste av dem.  Den gjør alle det overnevnte 10x verre. 

Anonymkode: b295b...e7d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...