Gå til innhold

Hvilken psykisk diagnose tror du er verst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En mann som føler seg pjusk er aller verst!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.6.2022 den 22.31):

Det er nok umulig å skulle bedømme hvilken diagnose som gir høyest lidelsestrykk for den enkelte, men noen som har noen tanker?

Jeg tenker 

1. Psykose 

2. OCD

3. Traumelidelser/DID

4. Spiseforstyrrelser 

Cotardsyndrom virker også ganske jævlig. Disse personene er overbeviste om at de er døde..https://no.m.wikipedia.org/wiki/Cotards_syndrom

Anonymkode: 1293f...cbb

Etter mitt syn gir - emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse av borderline type - størst lidelsestrykk for den enkelte og omgivelsene.

Denne sykdommen ødelegger både enkeltindividet og omgivelsene.

AnonymBruker
Skrevet

De gærne har det godt.

Anonymkode: 7f1a5...a9e

AnonymBruker
Skrevet

Vil si at covert narsissist er værst.

Anonymkode: 227e6...e9e

• Nyttig 1
  • 9 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet
Motelvibes skrev (På 26.6.2022 den 0.46):

Den som gjør at du ikke får sove og dør av det til slutt. Husker ikke navnet på den. Men den må vel være av de verste.

Fatal familial insomnia

Anonymkode: 811d1...e64

AnonymBruker
Skrevet

Paranoid schizofreni tenker jeg må være en av de verste.

Anonymkode: b10d5...7cf

AnonymBruker
Skrevet

Schizofreni, psykose 

Spiseforstyrrelser 

Depresjon

PTSD 

Anonymkode: 3064d...cc2

Skrevet

Jeg tenker at man ikke kan sette diagnoser opp mot hverandre på den måten. Det kommer mye an på alvorlighetsgrad, hvilken hjelp som er mulig å få, og om man evner å nyttiggjøre seg behandling, samt hvor robust personen er til å mestre sine symptomer og plager. Sosialt nettverk, gode rutiner, gode relasjoner og meningsfull aktivitet som jobb man trives med og mestrer eller andre aktiviteter som oppleves lystbetont er viktigere enn akkurat hvilken diagnose som er satt. Det er mulig å leve gode liv selv med de tyngste diagnosene. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan lite om diagnoser, og kan ikke uttale meg om hva jeg tror er det verste og hva som er verre enn andre når jeg selv ikke har hatt det.. 

Det tror jeg gjelder mange av dere andre også. 

Anonymkode: ba432...78c

AnonymBruker
Skrevet

Schizofreni virker helt fryktelig og psykose generelt.

Anonymkode: 59c1a...9a3

AnonymBruker
Skrevet
Topsi skrev (På 26.6.2022 den 0.45):

Borderline er en forferdelig diagnose å leve med, på den annen side er dtt en diagnose mange blir friske fra....

Jeg tror denne er den verste. De er uforutsigbare,  driver folk bort. Vanskeligheter med forhold. 

Mange blir ikke friske av den diagnosen nei. Den varer ofte til langt oppe i voksenlivet.  Kommer ofte sammen spiseforstyrrelser og angst. Det er veldig vanskelig å få et gost liv med denne diagnosen.

Anonymkode: 7b39d...3dd

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tror denne er den verste. De er uforutsigbare,  driver folk bort. Vanskeligheter med forhold. 

Mange blir ikke friske av den diagnosen nei. Den varer ofte til langt oppe i voksenlivet.  Kommer ofte sammen spiseforstyrrelser og angst. Det er veldig vanskelig å få et gost liv med denne diagnosen.

Anonymkode: 7b39d...3dd

Statistisk sett får et flertall så god bedring at de i godt voksen alder ikke lenger har diagnosen

AnonymBruker
Skrevet

Posttraumatisk stress.

Anonymkode: 24ef2...cd9

AnonymBruker
Skrevet

Borderline

Anonymkode: d9e1e...8e1

AnonymBruker
Skrevet

Borderline har gode prognoser sammenlignet med dissosiative lidelser, ifølge psykologen min på Modum. 

Anonymkode: 9ebf2...05f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Fatal familial insomnia

Anonymkode: 811d1...e64

Ikke en psykisk lidelse

Anonymkode: 53f00...52b

AnonymBruker
Skrevet
On 6/26/2022 at 12:31 AM, AnonymBruker said:

Det er nok umulig å skulle bedømme hvilken diagnose som gir høyest lidelsestrykk for den enkelte, men noen som har noen tanker?

Jeg tenker 

1. Psykose 

2. OCD

3. Traumelidelser/DID

4. Spiseforstyrrelser 

Cotardsyndrom virker også ganske jævlig. Disse personene er overbeviste om at de er døde..https://no.m.wikipedia.org/wiki/Cotards_syndrom

Anonymkode: 1293f...cbb

Jeg tror det er veldig vanskelig å måle psykiske lidelser opp mot hverandre. Men jeg vil absolutt tro at dem er verre å bære før de blir diagnostisert... 

Anonymkode: 394c4...d84

Skrevet
Embla Othea skrev (På 30.6.2022 den 12.39):

Etter mitt syn gir - emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse av borderline type - størst lidelsestrykk for den enkelte og omgivelsene.

Denne sykdommen ødelegger både enkeltindividet og omgivelsene.

Enig.

I tillegg tenker jeg at alvorlig depresjon er forferdelig. 

AnonymBruker
Skrevet

Antisosial 

Anonymkode: fe483...166

AnonymBruker
Skrevet

Kompleks PTSD

Fordi det ødelegger liv. Det er vanskelig å få god offentlig behandling. Umulig å kurere. Noen kan lære seg å leve med det, men aldri bli frisk. 

Anonymkode: 397e5...a5d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...