skreppamedleppa Skrevet 25. juni 2022 #2 Skrevet 25. juni 2022 Uten tvil❤️ Det er så mye 'overdladisk' sprøyt fra de som ikke liker pride. De liker ikke fargene, det blir for mye, det er ikke en heterofil måned, de homofile kan synes bare de ikke synes for mye, "jeg har ingenting imot homofile meeeeeen... (Så kommer vanligvis noe Sjøsptøyt og vissvass som er fullt av intoleranse) Men så skjer dette, og det blir synlig for alle og enhver at viktigheten av kampen for å kunne elske den en vil er så enorm og trengs sårt. "We’re here, we’re queer, we won’t disappear". 18 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #3 Skrevet 26. juni 2022 I dag har de begynt igjen, allerede dagen etter. "Terrorangrepet hadde sikkert ingenting med pride å gjøre"... 🙄 Disse folka kommer aldri til å godta pride uansett hva som skjer. Selvfølgelig var dette angrepet tettet mot pride. Nå vet vi jo at terroristen kjente en annen viss person som oppfordrer til drap på homofile blant annet. Og at en av de som ble skutt var stamgjest på begge utestedene terroren skjedde,vil tro at det da sikkert gjelder flere. Prideflagget henger også utenfor alle de utestedene den helgen det er pride. Og han skjøt akkurat den natten. Det er ikke tilfeldig uansett hva antipride folka tror. Anonymkode: 4e895...46c 17 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #4 Skrevet 26. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): I dag har de begynt igjen, allerede dagen etter. "Terrorangrepet hadde sikkert ingenting med pride å gjøre"... 🙄 Disse folka kommer aldri til å godta pride uansett hva som skjer. Selvfølgelig var dette angrepet tettet mot pride. Nå vet vi jo at terroristen kjente en annen viss person som oppfordrer til drap på homofile blant annet. Og at en av de som ble skutt var stamgjest på begge utestedene terroren skjedde,vil tro at det da sikkert gjelder flere. Prideflagget henger også utenfor alle de utestedene den helgen det er pride. Og han skjøt akkurat den natten. Det er ikke tilfeldig uansett hva antipride folka tror. Anonymkode: 4e895...46c *Rettet mot* skulle det stå. Anonymkode: 4e895...46c
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #5 Skrevet 26. juni 2022 Selvsagt trenger vi Pride. Også her i "likestilte" Norge! God feiring/kamp🧡😀 Anonymkode: c1048...81d 3
*blueberry* Skrevet 26. juni 2022 #6 Skrevet 26. juni 2022 Selvfølgelig trenger vi pride 🏳️🌈❤️🧡💛💚💙💜 2 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #7 Skrevet 26. juni 2022 Jeg er fortsatt kritisk til deler av det FRI/Pride står for. Hva en gæren ekstremist gjorde fredag kveld, endrer ikke på det. Det betyr SELVFØLGELIG ikke at jeg er mot homofili. Skulle tatt seg ut om jeg var motstander av mine venner. Anonymkode: ccabf...e4e 32 3 4
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #8 Skrevet 26. juni 2022 Jeg er for at alle skal elsker hvem de vil. Homofile rettigheter er viktig og folk kan feire så mye pride de vil. Men jeg er fortsatt skeptisk til deler av hva Fri står for som å åpne for surrogati og at man skal gi yngre tenåringer hormonbehandlig uten medvirkning fra foreldrene. Jeg mener også vi har 2 biologiske kjønn, selv om jeg har full forståelse for at enkelte velger å leve som det andre kjønnet. Vi kan likevel ikke endre XY/XX genene våre. Jeg er en tolerant og en ikke hatende person. Pride bevegelsen må kunne tåle at noen mener dette uten at det blir sett på som hat. De må forstå at enkelte ting Fri står for er høyest kontroversielt og har ikke noe med «at alle bare skal elske alle». Anonymkode: 63d3f...7b3 31 1 9
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #9 Skrevet 26. juni 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg er fortsatt kritisk til deler av det FRI/Pride står for. Hva en gæren ekstremist gjorde fredag kveld, endrer ikke på det. Det betyr SELVFØLGELIG ikke at jeg er mot homofili. Skulle tatt seg ut om jeg var motstander av mine venner. Anonymkode: ccabf...e4e Samme her! Det er lov å være kritisk til deler og være glad for andre deler. Jeg er glad for at vi feirer mangfoldet og at vi markerer med Pride, men jeg er uenig i at barn i barnehagealder skal lære at "det er doktoren som bestemmer hvilket kjønn du er". Utrolig nok så er det lov å ha to tanker samtidig! Jeg syns det er utrolig dårlig retorikk å anklage folk her inne som deler sine kritiske spørsmål for å dele samme mening om terroristen. Anonymkode: 73358...121 20 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #10 Skrevet 26. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Samme her! Det er lov å være kritisk til deler og være glad for andre deler. Jeg er glad for at vi feirer mangfoldet og at vi markerer med Pride, men jeg er uenig i at barn i barnehagealder skal lære at "det er doktoren som bestemmer hvilket kjønn du er". Utrolig nok så er det lov å ha to tanker samtidig! Jeg syns det er utrolig dårlig retorikk å anklage folk her inne som deler sine kritiske spørsmål for å dele samme mening om terroristen. Anonymkode: 73358...121 På Twitter er det helt ville tilstander. Mye verre enn her. Men jeg kommer ikke til å gi meg. Vi kan ikke ha det sånn. Anonymkode: ccabf...e4e 8
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #11 Skrevet 26. juni 2022 Problemer er jo heller middelaldersk menneskesyn hos enkelte grupper, særlig innvandrere fra muslimske land, dessverre.. Anonymkode: fa02c...360 7 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #12 Skrevet 26. juni 2022 Syns det er trist at ikke homofile kan leve som normalt i samfunnet uten å ha pride. Anonymkode: 8fd39...1eb 6
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #13 Skrevet 26. juni 2022 Traktorlesba96 skrev (13 timer siden): ^^^^^ Jeg er ikke i mot det pride står for. Jeg er i mot at det skal være et halvt år med fest! Anonymkode: c04ac...e8f 12
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #14 Skrevet 26. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Syns det er trist at ikke homofile kan leve som normalt i samfunnet uten å ha pride. Anonymkode: 8fd39...1eb Nettopp! Anonymkode: c04ac...e8f
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #15 Skrevet 26. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Problemer er jo heller middelaldersk menneskesyn hos enkelte grupper, særlig innvandrere fra muslimske land, dessverre.. Anonymkode: fa02c...360 Vi i Norge er ganske sent ute med enkelte ting vi også. Stemmerett til kvinner for 109 år siden Kvinnelige prester for 67 år siden Kvinnelig biskop for 30 år siden Homofile ekteskap 14 år siden Vi har beveget oss fremover, men så langt fremme er vi ikke. Anonymkode: 73358...121 2 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #16 Skrevet 26. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Problemer er jo heller middelaldersk menneskesyn hos enkelte grupper, særlig innvandrere fra muslimske land, dessverre.. Anonymkode: fa02c...360 Riktig, problemet er at enkelte lever i en drømmeverden hvor de tror at å hylle homofili og islam går helt problemfritt. Det er gjerne de samme som ønsker å invitere fremmedkulturelle over en lav sko, og samtidig feire pride. Jeg er enig i at kjærligheten bør overvinne alt, men det er viktig å være realistisk også. Hva med å ta ett skritt om gangen, og respektere at noe er problematisk for enkelte. Anonymkode: 91a3b...e07 9 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #17 Skrevet 26. juni 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Riktig, problemet er at enkelte lever i en drømmeverden hvor de tror at å hylle homofili og islam går helt problemfritt. Det er gjerne de samme som ønsker å invitere fremmedkulturelle over en lav sko, og samtidig feire pride. Jeg er enig i at kjærligheten bør overvinne alt, men det er viktig å være realistisk også. Hva med å ta ett skritt om gangen, og respektere at noe er problematisk for enkelte. Anonymkode: 91a3b...e07 Mener du at deres middelalderske syn skal styre hva som er ok her?! Anonymkode: fa02c...360 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #18 Skrevet 26. juni 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Syns det er trist at ikke homofile kan leve som normalt i samfunnet uten å ha pride. Anonymkode: 8fd39...1eb Kan de ikke? Anonymkode: ccabf...e4e 2
Bie-damen Skrevet 26. juni 2022 #19 Skrevet 26. juni 2022 Pride har ingen effekt mot ekstremislam. Det som trengs er selvfølgelig islamkritikk, strenge straffer og innvandringsbegrensning. 15 3
RealistiskDot Skrevet 26. juni 2022 #20 Skrevet 26. juni 2022 (endret) Synes vi heller bør ha bevegelser mot strømprisene, drivstoffpriser, økte utgifter osv istedenfor å fokusere på Pride akkurat nå. Greit at folk er opphengt i Pride men det er andre ting vi må fokusere på nå. Folk sliter økonomisk der ute og dere sitter å babler om Pride? Endret 26. juni 2022 av RealistiskDot 11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå