Gå til innhold

Saxenda - hvor lang tid før virkning/bivirkning?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Dere som går, eller har gått, på Saxenda: 

Hvor lang tid tok det før dere merket bivirkninger (om dere fikk noen), og når kjente dere virkning? 

Jeg startet selv på dette denne uka, så vet ikke helt hva jeg kan forvente.

På forhånd takk for svar ❤️

Anonymkode: 340b4...6f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hei! Jeg har gått på Saxenda i 5 måneder nå. De første to månedene var jeg veldig kvalm og klarte knapt å spise. Men var for meg en ønsket bivirkning og gikk ned 10 kilo… Ble mye rugsprø med avocado og makrell i tomat samt appelsiner. Den tredje måneden fikk jeg tilbake matlysten men klarte kun små måltider. Hadde også noen dager med skikkelig hunger og spiste da ganske så mye! Alt i alt er jeg superfornøyd. Hodet mitt kretser ikke omkring mat hele tiden og jeg velge sunnere valg. Unner meg noe godis som saus til biff og litt sjokolade og kake. Jeg ønsker jo at dette skal bli en livsstil og ikke en diett. Jeg har gått ned 19 kilo på disse 5 månedene og startet med en BMI på 35,7. Ønsker deg masse lykke til! 

Anonymkode: 7bab4...ef5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for svar. 
Ble du kvalm allerede første uke, eller tok det flere uker før du fikk kvalme? 
Nærmer seg en uke for meg nå, og jeg merker fremdeles ikke noe. (Fremdeles like sulten mellom måltidene, og lyst til å stappe noe i munnen. Jeg jobber imot så godt jeg klarer, selvfølgelig)    
Jeg ser frem til virkningen slår inn. Lege og farmasøyt skrøt veldig av Saxenda og virkningsmekanismen i allefall

Anonymkode: 340b4...6f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...