Gå til innhold

Samsove med 2-åring etter inntak av alkohol

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som overskriften tilsier, mor har drukket alkohol. 4 drinker og 1 lite glass vin frem til for 3 timer siden. Føler meg ikke påvirket. Ville dere samsovet med 2-åring? Finner masse info om samsoving med spedbarn etter inntak av alkohol, men min 2-åring er intet spedbarn. 

Anonymkode: 532d1...160

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det går nok bra. Grunnen til at man ikke skal samsove med babyer er at man rulle oppå babyen. Du ruller jo ikke oppå en toåring på samme måte. 

Anonymkode: 85c4f...9a4

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det går nok bra. Grunnen til at man ikke skal samsove med babyer er at man rulle oppå babyen. Du ruller jo ikke oppå en toåring på samme måte. 

Anonymkode: 85c4f...9a4

Takk. Det var godt å lese. Jeg er ikke påvirket lenger, har drukket 5 enheter over flere timer og det er nå 3,5 time siden, men internett og forumer skremmer meg 😅

AnonymBruker
Skrevet

Ville ikke gjort det. Vi har nulltoleranse for å være i nærheten av barnet etter å ha drukket.

Anonymkode: 90b72...c7d

• Liker 5
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville aldri samsovet når jeg har drukket. Både fordi jeg sover tyngre, men også for at barnet skal slippe å våkne ved en foreldre som lukter alkohol. Derfor har vi nulltoleranse når det kommer til alkohol og samsoving. 

Anonymkode: f7b4d...069

• Liker 9
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ville ikke gjort det. Vi har nulltoleranse for å være i nærheten av barnet etter å ha drukket.

Anonymkode: 90b72...c7d

Hvor mange antall timer mener du det bør gå før du ser barnet igjen? 

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ville aldri samsovet når jeg har drukket. Både fordi jeg sover tyngre, men også for at barnet skal slippe å våkne ved en foreldre som lukter alkohol. Derfor har vi nulltoleranse når det kommer til alkohol og samsoving. 

Selv når man ikke er påvirket? Nå begynner det å bli maaange timer siden jeg kjente noe til det jeg drakk. Siste glasset ble drukket over en hel klokketime rundt 19:30. 

NULLtoleranse for alkohol rundt barn har vi ikke. Alt med måte, men er det UTRYGT å samsove med en på 2 år? 

• Liker 6
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke bare sove på en madrass på gulvet ved siden av sengen, så er alle helt trygge? 

Anonymkode: d3371...fbf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan du ikke bare sove på en madrass på gulvet ved siden av sengen, så er alle helt trygge? 

Anonymkode: d3371...fbf

Tenkte på det, men har faktisk ikke madrass 😅 Skulle ønske jeg hadde promillemåler. Jeg er klink edru. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville latt være. 

Anonymkode: 767ea...700

• Liker 1
Skrevet

Så lenge du føler deg klar i toppen burde ikke dette være noe problem. Hva er du redd for at skal skje?? Et to år gammelt barn er ganske robust. Så kan man diskutere rundt etikken, men farlig er det ikke. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå er det vell for sent å svare. Men ville ikke gjort det. Nå er vell faren til barnet eller noen andre som ikke har drukket alkohol tilstede, som kan samsove med barnet (dersom det var for barnets skyld du ønsket dette). Da er det bedre du legger deg på et annet rom, og den som ikke har drukket sover med barnet. 

Anonymkode: 1799c...edc

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det hadde jeg lett gjort. Som du sier, du føler deg edru, og det er snakk om en toåring. 

Anonymkode: 72ec1...f8e

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke veldig aktuelt for hverken barn eller far å samsove. Far sover ekstremt tungt og har aldri samsovet med henne pga dette. 

Jeg endte på tvers i fotenden av senga og alt har gått helt fint 😆👍 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det hadde jeg aldri gjort. Høres ekstremt uansvarlig ut. 

Anonymkode: f3722...5a9

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ikke veldig aktuelt for hverken barn eller far å samsove. Far sover ekstremt tungt og har aldri samsovet med henne pga dette. 

Jeg endte på tvers i fotenden av senga og alt har gått helt fint 😆👍 

Stakkars unge. Kanskje på tide å lære henne og sove i egen seng, så slipper hun å måtte sove med en mor som prioriterer alkohol. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvorfor drikke alkohol når man har barn..? Uansvarlig og nesten omsorgssvikt.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det hadde jeg aldri gjort. Høres ekstremt uansvarlig ut. 

Lol

Anonymkode: cab7d...560

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Selv etter noen glass vin sover jeg mye lettere enn mannen. Og mye lettere enn om jeg har hatt et-par søvnløse netter, eller har vært sylte forkjølet og så sovner. 

Anonymkode: 18100...a2e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Oida... jeg må virkelig slutte å bruke munnskyllevann, før jeg blir meldt til barnevernet. 

Anonymkode: 18100...a2e

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Så både far og mor har drukket? Høres ekstremt uansvarlig ut å sove med et lite barn der foreldrene har drukket. Hva om noe skulle skje og dere måtte kjøre på legevakten for eksempel?

Anonymkode: c78e9...c3f

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...