Gå til innhold

Vært hos legen med det jeg trodde var en hoven armhule..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Legen undersøkte begge brystene nøye og også begge armhulene. Fant ingen kuler og ingen hovne lymfekjertler. 
Det jeg sa var hovent, sa hun var underhudsfett. Glatt og fint. 

med fare for å bli en sånn legeshopper.. Jeg kan stole på det? 
jeg har lagt på meg 10 kg på 1 år, kan det være fett som gjør det ubehagelig under der? 
eller bare min egen bevissthet rundt det området..? 

Anonymkode: 6910f...b32

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal du ikke kunne stole på legen din? Ønsker du kreftdiagnose fremfor mer underhudsfett? Du har lagt på deg 1 kilo i måneden, klart det vil vises og kjennes på kroppen din etter et år.

Anonymkode: 19b60...78a

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hadde bedt om mammografi.

Anonymkode: e7488...52b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hadde bedt om mammografi.

Anonymkode: e7488...52b

Man skal ha en indikasjon for mammografi. TS har ingen hovne lymfeknuter i armhule eller kuler i brystet. Da er det ingen grunnlag til henvisning til mammografi. TS kan alltids ta en privat, men hvorfor fore helseangsten unødvendig og tømme lommeboka?

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hvorfor skal du ikke kunne stole på legen din? Ønsker du kreftdiagnose fremfor mer underhudsfett? Du har lagt på deg 1 kilo i måneden, klart det vil vises og kjennes på kroppen din etter et år.

Nei overhodet ikke! Tar mer enn gjerne underhudsfett framfor kreft. og jeg har gjort mitt, gikk til lege og fikk avkreftet. 
bare føles så øm i området.. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei overhodet ikke! Tar mer enn gjerne underhudsfett framfor kreft. og jeg har gjort mitt, gikk til lege og fikk avkreftet. 

Gi det et par dager. Du har sikkert gnidd og knukket så mye nå at du har irritert huden. Det kan være andre ting også som gjør området sårt, feks en litt for trang og/eller for liten bh, bært en tung veske osv.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Gi det et par dager. Du har sikkert gnidd og knukket så mye nå at du har irritert huden. Det kan være andre ting også som gjør området sårt, feks en litt for trang og/eller for liten bh, bært en tung veske osv.

Kan jo kanskje være muskulært også, eller noe senekrøll. Jeg ble så lettet over undersøkelsen at jeg glemte å spørre etterpå. Men hun var overhodet ikke bekymret. 

AnonymBruker
Skrevet

Er det en spesiell grunn til at du har gått opp 10kg på et år? Hvis du går på medisiner kan jo kroppen reagere på mange forskjellige måter.

Anonymkode: f9132...9ac

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er det en spesiell grunn til at du har gått opp 10kg på et år? Hvis du går på medisiner kan jo kroppen reagere på mange forskjellige måter.

Anonymkode: f9132...9ac

Gikk ned brått etter en psykisk knekk, når jeg kom ut av den og begynte å spise igjen gikk jeg lett opp. Ikke 10 kanskje, mer 6-7.. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Legen undersøkte begge brystene nøye og også begge armhulene. Fant ingen kuler og ingen hovne lymfekjertler. 
Det jeg sa var hovent, sa hun var underhudsfett. Glatt og fint. 

med fare for å bli en sånn legeshopper.. Jeg kan stole på det? 
jeg har lagt på meg 10 kg på 1 år, kan det være fett som gjør det ubehagelig under der? 
eller bare min egen bevissthet rundt det området..? 

Jeg har også fått slike etter vektoppgang. Stol på legen din du. 

Anonymkode: 006c2...cc0

AnonymBruker
Skrevet

Synes jeg kjenner deg igjen fra en tidligere tråd som jeg svarte i.

Fint at du dro til legen, bra det ikke var noe! Det var jo det vi håpet og trodde i og med at du ikke kjente noen kuler, du heller. Da gjelder det vel å jobbe med å senke stressnivået ditt. Tror det kan gi deg god lindring og bedring. Eventuelt vurdere å ta opp igjen kontakten med psykisk helsevesen. At du går rett fra legen til å bruke sikringsstrategier tyder på at det er mye for deg for tiden.

Ta din psykiske helse på alvor også! ❤️

Anonymkode: 9ff78...85a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ømhet eller smerte er bra. Det er når du finner kuler, søkk, andre endringer hvor du ikke kjenner ømhet du bør bekymre deg. Nå har jo også legen undersøkt deg, så nå kan du slappe av. 

Anonymkode: 0869a...b92

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Synes jeg kjenner deg igjen fra en tidligere tråd som jeg svarte i.

Fint at du dro til legen, bra det ikke var noe! Det var jo det vi håpet og trodde i og med at du ikke kjente noen kuler, du heller. Da gjelder det vel å jobbe med å senke stressnivået ditt. Tror det kan gi deg god lindring og bedring. Eventuelt vurdere å ta opp igjen kontakten med psykisk helsevesen. At du går rett fra legen til å bruke sikringsstrategier tyder på at det er mye for deg for tiden.

Ta din psykiske helse på alvor også! ❤️

Anonymkode: 9ff78...85a

Det har du helt rett i. 
Nå er det heldigvis snart ferie, og så må jeg jobbe med å finne metoder for å unngå stresset. Alt er fint når det står på, merker ikke noe til dette før det blir stille. Sikkert derfor jeg ikke er god på stressmestring, merker det for sent. Med en gang jeg posta tråden, ser jeg hvor for dumt dette er. 

men takk for hyggelig melding. 
jeg får ta opp igjen arbeidet jeg trodde jeg var gjennom. Så slipper jeg dette etter neste stressperiode. 

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...