AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #21 Del Skrevet 26. juni 2022 Vennlig folkeopplysning: "I forhold til" betyr det samme som "sammenlignet med". Sitat Noen med erfaring fra denne i forhold til barn? Det denne setningen betyr er "Hva er best, Tømmerenna eller barn?" For at setningen skal bety det TS mente, kan "i forhold til" byttes ut med "når det kommer til/i forbindelse med", for eksempel. Ha en strålende dag, alle sammen. Anonymkode: 35aa6...24f 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 26. juni 2022 #22 Del Skrevet 26. juni 2022 Idiotisk å lage en tråd hvor du går rundt grøten. Du spør i HI som om sønnen din ikke har vært der og om erfaringer. Men så avslører du at du egentlig er forbanna på barnefar og måten han behandler sønnen deres på. Still det rette spørsmålet med en gang i stede for å være uærlig og gå rundt grøten. Da får du og bedre svar og du kaster ikke bort tiden til alle som gidder å svare. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #23 Del Skrevet 26. juni 2022 12 hours ago, Albbas said: Min femåring nekter. Treåringen min vil, men hun holder ikke ut den timelange køen. 😑 Timelang kø? Da må vi ha vært heldig Anonymkode: ee79a...836 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 26. juni 2022 #24 Del Skrevet 26. juni 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Timelang kø? Da må vi ha vært heldig Anonymkode: ee79a...836 Jepp. Jeg har derfor ikke tatt tømmerrenna på 15 år. 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #25 Del Skrevet 26. juni 2022 Var 3 år første ganen, det var kjempegøy Anonymkode: 45233...c73 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mwfa Skrevet 26. juni 2022 Forfatter #26 Del Skrevet 26. juni 2022 Snublefot62 skrev (1 time siden): Idiotisk å lage en tråd hvor du går rundt grøten. Du spør i HI som om sønnen din ikke har vært der og om erfaringer. Men så avslører du at du egentlig er forbanna på barnefar og måten han behandler sønnen deres på. Still det rette spørsmålet med en gang i stede for å være uærlig og gå rundt grøten. Da får du og bedre svar og du kaster ikke bort tiden til alle som gidder å svare. Du høres da mer forbanna ut enn det jeg er på barnefar. Jeg stiller de spørsmålene jeg selv vil. Grunnen til at man stiller spørsmål kan være så mangt, og noe du ikke har noe med strengt tatt. Har du ett problem med det er det bare så enkelt som å forlate tråden. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #27 Del Skrevet 26. juni 2022 Vår gutt likte den ikke, han var da 5 år. Han ville selv dra med den, men ville ikke flere turer. Han er generelt lite glad i fart, men høyder syns han er greit. Storesøster som var 8 år digga tømmerrenna. Men spøkelseshuset syntes hun var grusomt. Her var derimot lillebror meget avslappet, og ikke det minste redd. Anonymkode: 5ee18...8d5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mwfa Skrevet 26. juni 2022 Forfatter #28 Del Skrevet 26. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vår gutt likte den ikke, han var da 5 år. Han ville selv dra med den, men ville ikke flere turer. Han er generelt lite glad i fart, men høyder syns han er greit. Storesøster som var 8 år digga tømmerrenna. Men spøkelseshuset syntes hun var grusomt. Her var derimot lillebror meget avslappet, og ikke det minste redd. Anonymkode: 5ee18...8d5 Ganske varierende med andre ord. Går vel litt på hva hvert enkelt barn takler og liker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #29 Del Skrevet 26. juni 2022 4 hours ago, Mwfa said: Prøver på ingen måte å pushe sønnen min, er det noe jeg ikke gjør, så er det det. Dette er ene og alene ett innlegg for å få mer erfaringer på bordet, samt føle at jeg gjør noe riktig når jeg tar dette opp med barnefar. Sønnen var i Dyreparken i går, det ble jo da tatt bilde i det man kjører siste stupet. Dette publiserte barnefar. Jeg har aldri sett sønnen min så livredd før, og begynte å gråte da jeg så bildet. Jeg hadde aldri tatt han med i tømmerenna nå, da jeg vet det er noe han ville blitt veldig redd for. Dette er en gutt som er veldig engstelig, og er livredd for nye ukjente ting. Med livredd mener jeg at han får panikk om han blir presset til noe. En vanlig sklie på lekeplassen er han redd for. Men takk, jeg er helt enig i det du skriver. Jeg hadde aldri pushet han til dette, og om det hadde vært ett ønske hadde jeg sørget for å forberede han godt, samt latt han se på en stund før vi gjorde det. Jeg tenker det kommer an på, har barnefar presset/tvunget barnet, eller ville barnet det selv? Bildet viser et øyeblikk. Jeg har sett livredd ut på mange sånne bilder selv om jeg har valgt å utsette meg for det helt selv og har syntes det har vært helt greit etterpå. Anonymkode: 1b50c...821 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kvakkekyllingen Skrevet 26. juni 2022 #30 Del Skrevet 26. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Den er ikke helt lik. Stupet på den i Dyreparken er verre enn den på Tusenfryd. Anonymkode: b4f75...8bd Enig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mwfa Skrevet 26. juni 2022 Forfatter #31 Del Skrevet 26. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg tenker det kommer an på, har barnefar presset/tvunget barnet, eller ville barnet det selv? Bildet viser et øyeblikk. Jeg har sett livredd ut på mange sånne bilder selv om jeg har valgt å utsette meg for det helt selv og har syntes det har vært helt greit etterpå. Anonymkode: 1b50c...821 Det er det jeg ikke vet, og kommer aldri til å få noe svar på. Barnet er nesten ikke hos far. Far forteller sjeldent hva som faktisk skjedde. Vet godt at det er kun ett bilde, og kan godt hende det gikk fint etterpå. Antar jeg ikke får noe ordentlig svar på det før jeg selv tar han med til dyreparken eller tusenfryd hvor de har noe lignende. Sønnen tørr sjeldent nye ting, og jeg vet av erfaring at far har presset han til ting tidligere. Men, det er noe jeg aldri får svar på fra far. Jeg tror hvertfall det kunne gjort det litt tryggere om han holdt rundt han. Far var mer opptatt med å løfte begge hendene og ta peace tegnet enn å holde rundt sønnen. Derfor ser bildet ganske så ille ut i mine øyne. Dog er jeg jo mamma og kan fint overtenke når man ikke vet hvordan hele situasjonen var 🤷🏼♀️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #32 Del Skrevet 26. juni 2022 Det er 2 års grense på den, med følge av en voksen så klart. Gutten vår tok den første gangen når han var 2 år og 3 måneder. Han ble helt obsessed, snakker om den dag ut og dag inn og vil se videoer og bilder hele tiden 🤣 Men du kjenner selv ditt eget barn best ❤️ Tømmerrenna har bare den siste, lange bakken på slutten, ellers er den ganske rolig. Anonymkode: ab263...834 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommer2464 Skrevet 26. juni 2022 #33 Del Skrevet 26. juni 2022 (endret) Mwfa skrev (16 timer siden): Noen med erfaring fra denne i forbindelse med barn? Hvor gammel var barnet når det var med på første turen? Gikk det fint? Eller var det for tidlig? Jeg er veldig usikker på om min 5 åring skal prøve denne. Kun utifra hvor redd han generelt er for andre ting, samt han har veldig vannskrekk. Vil ikke gjøre det verre for han heller. Men samtidig vil jeg jo gjøre han mindre redd... Står jo også fra 2 år og oppover. Så alderen er der, men redd for at det ikke blir en god opplevelse. Hvordan var det for ditt barn? Hvilken alder og gikk det fint? Har aldri kjørt den selv heller. Er det siste stupet høyt eller lite? Har ikke noe erfaring i forbindelse med barn men, hvis det er lov å si noe som ikke har noe med temaet å gjøre. Artig at denne tråden kom opp dagen etter at jeg hadde vært der. Endret 26. juni 2022 av Sommer2464 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #34 Del Skrevet 26. juni 2022 Albbas skrev (3 timer siden): Jepp. Jeg har derfor ikke tatt tømmerrenna på 15 år. 😅 De fyller båtene om det er lang kø så du står sjelden i mer enn 30 minutter nå. Kanskje opp mot 40 i fellesferien bare. Anonymkode: 88034...b0e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lexie Grey Skrevet 26. juni 2022 #35 Del Skrevet 26. juni 2022 (endret) Mwfa skrev (6 timer siden): Prøver på ingen måte å pushe sønnen min, er det noe jeg ikke gjør, så er det det. Dette er ene og alene ett innlegg for å få mer erfaringer på bordet, samt føle at jeg gjør noe riktig når jeg tar dette opp med barnefar. Sønnen var i Dyreparken i går, det ble jo da tatt bilde i det man kjører siste stupet. Dette publiserte barnefar. Jeg har aldri sett sønnen min så livredd før, og begynte å gråte da jeg så bildet. Jeg hadde aldri tatt han med i tømmerenna nå, da jeg vet det er noe han ville blitt veldig redd for. Dette er en gutt som er veldig engstelig, og er livredd for nye ukjente ting. Med livredd mener jeg at han får panikk om han blir presset til noe. En vanlig sklie på lekeplassen er han redd for. Men takk, jeg er helt enig i det du skriver. Jeg hadde aldri pushet han til dette, og om det hadde vært ett ønske hadde jeg sørget for å forberede han godt, samt latt han se på en stund før vi gjorde det. Mwfa skrev (1 time siden): Det er det jeg ikke vet, og kommer aldri til å få noe svar på. Barnet er nesten ikke hos far. Far forteller sjeldent hva som faktisk skjedde. Vet godt at det er kun ett bilde, og kan godt hende det gikk fint etterpå. Antar jeg ikke får noe ordentlig svar på det før jeg selv tar han med til dyreparken eller tusenfryd hvor de har noe lignende. Sønnen tørr sjeldent nye ting, og jeg vet av erfaring at far har presset han til ting tidligere. Men, det er noe jeg aldri får svar på fra far. Jeg tror hvertfall det kunne gjort det litt tryggere om han holdt rundt han. Far var mer opptatt med å løfte begge hendene og ta peace tegnet enn å holde rundt sønnen. Derfor ser bildet ganske så ille ut i mine øyne. Dog er jeg jo mamma og kan fint overtenke når man ikke vet hvordan hele situasjonen var 🤷🏼♀️ Beklager at jeg misforsto innlegget ditt først, jeg forstår bedre nå. Stakkars gutt, kjenner jeg blir forbanna på måten barnefar gjorde dette på 😠 Skjønner godt at du reagerte med tårer da du så bildet. Av egen erfaring blir IKKE frykten mindre av press, heller tvert imot. Barnefar tenkte muligens sønnen deres ville like tømmerrenna og samtidig få en mestringsfølelse etterpå. Men det verste man kan gjøre i et forsøk på å møte frykten til et barn, er å avfeie følelsene og pushe. Særlig når barnet er engstelig av seg fra før. Ville tatt en alvorsprat med barnefar om jeg var deg, om å håndtere sønnens redsel og utrygghet i det generelle. Hilsen meg som ble født med litt ekstra "nerver", som sjelden ble tatt på alvor da jeg uttrykte redsel i ulike situasjoner, og ble kjeftet på og presset i stedet for å bli forstått. Sitter her med sterke angstlidelser som voksen, og en generell utrygghet for omgivelsene og verden. Endret 26. juni 2022 av Lexie Grey Omformulering 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #36 Del Skrevet 26. juni 2022 Det er vel lite du kan gjøre med det uansett, for du vet ikke om det var press eller ikke. Fireåringen min ville gjerne ta den, selv etter å ha stått og sett på den bratte bakken litt, men så også livredd ut på bildet. Visste ikke hvordan det ville oppleves før hun faktisk var der. Anonymkode: 0c58a...b72 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 26. juni 2022 #37 Del Skrevet 26. juni 2022 Mwfa skrev (4 timer siden): Du høres da mer forbanna ut enn det jeg er på barnefar. Jeg stiller de spørsmålene jeg selv vil. Grunnen til at man stiller spørsmål kan være så mangt, og noe du ikke har noe med strengt tatt. Har du ett problem med det er det bare så enkelt som å forlate tråden. Åpenbart forbanna nok til å stille et annet spørsmål enn det du lurer på for å få de svarene du vil ha. For å svare tørt og kjedelig på det opprinnelige spørsmålet ditt så er unger åpenbart ulike og har ulike toleransegrensen og hva som skremmer de. Hvorvidt en spesifik unge kan ta en karusell er noe ungen selv må ta stilling til gitt at reglene er overholdt, og evnt overstyrt av foreldrene dersom en åpenbart ser at det vil gå galt. Men ut over det er de fleste karuseller trygge nok til at ungene selv fint kan gjøre sine egne erfaringer, og de tåler (og bør) fint å bli pushet litt. Men å tvinge noen til å ta en karusell mot sin vilje ser jeg ikke poenget med. Det skal være gøy. Tvang er ikke gøy. Når det gjelder bildet så er det og her umulig for oss å vite noe om dette. Men bare det å anta noe basert på det du tolker som frykt er ren og skjær overtenking. Når man tar en karusell første gang og ikke vet hva som skjer er det umulig å vite hvordan man reagerer, og en helt vanlig reaksjon når magasuget kommer vil være mangel på kontroll av ansiktsmuskler. Dvs de strammer seg. Dersom du faktisk har et problem med hvordan barnefar håndterer dette så får du ta det opp. Å tvinge noen til å ta en karusell er ikke akkurat fornuftig. Og du må være tydelig på hva du tenker. Men samtidig er det ikke nok til at det sannsynligvis er et problem og når far har samvær så er det hans samvær og hans regler. Det eneste du da kan gjøre er å snakke med barnet og bygge en trygg og god person som er i stand til å takle dette i størst mulig grad. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #38 Del Skrevet 26. juni 2022 Mwfa skrev (19 timer siden): Noen med erfaring fra denne i forbindelse med barn? Hvor gammel var barnet når det var med på første turen? Gikk det fint? Eller var det for tidlig? Jeg er veldig usikker på om min 5 åring skal prøve denne. Kun utifra hvor redd han generelt er for andre ting, samt han har veldig vannskrekk. Vil ikke gjøre det verre for han heller. Men samtidig vil jeg jo gjøre han mindre redd... Står jo også fra 2 år og oppover. Så alderen er der, men redd for at det ikke blir en god opplevelse. Hvordan var det for ditt barn? Hvilken alder og gikk det fint? Har aldri kjørt den selv heller. Er det siste stupet høyt eller lite? Min var vel 2,5 år og likte det godt ,gikk veldig fint. Anonymkode: 390fb...787 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mwfa Skrevet 26. juni 2022 Forfatter #39 Del Skrevet 26. juni 2022 Snublefot62 skrev (2 timer siden): Åpenbart forbanna nok til å stille et annet spørsmål enn det du lurer på for å få de svarene du vil ha. For å svare tørt og kjedelig på det opprinnelige spørsmålet ditt så er unger åpenbart ulike og har ulike toleransegrensen og hva som skremmer de. Hvorvidt en spesifik unge kan ta en karusell er noe ungen selv må ta stilling til gitt at reglene er overholdt, og evnt overstyrt av foreldrene dersom en åpenbart ser at det vil gå galt. Men ut over det er de fleste karuseller trygge nok til at ungene selv fint kan gjøre sine egne erfaringer, og de tåler (og bør) fint å bli pushet litt. Men å tvinge noen til å ta en karusell mot sin vilje ser jeg ikke poenget med. Det skal være gøy. Tvang er ikke gøy. Når det gjelder bildet så er det og her umulig for oss å vite noe om dette. Men bare det å anta noe basert på det du tolker som frykt er ren og skjær overtenking. Når man tar en karusell første gang og ikke vet hva som skjer er det umulig å vite hvordan man reagerer, og en helt vanlig reaksjon når magasuget kommer vil være mangel på kontroll av ansiktsmuskler. Dvs de strammer seg. Dersom du faktisk har et problem med hvordan barnefar håndterer dette så får du ta det opp. Å tvinge noen til å ta en karusell er ikke akkurat fornuftig. Og du må være tydelig på hva du tenker. Men samtidig er det ikke nok til at det sannsynligvis er et problem og når far har samvær så er det hans samvær og hans regler. Det eneste du da kan gjøre er å snakke med barnet og bygge en trygg og god person som er i stand til å takle dette i størst mulig grad. Takk for flott svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tomas77 Skrevet 26. juni 2022 #40 Del Skrevet 26. juni 2022 Her det jo som andre sier helt opp til hva slags type barn man har. Mine har begge elsket tønmerrenna og var hhv 4 og 3 første gangen. Vi har alltid vært der utenfor høysesong og maks ventet 10-15 minutter. At folk orker opp til en times venting forbløffer meg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå