Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre? Livet er rent ut av meg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke hva jeg vil med denne tråden, kanskje søke råd eller kanskje bare få utløp for all den psykiske smerten. Jeg er en 26 år gammel mann som allerede fyller 27 til høsten og har aldri hatt en ordentlig kjæreste, bare to korte forhold der begge jentene har vært i tvil om de har nok følelser for meg. Jeg er over snittet kjekk, har en høy lønn, fast jobb og en lang utdannelse. Jeg ser hver eneste dag alle de lykkelige menneskene som får lov til å stifte familie mv og leve sammen hver eneste dag gå hånd i hånd med hverandre. Det er helt umenneskelig å være meg, å se at alle andre har fått lov til å leve vanlige liv mens jeg selv er evig singel. Jeg engasjerer meg mye i fritidsaktiviteter, og driver med både idrett og musikk, er aktiv på Tinder, står alltid klar når jeg hører ordet «fest». Allikevel får jeg aldri oppleve en kvinnes kjærlighet, aldri en sms, aldri en oppringning, aldri oppleve sex, aldri våkne opp ved siden av en jente. Livet er i ferd med å renne ut av meg, jeg føler at jeg bare eksisterer uten noen mål og mening i livet. Jeg prøver hver dag å be gud om hjelp til å komme meg igjennom denne lidelsen, men den har vart så lenge nå, at jeg har mistet store deler av min kristne tro, og har begynt å ra mer og mer avstand til det kristne miljøet. Jeg ber allikevel hver dag om hjelp for å prøve å finne en mening med all denne smerten, og synger ofte litt lovsanger for meg selv når jeg er veldig nedfor, og for ikke å bli schizofren og ufør av endeløs lidelse… hvorfor skal alt dette her skje med meg, hvorfor har jeg ingen verdi i meg, hvor kan jeg ingenting, hvorfor er det ingen som liker meg?? Jeg prøver hver dag å finne svarene til disse spørsmålene og tror jeg er i ferd med å bli gal av all grublinga rundt dette tema.  Hjelp meg, vær så snill. Jeg ber ikke om forståelse for min situasjon, bare litt vennlige ord. 

Anonymkode: 2d8c0...ebb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er på samme båt. M29

Anonymkode: 28cc0...8dc

AnonymBruker
Skrevet

Synes likestillingen har ført til at damer flest har blitt altfor kravstore til menn. Trist å høre at det er sånn for mange menn. Er selv mann 23 år gammel, og har ikke vært enkelt som en asiat hvor mange kvinner spesielt i Norge ikke vurderer deg som en partner/sexpartner. 

Anonymkode: 023eb...0ee

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var i ca samme situasjon på din alder, bortsett fra at jeg ikke hadde hatt de korte forholdene engang. Jeg syntes det var litt kjipt ja, men jeg hadde ingen tendenser til din mentalitet. Så jeg tenker det er kun hva du velger å gi fokus og næring til, som gjør at du har det slik.  Hva din kristne tro, miljø og bla bla, har med det å gjøre, vet ikke jeg.  

Anonymkode: d8355...e89

Skrevet

Det er ikke uvanlig og ikke ha hatt lange forhold eller være etablert med familie når man er i tyveårene. Hvis man fremstår veldig ensporet, på grensen til desperat etter et forhold vil jo det i seg selv virke avskrekkende på de man møter. 
Og når man har kommet så langt inn i selvmedlidenheten at man trekker inn at «likestillingen har gått for langt» som grunn til at man er singel, ja da sementerer man sin egen singelstatus, naturlig nok. Ingen normale damer som ønsker å høre at valgfriheten deres bør svekkes fordi enkelte menn ikke får det antall damer de hadde sett for seg

Virker ikke som TS har kommet dit ennå, men et godt råd vil være at du prøver å tenke litt annerledes. Det er ikke sånn at du ikke har et normalt liv fordi du ikke har dame. Ingen dame kommer til å forbarme seg over deg fordi det et synd på deg, prøv heller å jobb med humøret ditt, lite som er mer attraktiv en en blid ig hensynsfull mann som betrakter kvinner som sine likeverdige.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Forstår at dette er svært vanskelig. Har du mulighet til å bli kjent med noen i noen menigheter eller på nett ? Kjenner ei, søsteren til kjæresten min som er 28 år og som venter på sin kjæreste:) Jeg var heldig å møte kjæresten min på kristendate. Det er tydeligvis mangel på konservative kristne menn da de blir fort tatt. 
Å være ensom er helt forferdelig. Min kjøreste har ikke mye penger og jeg vet ikke når vi kan slå oss ned og stifte familie. Men jeg vet han bryr seg om meg. 
Har du noen nære venner eller familie ? 

Anonymkode: 2612a...ff6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

jeg føler at jeg bare eksisterer uten noen mål og mening i livet.

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

hvorfor har jeg ingen verdi i meg, hvor kan jeg ingenting, hvorfor er det ingen som liker meg??

Her har du mye av forklaringen. Du må like deg selv. Hvordan kan du forvente at andre skal like deg om du ikke engang liker deg selv? Bygg opp egen selvfølelse. Ta ansvar for deg selv. Du alene har ansvar for dine følelser. Finn trygghet og ro i deg selv. Vær et selvstendig menneske som tåler å stå på egne ben. 
Du må selv finne mening i ditt liv. Du skriver at du har flere fritidsaktiviteter. Jobb med å utvikle deg innen disse. Prøv ut andre fritidsaktiviteter, sosiale arenaer, frivillighet, utdannelse e.l. og se om du finner mening i det. F.eks. kan du undersøke om menigheten din har sosiale grupper for eldre eller barn hvor du kan være med og bidra. Finn ut av hva du ønsker å gjøre i ditt liv, og hva som gir deg glede.
Slutt å sammenligne deg med andre mennesker. Du er deg, du er unik. Finn ut av hva som er unikt og spesielt med deg. Vær stolt av hvem du er. Finn glede i deg selv. 

Anonymkode: ff866...f4f

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Synes likestillingen har ført til at damer flest har blitt altfor kravstore til menn. Trist å høre at det er sånn for mange menn. Er selv mann 23 år gammel, og har ikke vært enkelt som en asiat hvor mange kvinner spesielt i Norge ikke vurderer deg som en partner/sexpartner. 

Anonymkode: 023eb...0ee

Du kan kanskje unnskylde deg med å være ung og dum, men hva med å ta en titt på hvordan menn ikke har løftet en finger for å tilpasse seg til en ny verdensorden i løpet av to generasjoner med likestillingsarbeid?  Menn er fremdeles ledende innen næringslivet og politikken, men gjør de noe for å få med seg de svakeste over gjerdet?  

At asiatisk utseende eller bakgrunn, gjør det litt utfordrende skjønner jeg.  Men da er du over på preferanser. Tviler på at 1960 hadde hjulpet deg så mye. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor stor del av din personlighet preges av din religiøsitet og kristne tro? For min del er det meste av trosretninger og religiøsitet turn-off. Jeg kan se forbi det om det ikke preger hverdagen og er en stor del av livet ditt. Men jeg føler meg rett og slett ikke på bølgelengde med folk som "synger lovsanger" for seg selv til trøst eller stadig henvender seg til en gud. Norge er stort sett et sekulært land og veldig mange av oss føler oss fremmedgjorte i møte med religiøsitet, så sant det ikke er svøpt inn i gamle tradisjoner som jul og påske. 

På en annen side burde det være mulig for deg å finne en dame innenfor segmentet av kristne kvinner. De har, i likhet med deg, en mindre pool å tilgjengelig for å finne partner om tro er et kriterium.

Anonymkode: f70db...b77

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

På en annen side burde det være mulig for deg å finne en dame innenfor segmentet av kristne kvinner. De har, i likhet med deg, en mindre pool å tilgjengelig for å finne partner om tro er et kriterium

Jeg gjetter det er der han har hatt sine små erfaringer. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...