Jentesom Skrevet 25. juni 2022 #1 Skrevet 25. juni 2022 Jeg legger merke til at kvinneguiden sletter trådene om nattens hendelse. Jeg for min del synes er dumt, da det kanskje kan være muligheter for å oppdage ekstremisme (i begge ender) her - fremfor at de dykker ned i det mørke nettet og ikke bli funnet før det er for sent. Hva tenker dere om dette - skal det ikke være lov å diskutere terrorhandlingene her lenger? Bidrar kvinneguiden sin sletting av disse trådene med nattens hendelse til mer ekstremisme? Da de som er på vei i negativ retning kan påvirkes enda mer ekstremt utenfor "kontrollert område". Jeg mener at KG bør la oss få ha meninger og være opprørte - uten at meningene våre skal gå gjennom et syltynt filter. Spesielt idag bør det være lov å være opprørt. Det bør jaggu være lov å være forbanna på homofilt hat uten at det er feil å mene det. 1 1 2
Gjest Paramount Skrevet 25. juni 2022 #2 Skrevet 25. juni 2022 Moderering kan være på sin plass, men sensur er noe annet. Det er et overformynderi som ikke hører hjemme når en bor i et land som hyller demokrati og ytringsfrihet så høylytt som vi i Norge gjør. Enten må folk få si sin mening, eller så må en innrømme at vi har verken ytringsfrihet eller demokrati i Norge. En kan ikke fortsette å ri to hester på denne måten.
Gjest Optimo Skrevet 25. juni 2022 #3 Skrevet 25. juni 2022 (endret) Trådene blir ikke alltid slettet. Akkurat nå er "Skyting i Oslo" tatt ut av sirkulasjon og "skjult for moderering". Moderatorene her pleier å gjøre det når diskusjonen går litt varm og de ikke klarer å henge med. Da tar de ut tråden noen timer (dager?), ting roer seg, og når tråden åpnes igjen er interessen borte. Her inne skal man helst diskutere kjendiser, penisstørrelser og kakeoppskrifter. Vil dere diskutere nyheter er det bedre å bruke andre fora. Endret 25. juni 2022 av Optimo
MAGEROST Skrevet 25. juni 2022 #4 Skrevet 25. juni 2022 Vet ikke jeg, trådene var stappfulle av mennesker med komplett mangel sunn fornuft hvor de allerede har konkludert med at dette er ett angrep på pride. Tydeligvis er vi nå der at ethvert angrep som skjer i nærheten av en homsebar eller i "pride måned" automatisk er ett angrep på pride. Politiet og Elden har gjort det krystallklart at de ikke vet noe om motiv enda, og at det er sikkerhetsgrunner bak anbefalingen om å avlyse, dette er en selvfølge i slike situasjoner og ville nok også skjedd om dette var i forkant av 17.mai. Patetisk og ynkelig har folk har mistet evnen til å tenke, at enkelte bevegelser allerede har inntatt offerrollen for å fiske støtte er bare lavmål. 3 1
Topsi Skrevet 25. juni 2022 #5 Skrevet 25. juni 2022 MAGEROST skrev (1 minutt siden): Vet ikke jeg, trådene var stappfulle av mennesker med komplett mangel sunn fornuft hvor de allerede har konkludert med at dette er ett angrep på pride. Tydeligvis er vi nå der at ethvert angrep som skjer i nærheten av en homsebar eller i "pride måned" automatisk er ett angrep på pride. Politiet og Elden har gjort det krystallklart at de ikke vet noe om motiv enda, og at det er sikkerhetsgrunner bak anbefalingen om å avlyse, dette er en selvfølge i slike situasjoner og ville nok også skjedd om dette var i forkant av 17.mai. Patetisk og ynkelig har folk har mistet evnen til å tenke, at enkelte bevegelser allerede har inntatt offerrollen for å fiske støtte er bare lavmål. Tatt i betraktning at fyren som er tatt mistenkes for bånd til IS, er det ikke unaturlig å tenke at pride var målet, Orlando tatt i betraktning 4 1 2
MAGEROST Skrevet 25. juni 2022 #6 Skrevet 25. juni 2022 Topsi skrev (9 minutter siden): Tatt i betraktning at fyren som er tatt mistenkes for bånd til IS, er det ikke unaturlig å tenke at pride var målet, Orlando tatt i betraktning Ser virkelig ikke den, IS ønsker å utrydde alle som ikke støtter deres religiøse tolkning av koranen, ingenting med pride å gjøre. 3
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2022 #7 Skrevet 25. juni 2022 MAGEROST skrev (8 minutter siden): Ser virkelig ikke den, IS ønsker å utrydde alle som ikke støtter deres religiøse tolkning av koranen, ingenting med pride å gjøre. I koranen står det jo at homofili er forbudt - islamske ekstremister ser jo ikke på homofile som dyr engang i enkelte land... Anonymkode: fc128...a92 3 1 1
Gibralfaro Skrevet 25. juni 2022 #9 Skrevet 25. juni 2022 (endret) Er den slettet, eller stengt for moderering? Svar, siden jeg sjekket selv: Endret 25. juni 2022 av Gibralfaro 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2022 #10 Skrevet 25. juni 2022 (endret) Nå snakker vi om terroren inatt som var gjort av en islamsk ekstremist - så da er det relevant å henvise til koranen. PTS vurderer dette som en ekstrem islamsk terrorhandling. Kilder: https://www.vg.no/nyheter/i/k6kJ56/zaniar-matapour-42-siktet-for-terror-var-i-samtaler-med-pst-i-mai Anonymkode: fc128...a92 Ryddet for sitat av slettet innhold. Perelandra, mod. Endret 30. juni 2022 av Perelandra 2 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2022 #11 Skrevet 25. juni 2022 Just now, AnonymBruker said: Nå snakker vi om terroren inatt som var gjort av en islamsk ekstremist - så da er det relevant å henvise til koranen. PTS vurderer dette som en ekstrem islamsk terrorhandling. Kilder: https://www.vg.no/nyheter/i/k6kJ56/zaniar-matapour-42-siktet-for-terror-var-i-samtaler-med-pst-i-mai Anonymkode: fc128...a92 Det er antakelig beleilig for en del at det var en islamistisk terrorist slik at de kan renvaske sine egne holdninger. Anonymkode: 114c6...f66
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2022 #12 Skrevet 25. juni 2022 Og der var den tilbake igjen, gitt. Kan det være at tråder som dette, med tomme anklager, fører til mere ekstremisme? Ikke det nei, funker ikke sånn den veien. Anonymkode: 20e7b...42f 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2022 #13 Skrevet 25. juni 2022 Rart de er så på pletten med de men lar hetsing av overvektige og uføretrygdede stå Anonymkode: 0feab...5a5 2 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2022 #14 Skrevet 25. juni 2022 Kvinneguiden har blitt svært påpasselige med å slette tråder som kan medføre erstatningsansvar. Det er den røde tråden. Ellers sletter de tråder de selv synes er for ekstreme. De bedriver sensur. Jo mer sensur KG bedriver, jo mer spennende med KG. De er store. Gjør hva de vil. Sånn er det. Anonymkode: 66ea7...22a 1
000VF000 Skrevet 25. juni 2022 #15 Skrevet 25. juni 2022 1 hour ago, Jentesom said: Bidrar kvinneguiden sin sletting av disse trådene med nattens hendelse til mer ekstremisme? Hvis du blir ekstremist fordi vinneguiden sletter en tråd er du allerede ekstremist, men det viste du vel fra før av? 5
Jentesom Skrevet 25. juni 2022 Forfatter #16 Skrevet 25. juni 2022 (endret) 000VF000 skrev (3 minutter siden): Hvis du blir ekstremist fordi vinneguiden sletter en tråd er du allerede ekstremist, men det viste du vel fra før av? Den må du forklare nærmere - i den var det ikke drøye utsagn hvis det var det du antydet. Endret 25. juni 2022 av Jentesom
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2022 #17 Skrevet 25. juni 2022 Jeg har ikke lest disse trådene (heldigvis kan man sikkert si) men jeg synes veldig mye hat blir normalisert er på kvinneguiden, og synes egentlig det er mye mer oppsiktsvekkende. Blant annet er det mye rasisme her, fordommer mot spesielt trans folk, muslimer, uføretrygda og syke mm. Det er veldig høy aksept på å diskriminere andre her rett og slett! Og tviler ikke på at det er de samme folka som har kritisert pride som nå hopper på hvor mye de støtter dem, og hvor mye de hater muslimer. Folk har sine issues her inne, rett og slett, men de ser ikke seg selv! Anonymkode: 7eef1...561 4
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2022 #18 Skrevet 25. juni 2022 4 minutter siden, Jentesom said: Den må du forklare nærmere - i den var det ikke drøye utsagn hvis det var det du antydet. Nei, vedkommende antydet at denne tråden, og din reaksjon, var ganske ekstrem. Anonymkode: 20e7b...42f
Jentesom Skrevet 25. juni 2022 Forfatter #19 Skrevet 25. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, vedkommende antydet at denne tråden, og din reaksjon, var ganske ekstrem. Anonymkode: 20e7b...42f Fordi jeg ønsker en diskusjon rundt det å ikke ha en plattform å kunne diskutere hendelsen på? Jaha 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2022 #20 Skrevet 25. juni 2022 Just now, Jentesom said: Fordi jeg ønsker en diskusjon rundt det å ikke ha en plattform å kunne diskutere hendelsen på? Jaha Nei, for at tråden blir stengt for moderering i en periode, og du går i fistel for at du ikke får diskutert i akkurat den tråden akkurat når det passer deg. Anonymkode: 20e7b...42f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå