AnonymBruker Skrevet 25. juni 2022 #1 Skrevet 25. juni 2022 Jeg har en baby på 7 mnd som virkelig ikke liker å være på gulvet. Hun klager etter 5 min, og viser svært lite interesse for å prøve å komme seg fremover. Om jeg er veldig på og rister på leker mens jeg ligger foran henne kan hun ligge 10-15 min, men da er det en god del gråt og klaging. Stusser litt over denne oppførselen da babyene i barselgruppa elsker å ligge på gulvet og kan ligge der selvstendig lenge. De ruller frem og tilbake og prøver å komme seg fremover. Min kan rulle begge veier, men gjør det ikke så ofte. Virker som hun blir fort sliten. Liker å bli båret rundt eller å sitte i vippestol. Også glad i å trille tur og titte rundt. Mye i godt humør, men så vidt jeg opplever så er hun mye mer klagete enn andre babyer jeg kjenner. Synes det er slitsomt, skal snart tilbake på jobb og hadde håpet på noen dager hvor baby kan ligge litt på gulvet mens jeg lager litt kaffe eller lunsj uten å bli konstant underholdt. noen som kjenner seg igjen og har erfaring med denne typen personlighet på baby? Anonymkode: 701b9...678
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2022 #2 Skrevet 25. juni 2022 Har du fått henne sjekket at hun ikke har noen låsninger eller annet som kan gi smerter/ubehag når hun ligger? Anonymkode: 869b0...825
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2022 #3 Skrevet 25. juni 2022 16 minutter siden, AnonymBruker said: Har du fått henne sjekket at hun ikke har noen låsninger eller annet som kan gi smerter/ubehag når hun ligger? Anonymkode: 869b0...825 Ikke siden hun var nyfødt. Men det er kanskje smart å sjekke ut, ja. Takk for tips! Anonymkode: 701b9...678
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2022 #4 Skrevet 25. juni 2022 Normal baby atferd at de vil være sammen med mor, fremfor å bli lagt på et gulv mens mor pusler med sitt. Anonymkode: 3026d...72c 3
Leamur Skrevet 25. juni 2022 #5 Skrevet 25. juni 2022 Hs sier alltid til oss at vi må ligge på gulvet sammen med baby. Som h*n over meg sier: naturlig for baby å ville være med mor. Og da må dessverre mor ned på gulvet slik at baby kan trene musklene sine 😆 Min er nå 10 mnd og er «sistemann» til alt i barselgruppen min - til tross for vi begge ligger på gulvet og leker 80% av dagen. Noen er bare litt tregere enn andre. Så lenge hs ikke er bekymret for babyen din så tror jeg ikke du skal stresse så mye med det. Oppmuntre med det du kan - ligg på gulvet sammen. Finn spennende nye leker som lager lyd og lys. 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2022 #6 Skrevet 25. juni 2022 13 minutter siden, AnonymBruker said: Normal baby atferd at de vil være sammen med mor, fremfor å bli lagt på et gulv mens mor pusler med sitt. Anonymkode: 3026d...72c Ja, selvfølgelig. Er ikke det at jeg vil gå rundt og pusle selv hele dagen mens babyen ligger for seg selv. Men hadde vært deilig å kunne gå fra i to minutter og hente noe på kjøkkenet uten å måtte ha babyen på armen. Ser at hun er veldig annerledes på det enn de andre i barselgruppa, derfor jeg spør 🙂 Anonymkode: 701b9...678 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2022 #7 Skrevet 25. juni 2022 10 minutter siden, Leamur said: Hs sier alltid til oss at vi må ligge på gulvet sammen med baby. Som h*n over meg sier: naturlig for baby å ville være med mor. Og da må dessverre mor ned på gulvet slik at baby kan trene musklene sine 😆 Min er nå 10 mnd og er «sistemann» til alt i barselgruppen min - til tross for vi begge ligger på gulvet og leker 80% av dagen. Noen er bare litt tregere enn andre. Så lenge hs ikke er bekymret for babyen din så tror jeg ikke du skal stresse så mye med det. Oppmuntre med det du kan - ligg på gulvet sammen. Finn spennende nye leker som lager lyd og lys. Ja, er kanskje bare litt treig 😄 er gjerne med og leker, men hadde jo vært koselig å snakket litt med de andre mammaene på barseltreff også, de sitter jo i sofaen med kaffen sin mens babyene deres leker alene 🙃 Anonymkode: 701b9...678
MilaNO Skrevet 25. juni 2022 #8 Skrevet 25. juni 2022 Hei, Jeg skjønner akkurat hva du mener. Er samme med min datter. Hun begynner å gråte etter maks 5 min på gulvet. Snart 9 mnd og har blitt sendt til fysio pga hun ikke er så «flink» på gulvet. Håper at hun liker bedre å ligge på gulvet snart så hun forhåpentlig kan begynne å krabbe osv😅
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2022 #9 Skrevet 25. juni 2022 4 minutter siden, MilaNO said: Hei, Jeg skjønner akkurat hva du mener. Er samme med min datter. Hun begynner å gråte etter maks 5 min på gulvet. Snart 9 mnd og har blitt sendt til fysio pga hun ikke er så «flink» på gulvet. Håper at hun liker bedre å ligge på gulvet snart så hun forhåpentlig kan begynne å krabbe osv😅 Så bra det ikke bare er oss 🙈 tenkte det skulle løsne da hun lærte å rulle, men neida. Ruller bare når det er «høyst nødvendig». Da skal jeg høre med HS på 8 mnd kontrollen hva hun tenker ☺️ Anonymkode: 701b9...678
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #10 Skrevet 26. juni 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Normal baby atferd at de vil være sammen med mor, fremfor å bli lagt på et gulv mens mor pusler med sitt. Anonymkode: 3026d...72c Joda. Men det er like normalt å ligge fornøyd på gulvet og leke med sitt eller følge med på mor. Så jeg skjønner veldig godt at ts håpet på bittelitt mer "fritid" etter hvert som babyen blir større. Før eller senere løsner det litt for dere også ts Syv mnd er fortsatt lite! Anonymkode: b4b11...557 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå