Gå til innhold

Ut av et voldelig forhold, kastet meg rett i armene på en gift kompis...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Null selvrespekt, null følelse av verdi, førte til at jeg lot meg utnytte og jeg løp rett inn i de åpne armene som ble strekt mot meg. Det ble flere netter med sex, dessverre. 

Jeg angrer som en hund. Dette er nå en del mndr siden og jeg har gått i behandling og Er fortsatt under behandling. Forstår så godt hvorfor dette skjedde, jeg har sett på meg selv som ingenting verdt og jeg har vært utsultet på nærhet og godhet. Men dette skulle aldri skjedd og jeg er så lei meg for det. Jeg kan ikke annet enn å aldri mer gjøre slikt igjen. Jeg unnskylder det ikke, men jeg forklarer det. 

Er det slik at jeg bør fortelle kona hans dette? Jeg kjenner henne godt. Han kommer ikke til å si noe om det. 

Anonymkode: 82ba6...97a

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Null selvrespekt, null følelse av verdi, førte til at jeg lot meg utnytte og jeg løp rett inn i de åpne armene som ble strekt mot meg. Det ble flere netter med sex, dessverre. 

Jeg angrer som en hund. Dette er nå en del mndr siden og jeg har gått i behandling og Er fortsatt under behandling. Forstår så godt hvorfor dette skjedde, jeg har sett på meg selv som ingenting verdt og jeg har vært utsultet på nærhet og godhet. Men dette skulle aldri skjedd og jeg er så lei meg for det. Jeg kan ikke annet enn å aldri mer gjøre slikt igjen. Jeg unnskylder det ikke, men jeg forklarer det. 

Er det slik at jeg bør fortelle kona hans dette? Jeg kjenner henne godt. Han kommer ikke til å si noe om det. 

Nei ,det holder du for deg selv. Ikke dra inn henne i din healingprosess.  Det fortjener hverken du eller hun av drama.  

Du bør kutte de begge ut av livet ditt. Det er kostnaden som du må betale. 

At hun har en utro mann, vil hun merke med andre i fremtiden.  Og du har ingen trøst å tilby henne . Du er feil person til det 🌹

Du har nok med DIN vei videre ❤ 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det synes jeg du skal. Det er ingenting mer søtt en ei nyskilt kvinne som kaprer en gift mann for deretter å si det til kona hans.

Også viktig å forklare hvor skadet du er fra din eksmann som var voldelig mot deg slik at du kan forklare hvorfor du handlet som du handlet. 

Jeg antar du også lider av andre ting fra fortiden som kan forklare dine handlinger, kanskje du har blitt utsatt for utroskap av tidligere kjærester, eller andre tillitsbrudd, eller hva med den klassiske mor og far var ikke tilstede i oppveksten og ga deg ikke de nødvendige redskap for å snakke om følelser? 

Lykke til 

Anonymkode: 453ae...bd9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener ja, både for din egen del og for hennes. Mannen hennes har sveket henne og det fortjener hun å vite, hun har ikke sagt ja til en mann som er med andre. For din del vil det sikkert være godt å fortelle sannheten også, slik at du kan tilgi deg selv og ikke gå å bære på dette. 

Anonymkode: c8439...554

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig vanlig at gifte menn står klar til «trøsting» av nyskilt kvinne. Merkelig at det alltid kvinnen som legger seg etter den gifte mannen. Her stod den gifte mannen klar.  Med en ting i hodet: sex! Hvorfor bare ikke si det? Kona tilgir uansett/de skilles ikke uansett. 

Anonymkode: afc9e...cf4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår deg, TS, og har gjort noe lignende. Har alltid slitt med dårlig selvfølelse og da mitt første seriøse forhold tok slutt fordi han slo opp så havnet jeg i kjelleren. Ikke bare kjærlighetssorg, men jeg mistet også troa på at noen ville ha meg. Selvtilliten og selvbildet mitt ble helt knust.

Midt i denne vonde tiden traff jeg en som var i forhold og jeg ble hans elskerinne. Jeg visste det var feil, men det gjorde så utrolig godt for min selvfølelse at noen ville ha meg. 

Vi endte med å avslutte det hele og jeg sa aldri noe til hans kjæreste. Visste uansett ikke hvem hun var eller hvordan jeg kunne kontakte henne, men hadde ikke gjort det uansett. 

Anonymkode: af691...2b0

• Hjerte 2
Skrevet

Om du skal ødelegge for alle på din vei fordi du selv har dysfunksjonelle relasjonsmønstre?

Tja. 

Rydd opp i egen hage og la andres ligge. De får rydde sin egen. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
DundreMilfin skrev (49 minutter siden):

Om du skal ødelegge for alle på din vei fordi du selv har dysfunksjonelle relasjonsmønstre?

Tja. 

Rydd opp i egen hage og la andres ligge. De får rydde sin egen. 

Hvis du tenker av hensyn til kona så er det mannen som har hatt det ansvaret ovenfor henne å ikke skape sånne problemer. Ts burde heller ikke gjøre det hun gjorde, men det er mannen som har risikert alt med tanke på kona ved å gjøre som han gjorde. Synes ikke Ts kan klandres for å si sannheten verken for egen del eller fordi hun synes det er riktig ovenfor kona. For det har jo med TS sin "hage" også å gjøre, mener i alle fall jeg. Hun er involvert i mannens handlinger men nå har hun dårlig samvittighet. Det er mannen som har tatt den risikoen ovenfor dama si at det kan komme fram før eller senere (noe det også etter min mening bør). 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis du tenker av hensyn til kona så er det mannen som har hatt det ansvaret ovenfor henne å ikke skape sånne problemer. Ts burde heller ikke gjøre det hun gjorde, men det er mannen som har risikert alt med tanke på kona ved å gjøre som han gjorde. Synes ikke Ts kan klandres for å si sannheten verken for egen del eller fordi hun synes det er riktig ovenfor kona. For det har jo med TS sin "hage" også å gjøre, mener i alle fall jeg. Hun er involvert i mannens handlinger men nå har hun dårlig samvittighet. Det er mannen som har tatt den risikoen ovenfor dama si at det kan komme fram før eller senere (noe det også etter min mening bør). 

Hvorfor er det så viktig å " gjøre det riktige" overfor kona nå. Ts syntes ikke det var viktig mens hun pulte veninnens mann. Nei, hold deg langt bort fra ekteparet. Du er 100% feil budbringer. 

Anonymkode: 023ff...863

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt bør du fortelle kona! Alle fortjener å selv få bestemme om de ønsker å være i et forhold med en person som ligger med andre.

Anonymkode: 41092...c53

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kutter ut han, og lar dem være i fred. 

Du bør finne ut hvorfor du tiltrekkes drittsekker. Før du havner i neste voldelige forhold 

Anonymkode: 1bcd2...5c0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvorfor er det så viktig å " gjøre det riktige" overfor kona nå. Ts syntes ikke det var viktig mens hun pulte veninnens mann. Nei, hold deg langt bort fra ekteparet. Du er 100% feil budbringer. 

For min del streber jeg alltid etter å gjøre det rette (selv om jeg ikke alltid ender opp med å gjøre det selvfølgelig). Hvorfor? Fordi det er fint å være grei med andre og gjøre opp for feil man har gjort når man angrer seg. Dama til mannen lever så vidt jeg vet ikke i et åpent forhold. Ts har allerede involvert seg men angrer, og nå vurderer hun å fortelle sannheten fordi hun angrer og det støtter jeg henne i. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Selvsagt bør du fortelle kona! Alle fortjener å selv få bestemme om de ønsker å være i et forhold med en person som ligger med andre.

Anonymkode: 41092...c53

Akkurat. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

TS har vært/er god venninne med kona hans. Hun har også et ansvar her, det blir for dumt å komme med den samme gamle regla som du gjør her. 

Anonymkode: 3da74...c92

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

nei du ødelegger ikke et ekteskap for dette

Anonymkode: c9d69...ce3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

For min del streber jeg alltid etter å gjøre det rette (selv om jeg ikke alltid ender opp med å gjøre det selvfølgelig). Hvorfor? Fordi det er fint å være grei med andre og gjøre opp for feil man har gjort når man angrer seg. Dama til mannen lever så vidt jeg vet ikke i et åpent forhold. Ts har allerede involvert seg men angrer, og nå vurderer hun å fortelle sannheten fordi hun angrer og det støtter jeg henne i. 

Det kan faktisk ikke rettes opp i. Som eks veninne bør hun holde seg vekke fra begge to. Eller hun kan be mannen gi beskjed, og fremdeles holde seg borte fra begge to.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

TS har vært/er god venninne med kona hans. Hun har også et ansvar her, det blir for dumt å komme med den samme gamle regla som du gjør her. 

Anonymkode: 3da74...c92

Jeg er jo enig i at det var dårlig gjort av TS også. Men den som risikerte selve forholdet til mannen og kona, det var mannen. 

Hva mener du med den samme gamme regla og hva akkurat er du ikke enig i? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det kan faktisk ikke rettes opp i. Som eks veninne bør hun holde seg vekke fra begge to. Eller hun kan be mannen gi beskjed, og fremdeles holde seg borte fra begge to.

Hun gjorde noe dumt og det gjore også i enda større grad mannen. Men jeg mener faktisk kona bør få høre sannheten fordi hun fortjener å slippe å bli villedet lenger. Å fortsette å luske i det skjulte når man faktsik har begynt å angre seg ser jeg ikke grunnen til. 

• Liker 2
Skrevet

Ja, jeg blir kjempelei leg om min mann er utro og ingen sier det fordi de ikke skal ødelegge for han. Jeg vil ikke bli lurt til å leve på en løgn. Vær så snill og si det 😭😭

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...