AnonymBruker Skrevet 25. juni 2022 #1 Skrevet 25. juni 2022 Jeg leier en leilighet med tre måneders oppsigelse. På grunn av problemer med utleier flytter jeg om bare tre uker, dvs at jeg må betale for å bo her samtidig som jeg betaler et annet sted. Kan jeg stenge strømmen og flytte den til det nye stedet? Evt skru av alle sikringer på alt unntatt varmtvannstanken? Anonymkode: 1914d...9c6
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2022 #2 Skrevet 25. juni 2022 Trenger ikke skru av sikringene, det er jo bare å skru av alt som bruker strøm. Du kan ikke stenge strømmen siden det vil komme et påkoblingsgebyr når den skal åpnes igjen. Anonymkode: ac58b...dcf
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2022 #3 Skrevet 25. juni 2022 Skal du vaske ut og levere nøkkelen til utleier om 3 uker? Hvis svaret er ja, ville jeg ha lest av strømmen sammen med utleier og overført strømmen til utleier da. Du tar det opp som om det var en selvfølge. Hvis ikke ville jeg ha sørget for at alt av elektriske apparater (bortsett fra nødvendige) var avslått. Tror også at jeg ville fulgt nøye med på strømbruket så det ikke plutselig skjøt i været, særlig hvis utleier vet at du har flyttet ut. Vet ikke hvordan det er der du bor, men her på Østlandet så ser jeg strømforbruk pr. time og dag i appen til Elvia. Anonymkode: 4867e...7dd 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2022 #4 Skrevet 25. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Trenger ikke skru av sikringene, det er jo bare å skru av alt som bruker strøm. Du kan ikke stenge strømmen siden det vil komme et påkoblingsgebyr når den skal åpnes igjen. Anonymkode: ac58b...dcf AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Skal du vaske ut og levere nøkkelen til utleier om 3 uker? Hvis svaret er ja, ville jeg ha lest av strømmen sammen med utleier og overført strømmen til utleier da. Du tar det opp som om det var en selvfølge. Hvis ikke ville jeg ha sørget for at alt av elektriske apparater (bortsett fra nødvendige) var avslått. Tror også at jeg ville fulgt nøye med på strømbruket så det ikke plutselig skjøt i været, særlig hvis utleier vet at du har flyttet ut. Vet ikke hvordan det er der du bor, men her på Østlandet så ser jeg strømforbruk pr. time og dag i appen til Elvia. Anonymkode: 4867e...7dd Skal ikke gi nøklene før tidligst i august. Problemet er at det er en annen enhet med sin strøm inne hos meg, så å følge med på forbruket blir vanskelig. Derfor jeg tenkte at jeg kanskje kunne ta sikringene på min side, unntatt varmtvannstanken. Anonymkode: 1914d...9c6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå