Purpur Skrevet 14. november 2005 #1 Skrevet 14. november 2005 Jeg har netopp kjøpt meg kjøkkenmaskin. En Kenwood Major, den på Expert til 3000,- Grunnen til at jeg kjøpte den var fordi jeg baker en del grovbrød, og jeg hater å stå å kna. Etter første forsøk med Kenwooden er jeg ikke helt fornøyd. Den takler ikke å elte grov deig. Hører at maskinen går kjmepetungt og deigen bare legger seg oppetter bollekanten. Eltekroken tar liskom ikke ordentlig. Og dette var ikke noen stor deig, bare to brød. Og den delen som en vipper opp når en skal ta ut bollen, vrir seg til sides i forhold til underdelen når eltingen står på. Og en annen ting. Den av og på bryteren er litt rar. Når maskinen går og jeg skal slå den av, og jeg vrir det hjulet til "0", når jeg slipper hjulet så spretter hjulet tilbake til "min". For å få slått den av må jeg vri hjulet over på andre siden av "0" til "P" samtidig som motoren går kjempefort, når jeg da slipper stopper den. Skjønner dere? Skal det være sånn? Synes det er litt rart jeg. Tungvint iallefall.
tobo Skrevet 14. november 2005 #2 Skrevet 14. november 2005 Altså, vi går også å vurderer kjøkkenmaskin. Sambo mener din er best, men jeg har stått på mitt, nettopp fordi jeg er skeptisk til denne eltefunksjonen. Har tenkt på Electrolux eller Braun. Der kommer kroken undenfra, og på en av de mener jeg det er en slikkepott sp, liksom skjærer løs deigen fra kanten. Nå holdt sambo på å vinne, men nå skal jeg stå på mitt. Takk for tipset.
Nella Skrevet 14. november 2005 #3 Skrevet 14. november 2005 Har du lest om det står noe om det i bruksanvisningen? Der tipper jeg det også står noe om å justere eltekroken sånn at den kommer riktig. Samme med kremvisperen. Tobo: Electrolux har den slikkepott tingen.
Octavia Skrevet 15. november 2005 #4 Skrevet 15. november 2005 Det virker ikke som om av og på bryteren fungerer ordentlig. Skrur du den til 0 så skal den stanse. Det har min alltid gjort.
Blueberry Skrevet 15. november 2005 #5 Skrevet 15. november 2005 Få sjekket det med bryteren i alle fall. Og prøv å justere eltekroken.
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2005 #6 Skrevet 18. november 2005 Jeg har en Kenwood major KM600 og er strålende fornøyd med den. Tror ikke min maskin er så veldig ulik din. Jeg har aldri hatt problemer med brytere og elting har aldri vært noe problem. Jeg har riktig nok aldri lagd noe med noe særlig mer enn 15 dl mel, men det har gått helt problemfritt. Maskinen min har aldri jobba tungt eller fått deig oppetter kantene. Det er bare en ting jeg har vært litt skuffa over og det er mandelkvernen som vi kjøpte ved siden av, da har jeg opplevd å overbelaste maskinen, for at kverningen av mandler skal gå greit må jeg ta så få mandler i om gangen at jeg velger heller den gamle kvernen min. Alt i alt er jeg veldig fornøyd med min maskin og jeg tror det er noe galt med din. Prøv å klag så kanskje du og blir fornøyd.
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2005 #7 Skrevet 18. november 2005 Jeg har netopp kjøpt meg kjøkkenmaskin. En Kenwood Major, den på Expert til 3000,- Grunnen til at jeg kjøpte den var fordi jeg baker en del grovbrød, og jeg hater å stå å kna. Etter første forsøk med Kenwooden er jeg ikke helt fornøyd. Den takler ikke å elte grov deig. Hører at maskinen går kjmepetungt og deigen bare legger seg oppetter bollekanten. Eltekroken tar liskom ikke ordentlig. Og dette var ikke noen stor deig, bare to brød. Og den delen som en vipper opp når en skal ta ut bollen, vrir seg til sides i forhold til underdelen når eltingen står på. Og en annen ting. Den av og på bryteren er litt rar. Når maskinen går og jeg skal slå den av, og jeg vrir det hjulet til "0", når jeg slipper hjulet så spretter hjulet tilbake til "min". For å få slått den av må jeg vri hjulet over på andre siden av "0" til "P" samtidig som motoren går kjempefort, når jeg da slipper stopper den. Skjønner dere? Skal det være sånn? Synes det er litt rart jeg. Tungvint iallefall. ← Nå har jeg hatt min i flere år. jeg har deig til tre store brød i min. og det er grovbrød. Maskinen er den beste investeringen jeg har gjort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå