Rucula Skrevet 26. juni 2022 #21 Skrevet 26. juni 2022 la på meg 30 kilo begge gangene en uken etter fødsel hadde jeg gått ned 5 kilo som var vekta av baby+ morkake. De resterende 25 kilo var fett som satt på rumpe og mage!
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #22 Skrevet 26. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 25.6.2022 den 13.58): Nei, det har jeg ikke, men når nesten ingen har gått opp like mye som meg (som jeg kjenner) blir jeg bekymret for om jeg lever mer usunt enn jeg trodde. TS Anonymkode: 534a0...3bd Dette er trolling, garantert. Anonymkode: c7c84...eb4 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #23 Skrevet 26. juni 2022 Ingen gravide mener at vektoppgang er unormalt og stiller spørsmålstegn ved det. Og det finnes ikke gravide som tilsynelatende ikke har gått opp i vekt. Hallo, det er et barn i magen??? Idioti å trolle om. Anonymkode: c7c84...eb4
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #24 Skrevet 26. juni 2022 Jeg er i uke 24 og har gått opp litt over 1kg. Men hva som er "normalt" avhenger jo av forskjellige kroppstyper og ulike svangerskap. Anonymkode: 5e7e5...cd4
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #25 Skrevet 26. juni 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hvis baby veier 3,5 kg (ish), økt blodvolum, større livmor, fostervann osv osv. hvordan er det da mulig å kun legge på seg 5 kg i løpet av et svangerskap? Går man ned i vekt samtidig da på en måte? Mister fettvekt eller noe sånt? Sier ikke at det er noe galt med noen, men er bare nyskjerrig. Anonymkode: 4cba1...1c5 Tror jeg har gått ned. Men var allerede i en vektnedgangaprosess da jeg ble gravid. Har fortsatt med samme spisemønster under graviditet. Men baby vokser som den skal. Den tar det den trenger derfor viktig at alle husker på at alle er forskjellige. Alt er normalt. 💞 Anonymkode: d0bcc...caa 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #26 Skrevet 26. juni 2022 Gått opp 24 kg, uke 37. 🤰 Du må ta en prat med jordmor om et litt forvrengt kroppsbilde. Anonymkode: c78fd...54d 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #27 Skrevet 26. juni 2022 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Dette er trolling, garantert. Anonymkode: c7c84...eb4 Nei, det er det faktisk ikke. Synes det er respektløst å hevde det i ulike tråder. Som førstegangs gravid føler jeg meg usikker på en del. TS Anonymkode: 534a0...3bd 2 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #28 Skrevet 26. juni 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Gått opp 24 kg, uke 37. 🤰 Du må ta en prat med jordmor om et litt forvrengt kroppsbilde. Anonymkode: c78fd...54d Føler ikke at jeg har et forvrengt kroppsbilde, men jeg ønsker ikke å legge på meg mye mer eller mindre enn normalt. Anonymkode: 534a0...3bd
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #29 Skrevet 26. juni 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hvis baby veier 3,5 kg (ish), økt blodvolum, større livmor, fostervann osv osv. hvordan er det da mulig å kun legge på seg 5 kg i løpet av et svangerskap? Går man ned i vekt samtidig da på en måte? Mister fettvekt eller noe sånt? Sier ikke at det er noe galt med noen, men er bare nyskjerrig. Anonymkode: 4cba1...1c5 Kan også miste muskelmasse hvis man blir mer stillesittende eller liggende Anonymkode: 148ad...508
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #30 Skrevet 26. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Føler ikke at jeg har et forvrengt kroppsbilde, men jeg ønsker ikke å legge på meg mye mer eller mindre enn normalt. Anonymkode: 534a0...3bd Men vekt er ikke noe du skal stresse med nå. Det er ikke et godt mål å forholde seg til. I hvertfall ikke når du sammenligner deg med venninner. Spiser du sunt, nok og holder deg aktiv så legger du på deg det du skal og trenger. Anonymkode: 4cba1...1c5
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #31 Skrevet 26. juni 2022 La på meg 26 kg i første svangerskap og 5 kg i andre. Begge deler var like naturlig for meg og jeg spiste normalt. Første gikk jeg ned 16 kg bare ett døgn etter fødsel og hadde mye vann som slapp. Etter andre fødsel var jeg lettere etterpå en før svangerskap. Poenget er at ved rundt 18 uker i begge, hadde jeg lagt på meg likt, ca 3 kg. Så hvem veit? Anonymkode: d86c2...4a7
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #32 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det er jo ren løgn, da alle gravide går opp minst 3-5 kg pga fosteret i magen. Ikke alle legger på seg pga for mye spising og kos, men alle gravide går opp flere kg i et svangerskap. Så det du sier her er direkte løgn og bidrar til kroppspress blant gravide. Anonymkode: c7c84...eb4 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ingen gravide mener at vektoppgang er unormalt og stiller spørsmålstegn ved det. Og det finnes ikke gravide som tilsynelatende ikke har gått opp i vekt. Hallo, det er et barn i magen??? Idioti å trolle om. Anonymkode: c7c84...eb4 😂 Okei, så dette kan ikke dere noe om, skjønner jeg, men da er det lurt å ikke skrive så bastante ting. Det finnes gravide som går opp mindre enn baby med tilbehør veier, eller til og med går ned i løpet av graviditeten. Det skjer fordi de bruker flere kalorier enn de får i seg under graviditeten av ulike grunner, og går ned i egenvekt samtidig som babyen og tilbehør blir tyngre. Jordmor/lege vurderer vektutvikling hos den enkelte, og følger med på om det trengs tiltak for mor eller barn, om baby vokser som den skal selv om mor går opp lite, ingenting eller går ned. Samme vurdering gjøres hvis mor går opp mer enn anbefalingene. Anonymkode: 8ea1a...f7d 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #33 Skrevet 27. juni 2022 Jeg trener, spiser slik jeg gjorde før jeg var gravid(minus noen uker jeg spiste litt mer) og føler jeg har en enorm vektoppgang. Jeg la på meg lite frem til rundt uke 20-21 men så kom kiloene i en enorm hastighet. Rundt slutten av uke 28-29 så tok det seg opp igjen og økte mye. Er i uke 34 nå og ligger vel på cirka 16 kilo som liksom skal være det maksimale av vektoppgang. Jordmor har sagt jeg må nok regne med flere kiloer. Babyen ligger foreløpig under gjennomsnitt på symfyse, jeg har ikke ekstremt stor mage, beina og armer og ansikt ser ikke mye tykkere ut heller. Men i føttene har jeg mye væske og hevelser så har nok en del vannvekt mistenker jeg. Skulle vektoppgangen min hvert mindre måtte jeg aktivt gå inn for å slanke meg, så jeg tenker denne vektoppgangen er noe kroppen min krever. Det er utrolig kjipt å føle man har null kontroll men jeg håper jeg er en av de som kiloene magisk forsvinner av etter fødsel, i alle fall en god del av de😆 Anonymkode: 9ac46...329
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #34 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg trener, spiser slik jeg gjorde før jeg var gravid(minus noen uker jeg spiste litt mer) og føler jeg har en enorm vektoppgang. Jeg la på meg lite frem til rundt uke 20-21 men så kom kiloene i en enorm hastighet. Rundt slutten av uke 28-29 så tok det seg opp igjen og økte mye. Er i uke 34 nå og ligger vel på cirka 16 kilo som liksom skal være det maksimale av vektoppgang. Jordmor har sagt jeg må nok regne med flere kiloer. Babyen ligger foreløpig under gjennomsnitt på symfyse, jeg har ikke ekstremt stor mage, beina og armer og ansikt ser ikke mye tykkere ut heller. Men i føttene har jeg mye væske og hevelser så har nok en del vannvekt mistenker jeg. Skulle vektoppgangen min hvert mindre måtte jeg aktivt gå inn for å slanke meg, så jeg tenker denne vektoppgangen er noe kroppen min krever. Det er utrolig kjipt å føle man har null kontroll men jeg håper jeg er en av de som kiloene magisk forsvinner av etter fødsel, i alle fall en god del av de😆 Anonymkode: 9ac46...329 Litt samme her. Uke 39 og lagt på meg over 20 kg. Ingen som tror meg når jeg sier det for det synes egentlig ikke. Ikke spesielt stor mage, og normale symfysemål. Skjønner ikke helt hvor all denne vekten har lagt seg, men merker den godt! Anonymkode: 4cba1...1c5
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #35 Skrevet 27. juni 2022 Jeg gikk opp 37 KG, 1,5 år etter fødsel har jeg gått ned 29 KG Anonymkode: 535ae...ba1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #36 Skrevet 27. juni 2022 Jeg er uke 30 nå og har gått opp kun 5-6kilo til nå. Jeg hadde bmi på 26 før graviditet. Anonymkode: 76558...656
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #37 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 25.6.2022 den 11.29): Hvor mye gikk dere opp i svangerskapet? Jeg hadde normal BMI i lavere sjiktet før jeg ble gravid. Jeg er nå i uke 18 og har gått opp 3-4 kg. Ingen jeg kjenner har gått opp så mye. Jeg er normalt aktiv, og har et normalt kaloriinntak. Er dette noe å bekymre seg for? Skal prate med jordmor på kontrollen i uke 24. Anonymkode: 534a0...3bd Første 30 kg, andre 20 kg. Jeg hadde BMi på 19-20 begge gangene. Nevner det kun fordi jeg ser du nevner det. Verken lege eller jordmor nevnte noe om vektoppgangen min i noen av svangerskapene, men jeg spurte første gang fordi jeg hadde hørt at man skulle gå opp maks 16 kg. Fikk beskjed om at kroppen min gikk oppe et den trengte å gå opp. Og det stemte helt sikkert. 9 mnd etter begge graviditeter var jeg tilbake i min gamle vekt uten å gjøre noe for å «oppnå» det. Så til det viktige. Du bør ikke bekymre deg for vekt i det hele tatt. Det er så individuelt. Man sier at gjennomsnittlig går man opp 12-16 kg, men det er jo bare et gjennomsnitt som betyr at noen går opp mer og andre mindre. Spis normalt så skal nok baby ha det veldig bra inni der❤️ Snakk gjerne om bekymringene dine til den som følger deg opp i svangerskapet. Anonymkode: af509...233
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #38 Skrevet 27. juni 2022 Jeg har gått opp 25kg ved BEGGE mine graviditeter. Selv om kvalmen og oppkast var der fra positiv test til ungen var ute. Du gror et barn, slapp av 😊 Anonymkode: 48962...28b 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå