Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Opplever at innspurten blir mer krevende for hvert år. Og at jeg ofte bruker en uke bare på å lande, tidligere ble jeg ofte syk.

Jeg elsker jobben min, men skal bruke ferien til å tenke over hvordan jeg legger opp livet mitt. Lørdagen foretrekker jeg med minst mulig aktivitet, søndagen har jeg litt mer overskudd. Men må ofte jobbe.

Støtter i hvert fall lærerstreiken 100%. Yrket vårt har utviklet seg i feil retning 5 siste årene.

Anonymkode: b168d...752

• Liker 1
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Artig at du skriver dette - har tenkt på det samme. Jeg strever med å legge fra meg arbeidet, og har vært på kontoret hver dag denne uka. Hver gang mellom 3 og 5 timer. Plandagen mandag var egentlig siste dag, men man rekker jo ikke halvparten.. Så nå har jeg rydda, makulert, sortert osv. Har klart å legge fra meg skoleåret som var, men er ikke i feriemodus. Skuldrene er høye ift neste skoleår, da jeg skal skifte klasse, og vet det blir mange utfordringer. Dette kverner allerede, og jeg føler aldri at jeg slapper av. Jeg har 18 års fartstid nå, så skulle tro jeg var rutinert. Likevel øker denne utilstrekkelighetsfølelsen for hvert år. Hvor er vi på vei? Jeg ser ikke for meg at jeg orker dette så mange år til, selv om jeg elsker å være med elevene. 

Anonymkode: 44fbd...5db

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Artig at du skriver dette - har tenkt på det samme. Jeg strever med å legge fra meg arbeidet, og har vært på kontoret hver dag denne uka. Hver gang mellom 3 og 5 timer. Plandagen mandag var egentlig siste dag, men man rekker jo ikke halvparten.. Så nå har jeg rydda, makulert, sortert osv. Har klart å legge fra meg skoleåret som var, men er ikke i feriemodus. Skuldrene er høye ift neste skoleår, da jeg skal skifte klasse, og vet det blir mange utfordringer. Dette kverner allerede, og jeg føler aldri at jeg slapper av. Jeg har 18 års fartstid nå, så skulle tro jeg var rutinert. Likevel øker denne utilstrekkelighetsfølelsen for hvert år. Hvor er vi på vei? Jeg ser ikke for meg at jeg orker dette så mange år til, selv om jeg elsker å være med elevene. 

Anonymkode: 44fbd...5db

Jeg har nesten like lang erfaring som deg. 

Jeg bruker en uke på å legge av meg jobben. Alltid mye som ikke er helt i mål ved skoleslutt, og så er siste arbeidsdag en full kursdag. Som planter nye ideer og mer jobb i hodet mitt. Og på slutten av dagen får jeg neste års postoppgave.

Heldigvis lang ferie, da. Tror sommerferien er eneste tiden jeg klarer å koble helt av.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Det tar et par uker for min del. Godt sommerferien er lang.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...