Gå til innhold

Uhyggelige opplevelser med butikkansatt i nærområdet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har flere ganger opplevd at denne dama er forbanna bak kassen. Jeg har aldri gjort henne noen ting, og smiler alltid hyggelig sier hei . Det er litt ubehagelig når man ikke får noe respons, og man føler seg som den idioten. Her om dagen var i kassen på butikken, og hun virket så forbanna. Hun kastet alle tingene mine ut på siden, og spurte om jeg skulle ha pose. Det er ikke første gang hun gjør dette mot meg, og det er bare mot MEG. Søsteren min handler alltid i den samme butikken, og hun har aldri opplevd det der. En gang stod min søster med meg i kassen, også i det vi går ut, sier hun «hva søren var det der. Hun liker deg ikke i det hele tatt». Jeg har flere ganger gått ut av butikken når jeg har sett henne i kassen, og synes hun gjør det så åpenlyst at det er noe, når jeg ikke vet en gang hva det er. Burde jeg si dette til sjefen? Jeg vil ikke akkurat klage på henne heller, men synes samtidig at det er på sin plass når det har kommet til det nivået at man ikke kan stå i kassen pga kassedama ikke liker deg. 

Anonymkode: 007bf...095

Videoannonse
Annonse
Gjest Celina holmkold
Skrevet

For å være ærlig, så hadde jeg sagt i fra. Rett og slett fordi hvis dette er en butikk du ofte handler i, og er en butikk i ditt nærmeste område, så skjønner jeg faktisk at du vil si ifra. Jeg har også opplevd sinte butikkansatte, men som regel har de ikke vært i nærområdet, så det har ikke spilt noe rolle, ettersom at jeg ikke ser dem ofte. Er ganske sikker på at sjefen ikke hadde likt å høre at kundene snur ut av butikken fordi de ser en butikkansatt i kassen. Jeg hadde hvert fall reagert om jeg var sjef 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes absolutt du skal si ifra. Enten til sjefen eller direkte til den ansatte. Gjerne når du har søster eller andre med deg som ser hva som skjer. Stopp opp og spør hvorfor hun oppfører seg sånn mot deg. «Du er veldig sint når jeg handler her. Har lagt merke til at du ikke oppfører deg sånn mot andre. Hva er det med meg som gjør deg så sint?» Du kan også legge til at du må ta det opp med sjefen hennes dersom hun ikke gir seg, fordi det har blitt så vanskelig for deg å handle der. 

Anonymkode: 9eae6...571

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg synes absolutt du skal si ifra. Enten til sjefen eller direkte til den ansatte. Gjerne når du har søster eller andre med deg som ser hva som skjer. Stopp opp og spør hvorfor hun oppfører seg sånn mot deg. «Du er veldig sint når jeg handler her. Har lagt merke til at du ikke oppfører deg sånn mot andre. Hva er det med meg som gjør deg så sint?» Du kan også legge til at du må ta det opp med sjefen hennes dersom hun ikke gir seg, fordi det har blitt så vanskelig for deg å handle der. 

Anonymkode: 9eae6...571

Hadde mer enn gjerne gjort det direkte til henne, men problemet er at den butikken har mye kunder, og jeg har ikke lyst til å si det foran mange folk. Vil liksom holde det mellom oss, og synes det er hardt å gjøre det dersom det skulle ha vært folk etter meg som skulle i kassen. Da synes jeg det er bedre å gå til sjefen, fordi hun er som regel ikke bak kassen

AnonymBruker
Skrevet

har du ingen andre butikker du kan handle i?       

Anonymkode: f9d3a...7d6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg har flere ganger opplevd at denne dama er forbanna bak kassen. Jeg har aldri gjort henne noen ting, og smiler alltid hyggelig sier hei . Det er litt ubehagelig når man ikke får noe respons, og man føler seg som den idioten. Her om dagen var i kassen på butikken, og hun virket så forbanna. Hun kastet alle tingene mine ut på siden, og spurte om jeg skulle ha pose. Det er ikke første gang hun gjør dette mot meg, og det er bare mot MEG. Søsteren min handler alltid i den samme butikken, og hun har aldri opplevd det der. En gang stod min søster med meg i kassen, også i det vi går ut, sier hun «hva søren var det der. Hun liker deg ikke i det hele tatt». Jeg har flere ganger gått ut av butikken når jeg har sett henne i kassen, og synes hun gjør det så åpenlyst at det er noe, når jeg ikke vet en gang hva det er. Burde jeg si dette til sjefen? Jeg vil ikke akkurat klage på henne heller, men synes samtidig at det er på sin plass når det har kommet til det nivået at man ikke kan stå i kassen pga kassedama ikke liker deg. 

Har du gjort noe uhyggelig mot kassedama eller kollegene da? Selvfølgelig burde likevel denne kassedama være hyggelig med deg (iallefall ikke sur og slem) sånn rent profesjonelt sett. Det har nok neppe noe med deg å gjøre. Om det virkelig har blitt et stort problem for deg, burde du bare ta kontakt med den daglige lederen og gi en tilbakemelding på det, så ordner det seg nok

Anonymkode: bffb3...12e

AnonymBruker
Skrevet

Send en klage.

Anonymkode: 87e29...789

Skrevet

Kan du ikke handle i en annen butikk? Jeg ble skjelt ut av en butikkansatt en gang, og har aldri satt min fot i den butikken igjen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Har du gjort noe uhyggelig mot kassedama eller kollegene da? Selvfølgelig burde likevel denne kassedama være hyggelig med deg (iallefall ikke sur og slem) sånn rent profesjonelt sett. Det har nok neppe noe med deg å gjøre. Om det virkelig har blitt et stort problem for deg, burde du bare ta kontakt med den daglige lederen og gi en tilbakemelding på det, så ordner det seg nok

Anonymkode: bffb3...12e

Som nevnt i HI, så har jeg aldri gjort henne eller hennes kollegaer noen ting. Alle de anere oppfører seg unntatt henne 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Som nevnt i HI, så har jeg aldri gjort henne eller hennes kollegaer noen ting. Alle de anere oppfører seg unntatt henne 

Kan det være at denne dama tror at du har gjort noe eller sagt noe, selv om du ikke har det? 

Hvis det alltid er andre rundt slik at du ikke får snakket med henne direkte så syns jeg det er innenfor å snakke med sjefen hennes. 

Anonymkode: dab57...407

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du får ta en litt passiv/aggressiv vinkel på dette og spørre neste gang; «hei, hvordan er dagen din? Håper du har det bra!» deretter avslutt med et hyggelig smil. Om reaksjonen er mutt og sur da, vil det bli lagt merke til av omgivelsene og vanskelig å skjule at den ansatte ikke oppfører seg. Gjør det hver gang du handler med denne personen. 

Anonymkode: ee278...232

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Gi beskjed til sjefen hennes

Anonymkode: 3f300...504

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hun kastet alle tingene mine ut på siden, og spurte om jeg skulle ha pose.

Utifra overskriften hadde jeg ventet meg noe mer enn dette. Så lenge "ut på siden" ikke betyr ut av selve "samlebåndområdet", så blir det kanskje litt overdrevet å si at dette er uhyggelig?

Å påstå at du er den eneste hun ikke smiler til, blir egentlig meningsløst. Antar du ikke sitter og studerer den ansatte hele arbeidsdagen, dag etter dag. I så fall ville jeg plassert "uhyggen" andre steder enn hos den ansatte.

Anonymkode: b122c...db9

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Basert på overskriften trodde jeg dette dreide seg om en påtrengende ansatt med stalkertendenser, og så var det bare en litt lite høflig og mutt person.

Egentlig undres jeg mest over hvordan dette kan gå så sterkt inn på deg? Vedkommende har jo så vidt jeg leser, aldri sagt noe til deg, bare vært avvisende med et surt(?) oppsyn i løpet av den korte tiden det tar å komme seg gjennom kassen.

Anonymkode: a3389...7d7

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Knirke skrev (4 timer siden):

Kan du ikke handle i en annen butikk? Jeg ble skjelt ut av en butikkansatt en gang, og har aldri satt min fot i den butikken igjen.

Jeg ble skjelt ut av en kunde en gang. Jobbet bak kassen som ung. Hadde vakt en lørdag, etter en laaang dag kom hun bort og sa ‘smiler ikke engang, jeg skal klage til sjefen din!’ 

Jeg ble så satt ut. For jeg smiler og er hyggelig vanligvis. Jeg fikk ikke noe tilsnakk fra sjefen i hver fall. 

Mange ‘Karens’ rundt omkring. 

Vi må være rause og snille med hverandre. Ta hensyn, og ha empati. Uansett om man er kunde, eller sitter bak kassen. Vi er alle bare mennesker. 

Anonymkode: 57f71...90f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Basert på overskriften trodde jeg dette dreide seg om en påtrengende ansatt med stalkertendenser, og så var det bare en litt lite høflig og mutt person.

Egentlig undres jeg mest over hvordan dette kan gå så sterkt inn på deg? Vedkommende har jo så vidt jeg leser, aldri sagt noe til deg, bare vært avvisende med et surt(?) oppsyn i løpet av den korte tiden det tar å komme seg gjennom kassen.

Anonymkode: a3389...7d7

Jeg setter ikke pris på slik energi, og dersom hun i bunn har et problem med meg, så synes jeg ikke at det skal gå ut over hennes arbeidsdag. Hun er frekk, og ekkel i tonen når jeg for eksempel spør om hjelp, eller når hun spør om jeg skal ha pose. Jeg kan fint ta mine ting i posen min, når de går langs båndet. Hun skal ikke røre de, eller kaste de ut på siden. Hadde det vært til hjelp, så hadde jeg faktisk sett det, men hun gjør det for å være ekkel. Drar som regel ikke til butikken når jeg ser at hun er der. Det er jo ikke jeg som har et problem med henne. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Jeg ble skjelt ut av en kunde en gang. Jobbet bak kassen som ung. Hadde vakt en lørdag, etter en laaang dag kom hun bort og sa ‘smiler ikke engang, jeg skal klage til sjefen din!’ 

Jeg ble så satt ut. For jeg smiler og er hyggelig vanligvis. Jeg fikk ikke noe tilsnakk fra sjefen i hver fall. 

Mange ‘Karens’ rundt omkring. 

Vi må være rause og snille med hverandre. Ta hensyn, og ha empati. Uansett om man er kunde, eller sitter bak kassen. Vi er alle bare mennesker. 

Anonymkode: 57f71...90f

Jeg har kjempestor forståelse for at ansatte kan ha hatt en hard dag, og derfor pleier jeg ikke å legge opp i slikt, men jeg synes det er stusselig at det er meg hver eneste gang. Aldri opplevd det hos andre butikker, og aldri opplevd det med andre ansatte. Det hadde jo egentlig vært fint å vite hva som er problemet, foruten om å ta det på jobben hennes❤️

• Liker 1
Skrevet

jeg hadde sagt noe til sjefen.

jeg opplevde mens jeg studerte at en ansatt i nærbutikken av en eller annen grunn ikke likte meg.

jeg aner ikke hvorfor men du merket det på hele fremtoningen. jeg bruker ikke kjøpe pose fordi jeg har en dårlig rygg så bruker bare sekk. pleier heller aldri å ta kvittering, og dette var før man hadde apper med hvert kjøp på.

en dag denne var ekstra ufordragelig, så tenkte jeg nå skal jeg ta imot kvittering for å se hva den har slått inn. og

da så jeg at vedkommende hadde slått inn 10 poser som jeg ikke hadde kjøpt.  så jeg lurer på hvor mange ganger dette har skjedd. og om det har skjedd med andre varer. 

uansett jeg sa fra til sjefen senere, men denne ansatte hadde sluttet, så fikk aldri noen forklaring på hvorfor den gjorde dette. 

det finnes noen slike folk som ikke har det bra og lar det gå ut over andre. ikke sikkert du får noe svar, men jeg hadde prøvd sjefen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er litt vanskelig å forstå akkurat hva du mener hun sier som er frekt. Å klage til sjefen hennes på at tonen er frekk når hun spør om du skal ha pose eller «kaster» ting på samlebåndet tror jeg ikke du kommer noen vei med. Da kan hun jo bare si, hæ, forstår ikke helt det, jeg oppfører meg jo helt normalt? Og så fremstår det mer sannsynlig enn din historie. Det er nok greiest å bare leve med dama de tre minuttene så lenge hun faktisk ikke sier noe som helst frekt eller ødelegger noe. 

Anonymkode: d8880...667

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg setter ikke pris på slik energi, og dersom hun i bunn har et problem med meg, så synes jeg ikke at det skal gå ut over hennes arbeidsdag. Hun er frekk, og ekkel i tonen når jeg for eksempel spør om hjelp, eller når hun spør om jeg skal ha pose. Jeg kan fint ta mine ting i posen min, når de går langs båndet. Hun skal ikke røre de, eller kaste de ut på siden. Hadde det vært til hjelp, så hadde jeg faktisk sett det, men hun gjør det for å være ekkel. Drar som regel ikke til butikken når jeg ser at hun er der. Det er jo ikke jeg som har et problem med henne. 

Jeg forstår faktisk ikke hva du mener er problemet her. Mange butikkansatte tar ting ut til siden, jeg har alltid tolket det som noe de gjør med varer som kan sette seg fast i båndet eller at det samler seg opp for mye nederst på båndet og aldri som et tegn på at den ansatte ikke liker meg. 

Anonymkode: cf14c...cef

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...