Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært i et dritt forhold i 2,snart 3 år.. fra jeg var gravid har han løyet men roet seg etter ungen var født.  Jeg møtte han på en fest med eksen og vi var ikke sammen da men jeg ble interessert i min nåværende samboer...  Nå har vi vært sammen lenge og vi har alt gått i parterapi i 1 år, han sier han tar seg inn alt terapeuten sier og roser henne opp skyene.. men hjemme er det stikk motsatt.. han kjefter, kontrollerer, manipulere. Min nabo har begynt å reagerer og folk nær meg men terapeuten sier han er så fantastisk osv... Og hvordan vi må finne kjærligheten igjen . Føler aldri den var helt til stede egentlig... 

Vi ble sammen og jeg gravid fort, ville ta abort men han ville beholde. . bare slit hele veien og fikk fødsslsdeprasjon. Og han har ikke jobbet og er på latsiden å søke jobb... Han nekter å flytte ut. Han sier han ikke har penger eller noen å dra til...

Igår toppet det seg opp, han skrek jævla idiot til meg fordi jeg var irritert at han ikke dro ut og søkte jobb. Jeg jobber 100% ...og er helt utslitt.... 

Han manipulerer ved å gå til naboen og mine venninner for å si dritt om meg.. 

Jeg har hatt en del samtaler med eksen min og igår sa jeg at nok er nok til sambo,  han sa at han var enig og er mer en villig å dra og aldri komme tilbake igjen.. ber jeg han dra ser jeg han aldri igjen...

Jeg sa ja dra du.... Jeg kan ikke føle fred i mitt eget hus når jeg aldri vet hva humør han er på når jeg kommer hjem. Jeg får ikke være sosial heller...

Eksen min vet hvem han er og nå vil han vi skal finne på noe kjekt etter han har dratt. Og jeg vurderer sterkt å si jeg har føkelser for eksen slik sambo gir lettere slipp på meg .. 

Er jeg dum? Desperat?

Anonymkode: 6d085...5d8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil bare si, slutt i den terapien. Dere har ingenting der å gjøre. Du ønsker deg jo, naturlig nok, ut av forholdet. Da skal dere selvfølgelig ikke gå i terapi. Det siste du trenger i prosessen din med å bryte ut er en profesjonell som motarbeider deg. 

Anonymkode: 19c4a...355

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg vil bare si, slutt i den terapien. Dere har ingenting der å gjøre. Du ønsker deg jo, naturlig nok, ut av forholdet. Da skal dere selvfølgelig ikke gå i terapi. Det siste du trenger i prosessen din med å bryte ut er en profesjonell som motarbeider deg. 

Føler som hun vil legge skylden på meg .. at jeg bryter hun. Det er jo så synd om han . Men samtidig er hun klar over at han klager på meg om alt .. jeg gjør så mye men ikke god nok. Vanskelig å tolke terapeuten. 

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker said:

Føler som hun vil legge skylden på meg .. at jeg bryter hun. Det er jo så synd om han . Men samtidig er hun klar over at han klager på meg om alt .. jeg gjør så mye men ikke god nok. Vanskelig å tolke terapeuten. 

Hennes jobb er å hjelpe dere som par, da må hun prøve å se en sak fra to sider. Når du ikke ønsker å være i forholdet eller jobbe med det lenger så har det ikke noe å si hvem hun mener ha skylden. Du trenger ikke hennes tillatelse eller godkjenning. Hvis man ikke lenger ønsker å være et par, så har man lov til å gå.

Tror ikke jeg ville giddet å lyve om følelser for andre. Han har jo sagt seg villig til å dra nå, så da stemmer vel det? Dere har jo barn sammen så sannsynligvis vil dere lage en samværsavtale etterhvert når ting har roet seg litt. Da vil dere vel sees på ett eller annet tidspunkt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hennes jobb er å hjelpe dere som par, da må hun prøve å se en sak fra to sider. Når du ikke ønsker å være i forholdet eller jobbe med det lenger så har det ikke noe å si hvem hun mener ha skylden. Du trenger ikke hennes tillatelse eller godkjenning. Hvis man ikke lenger ønsker å være et par, så har man lov til å gå.

Tror ikke jeg ville giddet å lyve om følelser for andre. Han har jo sagt seg villig til å dra nå, så da stemmer vel det? Dere har jo barn sammen så sannsynligvis vil dere lage en samværsavtale etterhvert når ting har roet seg litt. Da vil dere vel sees på ett eller annet tidspunkt.

Jeg har sagt jeg ønsker han skal ha 50% osv.. han er en god far men dårlig partner... Men problemet er jo å få han ut.... Men det får vel ta sin tid 

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg har hatt en del samtaler med eksen min og igår sa jeg at nok er nok til sambo,  han sa at han var enig og er mer en villig å dra og aldri komme tilbake igjen.. ber jeg han dra ser jeg han aldri igjen...

49 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har sagt jeg ønsker han skal ha 50% osv.. han er en god far men dårlig partner... Men problemet er jo å få han ut.... Men det får vel ta sin tid 

Han har jo sagt at han skal dra? Da får du han jo ut da? Kanskje jeg misforstår situasjonen?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Han har jo sagt at han skal dra? Da får du han jo ut da? Kanskje jeg misforstår situasjonen?

Han "sier" han skal dra ... Og om han drar vil han ikke komme tilbake til verken meg og ungene.  Dermed  "tom" trussel...

AnonymBruker
Skrevet

Kan du flytte ut? 

Anonymkode: 114ef...52d

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Slutt å kast vekk mer dyrebar tid. Du beskriver en meget manipulerende mann, å ikke en terapeut i verden kan hjelpe , når de ikke «ser « han . Du ser han , å du vet han må vekk. Lite smart å blande inn en eks i en allerede betent situasjon . Men a girl got to do, what a girl got to do. Får dette sambo lettere til å slippe taket, so do it . 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Han "sier" han skal dra ... Og om han drar vil han ikke komme tilbake til verken meg og ungene.  Dermed  "tom" trussel...

At han ikke kommer tilbake hvis du kaster han ut er noe han bruker som pressmiddel slik at du ikke skal kaste han ut. Det er en manipuleringsteknikk for å få bli i huset.

Hvordan samværet med barna vil bli i fremtiden når bruddet er et faktum og han etterhvert har roet seg ned det vet du ikke nå. Du kan ikke fortsette å leve i et forhold du er ferdig med fordi du er usikker på hvordan samvær med barna vil bli i fremtiden.

Han som voksen og pappa må ta ansvar for sine valg rundt samvær selv.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det så vanskelig å skrive "er"? Det handler bare om to bokstaver.

Anonymkode: a5c4c...556

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Kan du flytte ut? 

Dessverre ikke.  Jeg som står for økonomien.. og kontrakten er på meg .. han kunne ikke blitt igjen og betalt husleie 

AnonymBruker
Skrevet

Du trenger ikke være utro eller si du har følelser for noen. Det er bare å si at det er slutt og at han må flytte ut. Hvis han nekter å flytte, ta kontak med politiet for råd og veiledning om hvordan du skal gå frem.

Anonymkode: 36c29...414

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Dessverre ikke.  Jeg som står for økonomien.. og kontrakten er på meg .. han kunne ikke blitt igjen og betalt husleie 

Men hvis kontrakten er i ditt navn, er det jo null problem å flytte ut. Da bare sier du opp og flytter til en ny bolig, og han tvinges til å ta grep om egen bosituasjon.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere har slått opp og avtalt at han skal flytte ut, da kan du ikke være utro. Men idiotisk å dra eksen din inn i dette. Flytt selv, da må han ut. 

Anonymkode: 7e4b4...1ad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...